![]() |
Paspoort kwijt!
Hey
Ik ben gister mijn paspoort kwijtgeraakt. Is het dan een probleem om een nieuwe aan te vragen zonder dat je jezelf dus met een legaal identificatiemiddel kan identificeren? (heb ook geen id kaart) Bedankt! |
Je moet eerst aangifte doen.
|
Waar? bij het politiebureau of gemeente..?
|
Naar de politie, die geven je dan een brief mee met een stempel en alles erop, daarmee naar de gemeente om een nieuw paspoort aan te vragen en klaar. Tot die tijd binnen blijven :P ;)
|
moet je dacht ik nog wel iets van 30euro boete betalen, omdat je je oude paspoort niet terug brengt. Of is dat niet als je aanifte hebt gedaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Weet iemand misschien of ik 30 euro terug krijg? |
Aangifte van kwijtraken. :D
|
Je krijgt niet bij elke gemeente / politiedistrict een boete als je je ID-bewijs kwijt bent.
Ik heb deze zomer mijn ID-kaart verloren, en ik heb daar rustig aangifte voor kunnen doen zonder daar voor mij kosten aan verbonden zaten. |
gewoon niet aan vragen
|
Hmm.. ik baal.
Hier in Nijmegen betaal ik 25 euro boete.. :s |
Citaat:
|
en niet meer uitkunnen en na 2 boetes het er alweer uit hebben :)
|
Je moet eerst aangifte doen bij de politie, om te voorkomen dat iemand misbruik maakt van je paspoort of ID-kaart. Je bent het ding immers kwijt, en wie weet wat degene die zo'n ding vindt ermee doet.
Vervolgens moet je naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort aan te vragen, en dat kost je inderdaad iets van 30 euro 'administratiekosten'. Of boete, hoe je het wilt noemen. Je betaalt het iig omdat je je oude legetimatiebewijs had moeten inleveren en dat kan niet als ie kwijt of gestolen is. Ze zien dan de aangifte als legetimatiebewijs (bij het gemeentehuis althans). Hoe het dan zit als je je op straat moet legetimeren weet ik niet. Ik denk trouwens ook niet dat je die 30 euro nog terug krijgt. |
Ik zou erg balen als mijn paspoort kwijt zo raken. Al die stempels en visum stickers zijn toch wel een mooi aandenken :)
Maar je moet dus inderdaad een soort boete betalen bij het aanvragen van een nieuwe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wow, mense, heb hem teruggevonden! (y)
Scheelt toch wel weer zo'n 65 euro bij mekaar.. weer een ervarinkje rijker .. denk dat ik morgen toch maar alsnog een id-kaart aan ga maken. die raak je ook minder snel kwijt (portemonnee formaat he) mja hoeveel stempels hebben jullie erin staan dan? ik tot nu toe 1, new york ;) |
Citaat:
|
Nee, ben op het laatste moment nog een keer gaan kijken bij gevonden voorwerpen, en daar lag hij toen :)
|
Dan moet je ff aangifte doen bij de politie en dan kun je weer een paspoort aanvragen bij de gemeente geloof ik zo..
Je zult dan wel iets van een bewijs moeten laten zien dat je aangifte hebt gedaan, denk ik? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik bedenk net even iets en kan iemand me vertellen of dit mogelijk is?
Je gaat naar het politiebureau en doet aangifte omdat je je paspoort bent kwijtgeraakt. In plaats van jouw eigen naam geef je de naam en gegevens van iemand anders op. Dan krijg je een formulier omdat je aangifte hebt gedaan. Je laat pasfotos van jezelf maken en met het bewijs van aangifte erbij laat je een nieuw paspoort maken waar dus de naam van die andere persoon op staat. Je krijgt het paspoort en je hebt iemands identiteit gejat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan nog kun je het allemaal verzinnen? Gaan ze het anders nachecken ofzo? Lijkt me sterk eigenlijk. :| |
Citaat:
|
Als je een identiteitsbewijs aanvraagt moet je ook altijd 2 pasfoto's meenemen, 1 voor op het identiteitsbewijs zelf en 1 voor de administratie van de gemeente. Ik denk dat ze eerst ook nog wel controleren op of de persoon die voor ze staat een beetje overeen komt met de foto van de persoon die zij in de administratie hebben.....
|
Citaat:
|
In Eindhoven moest ik toen ik mijn ID kaart kwijt was (die ik achteraf nog terug heb gevonden) 20 Euro boete betalen.
|
In de gemeente Vlaardingen zijn de administratiekosten ook € 20. Moest vandaag dus € 51,25 afrekenen. :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21. |