Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Dromen/Zweven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=109475)

Snow White 29-05-2002 14:12

Dromen/Zweven

Mijn hart bekleed
de bloedrode klanken
verwijdert de striemen
Zuivert het leed

Naakt en verbolgen
kus ik mijn lichaam
Streel het heel teder
Zonder gevolgen

Starend naar mijn spel
met het naderend leven
Droom ik, zweef ik
maar vergeet het weer snel

iamre18 29-05-2002 14:49

Weer erg mooi geschreven!..
tja 't wordt wat eentonig he die reacties van me;)
:cool:e vorm en ritme!...

liefs,
mariamne

Snow White 29-05-2002 14:52

Citaat:

iamre18 schreef:
Weer erg mooi geschreven!..
tja 't wordt wat eentonig he die reacties van me;)
:cool:e vorm en ritme!...

liefs,
mariamne

alleen maar leuk dat je deze weer mooi vind. ik kan niet genoeg reacties van deze krijgen hoor ! waarom vind je hem zo mooi en wat vind je er zo mooi aan? (zelfde vraag :D)

iamre18 29-05-2002 15:08

Citaat:

Snow White schreef:

alleen maar leuk dat je deze weer mooi vind. ik kan niet genoeg reacties van deze krijgen hoor ! waarom vind je hem zo mooi en wat vind je er zo mooi aan? (zelfde vraag :D)

Allereerst het gedicht als geheel, de vorm, het rijmschema dat je hebt gebruikt. Ik zweef als het ware door je gedicht heen....zo goed loopt ie...verder inhoudelijk ook gewoon erg goed...de woorden die je gebruikt...maakt 'm weer heel speciaal....echt een eigen stijl heb je...mooiii dus:D...

Xia 29-05-2002 15:44

Beetje simpel gedichtje, titel vind ik alleen niet zo heel mooi gekozen.

Het einde is wel aardig, maar het springt er niet echt uit. Er ontbreekt een echte climax.

Het is dus wel een aardig gedichtje, maar niet echt eentje die er echt uitspringt.

Liefs,

Snow White 30-05-2002 15:17

Citaat:

Myself! schreef:
Beetje simpel gedichtje, titel vind ik alleen niet zo heel mooi gekozen.

Het einde is wel aardig, maar het springt er niet echt uit. Er ontbreekt een echte climax.

Het is dus wel een aardig gedichtje, maar niet echt eentje die er echt uitspringt.

Liefs,

Ja, de titel is niet zo mooi, daar ben ik het mee eens, ik ben niet zo'n creativeling wat betreft titels. En waar mijn eindes er vaak uitspringen is dit niet zo. je hebt gelijk, maar toch betekend dit gedicht veel me.

Snow White 30-05-2002 15:44

Citaat:

iamre18 schreef:

Allereerst het gedicht als geheel, de vorm, het rijmschema dat je hebt gebruikt. Ik zweef als het ware door je gedicht heen....zo goed loopt ie...verder inhoudelijk ook gewoon erg goed...de woorden die je gebruikt...maakt 'm weer heel speciaal....echt een eigen stijl heb je...mooiii dus:D...

ok:) dan weet ik dat. thanks a lot

iamre18 30-05-2002 18:11

Wat ik mij zo af vroeg bij dit gedicht qua inhoudelijk; geef je in dit gedicht als het ware weer, een weg naar zelfacceptatie?......

liefs
mariamne

Snow White 30-05-2002 18:31

Citaat:

iamre18 schreef:
Wat ik mij zo af vroeg bij dit gedicht qua inhoudelijk; geef je in dit gedicht als het ware weer, een weg naar zelfacceptatie?......

liefs
mariamne

Ja absoluut. dat is wel de inhoud van dit gedicht.

Anne 30-05-2002 22:08

Waaah, herkenbaar! :) En ja, dat is alleen maar positief, I know. De titel is niet zo goed, zoals Marleen en jij ook al zeiden, maar verder is ie perfect! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.