![]() |
[Keyboard] Beste gamer keyboard
Wat is volgens jou het ultieme gamers toetsenbord?
Ik heb de mijne helaas nog niet gevonden. Het grootste probleem bij mijn Logitech toetstenbord is het toetsenbordbuffer. Als je teveel knoppen tegelijk indrukt krijg je een prachtige PCspeaker *bliep*. Bijvoorbeeld met W, D, Shift en Alt tegelijk. (naar voren lopen, strafen naar rechts, stil lopen, ventrilo) De laatste tijd gebruik ik een Trust (bah:)) toetsenbord van 6,5 euro, waarmee ik wel meerdere knoppen tegelijk kan doen. Allen van dit toetsenbord zijn de knoppen niet echt lekker. Mijn ultieme toetsenbord: lekkere knoppen waarmee je snel kan reageren, en een buffer waar lekker veel knoppen tegelijk in kunnen. Heb jij je ultieme gamers bord al gevonden? Wanneer is een tobo perfect voor jou? ben benieuwd =) |
Citaat:
uhmmm waarom zou je iets willen hebben met en grote buffer??? dan komen wel alle comando's aan. OK ,maar veel telaat.... ik heb zelf een logitech, Y-SU45 en werkt prima in CSS (veel knopjes etc tegelijk... oja dat stomme piepje kanje gewoon uitzetten in de bios:P Voor mij is de aanslag van de toets het belangrijkst... |
Citaat:
|
Citaat:
gewoon een pc die alles sneller verwerkt is wel handig;) overegens is het zo dat windows nog wel eens stottert , waneer het piepje afgaat. Als je het uit heb staan heb je daar in iedergeval geen last van. |
moet je ventrilo gewoon zo zetten dat hij altijd reageert en niet alleen wanneer je op knop drukt...
ik heb der nooit last van |
Citaat:
|
Citaat:
|
http://www.emaxasp.com/product_images/MS22003-1.jpg
naar mijn mening is er geen beter toetsenbord voor het geld te krijgen (27 euro voor OEM, 49 voor retail) |
Wat een mormel, maar goed, ik krijg dan ook polstyfus van die 'ergonomische' toetsenborden met in het midden loze ruimte. Zelf gebruik ik nu een Logitech Access keyboard, uiteraard zonder de polssteun (nergens voor nodig) en dat voldoet prima voor serieus gamen. Het is belangrijker dat je een goede muis gebruikt. Als je ziet wat voor troep in de muizenhoek te krijgen is...:s
|
IBM Model "M", a.k.a. de Clicky.
Die Olympische Spelen-spelletjes back in the days, waarin je moest hardlopen door '[' en ']' heel snel afwisselend in te drukken.. Total fucking 0wn4g3. |
gebruik zelf een logitech toetsenbord van de MX serie, heb er echt geen klachten over voor het gamen vind ik hem gewoon uitstekend, goede toetsen die soepel te bedienen zijn.
dus voor het gamen (y) |
Citaat:
|
Ergonomie is voor mij niet zo belangrijk maar ik ben idd bekend met dat *biep* probleem. Ik hoef idd maar 4 (of soms zelfs 3 (n) denk ik) toetsen in te drukken en verlies de controle.
De snelheid van de pc heeft er niets mee te maken lijkt me, aangezien het toetsenbord het even slecht doet op een p1 dan op een p4. Een ouder klavier doet het overigens prima op beide pc's. Ik speel zelf geen cs, maar ik zal er maar van uit gaan dat mensen die dat wel doen en niet klagen over beeps idd goeie keyboards hebben. (iemand die constant cs't of gewoon multiplayergames speelt kan zich dan niet permitteren denk ik ;) ) Jammergenoeg moet ik afleiden dat je nog steeds problemen kan krijgen als je toevlucht neemt op duurdere ergonomische keyboards (zie ts) terwijl goedkope het dan wel goed doen... Deze opmerking omdat de posts vooral gaan over het ergonomische OF het toetsenprobleem, maar niet beide samen. |
Citaat:
|
Een oldskool Cherry-kantoor-toetsenbord voldoet ook nog steeds prima. Fijne aanslag, onverwoestbaar, die dingen :D
|
Citaat:
|
Mmm, ik heb gewoon een standaard-toetsenbord, niet-ergonomisch, met alleen de normale toetsen en drie kleine knopjes voor Power Off, Sleep en Wake Up. En een simpele Logitech muis, met snoer, zonder kloteballetje en zonder achtentwintig knoppen, en het werkt heerlijk :)
|
Citaat:
Kweet niet precies hoe Ventrillo werkt, maar met teamspeak kan dat wel. Gewoon die activatie iets meer naar shout dan naar whisper zetten. En als Ventrillo geen voice-activation ondersteund is het een boutprogramma. |
|
Citaat:
Heerlijk, veertjes onder de toetsen, makkelijk schoon te maken, het stekkertje kan er aan de toetsenbordkant uit en ook nog eens 1Kg zwaar, zodat wanneer je digitaal niet kunt winnen, je je tegenstanders irl in ieder geval nog neer kunt meppen. Damn :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je er echt zoveel? Ik zoek er nog wel eentje met een US indeling namelijk.. |
Citaat:
|
Ik heb een Logitech media keyboard
http://images-eu.amazon.com/images/P...3.LZZZZZZZ.jpg bevalt tot nu toe erg goed, maakt niet te veel lawaai, mooi design, en veel extra buttons voor media etc. |
Citaat:
Jammer genoeg maar 1 US-layout (QWERTY?), de rest in de gare layout zoals je die op de foto ziet (NL?).. :( :) |
Citaat:
|
Verrek, nu zie ik het, QWERTY zitten naast elkaar :D
Maar wat ik bedoelde: Ik heb er 1 met een US indeling en 4 met een nederlandse indeling. Met het verschil in de tekens als [: " % !].. Lastig als je de naam er niet voor weet :) |
Citaat:
|
Is een USB keyboard niet de oplossing voor het piep-door-te-veel-toetsen probleem? Ik heb er zelf niet zo veel last van, maar een paar vrienden van mij die ook zo verslaafd aan HL2 en dergelijke zijn, hebben een USB-keyboard en dat werkt prima zeggen ze. Wellicht zijn er ook nog verschillen tussen PS/2 keyboards, maar dat lijkt me sterk.
En als je nou echt wil patsen met je toetsenbord, dan neem je deze: http://www.logitech.com/lang/images/0/2487.jpg De Logitech diNovo Media Desktop a 200 euro. Korte toetsaanslag zoals bij een laptop, dat lijkt mij het grootste voordeel, maar verder ook nog: Citaat:
Op de Logitech website staat ook nog een variant zonder bluetooth enzo en die zou ongeveer 80 euro goedkoper moeten zijn, maar die is niet te vinden in de pricewatch. |
Citaat:
Die van logitech is er ook zo een, type super fijn, maar kost wel 120 euries :P. |
Logitech heeft ook nog de UltraX, dat toetsenbord heeft ook zo'n korte toetsaanslag en is een stuk goedkoper: de goedkoopste in de pricewatch is 20 euro. Enig nadeel is dat de gangbare versie een PS/2 versie is en je dus nog steeds niet meerdere toetsen tegelijk in kan drukken. Ik zie in de pricewatch dat er ook een USB versie is, maar ik ben bang dat die gewoon met een verloop stekkertje word geleverd en verder geen verschil met eerstgenoemde.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
http://www.logitech.com/lang/images/0/4223.jpg
Dit kreng heb ik. Fijn spul hoor, maar dat ergonomische plateautje heeft nog wel wat aanpassing nodig :P |
Citaat:
Lijkt me namelijk zo moeilijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zelf heb er niet zo heel veel last van op mijn desktop pc, alleen als ik en mijn broertje samen een spel spelen en dan met zn 2en op hetzelfde toetsenbord, dan hoor ik de piep ook wel eens. Op mijn laptop daarentegen heb ik er veel meer last van, als ik in NFSU gas wil geven, turbo en sturen dan doet een van de 3 het niet. Ik probeerde net nog wat meer te testen en kwam tot de conclusie dat ik van elke rij toetsen er maar een tegelijk in kan drukken en dat vond ik al helemaal vaag. Ik denk dus dat het per toetsenbord verschilt en dat het niet aan de aansluiting ligt. Al duidt een USB aansluiting meestal op een moderner moederbord en is de kans dus groter dat er meer toetsen tegelijk gebruikt kunnen worden. |
|
Citaat:
Eerder de manier de het keyboardmatrix in elkaar zit, (vandaar dat je soms bv niet meer toetsen op de zelfde rij kan indrukken.) en welke keyboard encoder er gebruikt wordt. Bovendien is het zo dat je zelf pech kan hebben wanneer je duurdere toetsenborden koopt. Aangezien dat UltraX ding, wat ik zelf nog nooit in handen heb gehad het wel doet bij meerdere toetsaanslagen neem ik aan dat de grootste logitechklavieren het goed doen. Er is overigens nog niemand met een logitech toetsenbord die gepost heeft omtrent dit probleem. |
http://www.megsales.com/parts%20imag...q_keyboard.JPG
Ik heb deze nu alweer n paar jaartjes en hij is fantastische :cool: Lekker eenvoudig, niet te groot en de knopjes zijn lekker soepel maar niet te soepel, precies goed. (Die van Dukko heb ik ook maar die is zeker lang niet zo goed als mn oude vertrouwde Compaq :bloos: :o vind ik) |
ik heb een (volgens het plakkertje aan de achterkant) toetsenboard "AROWANA". K heb er nooit last van als ik teveel toetsjes induw. Lekker snel (k speel ook wel eens bij iemand anders atomic bomberman en merk altijd weer op dat dat toetsenboard veel langzamer is). Zitten 3 kleine powertoetsje op (vooral 'wake' is erg handig) en windowstoetsen. Ooit een keer bij de stort meegenomen. Laatst werkte het pijltje naar rechts niet, dan deet hij pijltje naar rechts en page down. TB opengeschroeft, met spiritus schoongemaakt en voila hij doet het weer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43. |