![]() |
meschien een beetje een rare vraag .....
maar hoe noemnt men de angst voor slakken ? :D
ps: dit is wel serieuz ,kvind het alleen grappig dat mensen dat hebben en er ook sterk voor wijken ;) |
Ik denk dat dit een specifieke fobie is van het diertype.
(Als ik de DSM-IV goed begrijp) |
Gewoon slakkenfobie?
|
Citaat:
|
Als je fobie intypt in google ofzo kom je een lijst tegen van duizend fobieën ofzo met de officiële namen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is gewoonweg een slakken-fobie. Diegene die een slakken-fobie hebben, hebben ook meestal een dissociatieve fugue. Oftewel; vluchtgedrag. :)
|
Blennophobia- Fear of slime.
Myxophobia- Fear of slime. (Blennophobia) Verder kan ik ook niets vinden dat erop lijkt. :s Deze lijst is trouwens redelijk compleet. :) |
Gehehe, wat grappig.
Dit heb ik: Coulrophobia. |
Citaat:
|
Citaat:
ik denk idd dat dit toch wel dicht in de buurt komt wat zij heeft (y) |
idd. Het is een fobie:) MAar dat was al te verwachten ey...
Blennophobia- Fear of slime. Myxophobia- Fear of slime |
ik vind naaktslakken echt eng
maar dat komt omdat ik vroeger eens door t gras liep, en ik had van die open hakkenschoenen aan. en toen kroop er een naaktslak omhoog via de hak naar mn voet. sindsdien ben ik echt bang voor naakstslakken stom he |
Dutchphobia- Fear of the Dutch.
Goh. Ideophobia- Fear of ideas. Dat lijkt me erg lastig... Dit nog lastiger: Kathisophobia- Fear of sitting down. En hé er is een benaming voor: Soceraphobia- Fear of parents-in-law. |
Citaat:
|
Kochliafobie.
Kochlias = slak in 't grieks. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ook een slakken fobie,
Vanaf wanneer? O de dag dat we met de klas Naar de ZOO van antwerpen gingen. Daar gingen we naar het 'enge beestjes' klas. Ze liet ineens een GROTE _O_ schelp zien. En ineens een REUZE slak uit :eek: Nu durf ik niet alleen naar school wanneer het nat is. :'( Gelukkig mag ik binnen een weekje of twee naar de psychiater *O* Ik hoop dat ze me kan helpen! (y) SenneV |
Citaat:
|
Dit is een topic uit 2005...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |