![]() |
U2 kaartjes
Ik bied 4 zitplaatsen voor het U2 "Vertigo" concert van vrijdag 15/07/05 aan. Het is in vak 405, midden Arena, dus prachtig zicht. De kaartjes gaan naar de hoogste bieder. Mail hiervoor: Divertisica@hotmail.com
|
Ik bied 2 euro
|
3
|
4
|
5
|
5.5 :evil:
|
Dan zeg ik; vraag en aanbod.
|
oeh en ik ga hoog en bied 6
maar waarom ga je die kaartjes verkopen, ze zijn toch gisteren pas in de verkoop gegaan ofzo, en dan nu al verkopen? ewww vage shit |
Citaat:
Binnen een kwartier stonden de eerste kaartjes al op Marktplaats :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
10 euro per kaartje :)
|
12,50 euro :p
|
Citaat:
Het zijn idd etters die 4 kaarten kopen met de gedachte ze voor 186% door te verkopen. |
Citaat:
|
Oh ze zijn pas vandaag beschikbaar gekomen? Ok ja dan is het geen zuiver zaakje.
Kunnen zulke personen trouwens aangegeven worden voor handel op de zwarte markt? |
Citaat:
|
ja aangeven die handel ;(
|
Citaat:
is namelijk niet verboden om die door te verkopen |
Citaat:
|
Citaat:
|
conclusie: ts is een aars, als jij nou normaal had gekocht hadden anderen kunnen gaan :nono:
|
5 euro per kaartje + een drankje.. ? :p
|
Muhaha, rotplaatsen zijn dat ;)
Ik heb betere (y) En ben t verder eens met Paranoid Android. |
Je bent gewoon een klootzak die misbruikt van het systeem (n) Ik ben voor een slotje en dat het dan naar de hoogste bieder gaat. (dat is nu 12,50 euro :p )
En er moet een regel komen op scholieren.com dat kaartjes voor maximaal kostprijs+servicekosten mogen worden verkocht. |
Citaat:
en de idiote die naar U2 willen hebben dat verdient |
Wil geen cent kwijt aan die muziek die is van mijn moeders tijd :s
|
Ga zelf maar lekker van U2 genieten.
|
Citaat:
Ik citeer van de achterkant van een concertkaartje: Dit toegangsbewijs is en blijft eigendom van de organisatie. Het is derhavel verboden dit toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken. |
Mensen die kaarten voor onredelijke prijzen doorverkopen verdienen een exotische ziekte met een lange lijdensweg.
Mojo trouwens ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik heb gister een artikel gelezen in het Eindhovens Dagblad over de u2 kaarten en het doorverkopen daar stond iets in wat neerkomt op "het is immers niet verboden mensen veel geld te laten betalen voor de toegangskaarten" daarbij, stel dat het niet zou mogen, heeft aangifte doen weinig zin: mojo zal er weinig tegen doen, kost teveel tijd en geld en is de moeite niet waard aangezien iedereen max. 6 kaarten kan kopen en dus weer doorverkopen.. het beste wat zou werken is gewoon heel die zwarte markt boycotten.. |
Boeie, koop jij die kaartjes van iemand anders op de dag dat de verkoop starte toch niet. Vraag schept aanbod. De enige oplossing is hogere kaartprijzen, want blijkbaar zijn mensen bereid om meer te betalen. Maar dat zullen jullie ook niet zien zitten? Mond houden dan.
|
Citaat:
|
Beetje bijzonder drastisch, maar mensen die absurde prijzen vragen gewoon keihard aanpakken. Advertenties op marktplaats die een x aantal procent meer vragen dan de normale prijs weren etc etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je je punt. nouja, gewoon gerechtelijk vervolgen als iemand zo'n add plaatst. Het simpelweg illegaal maken om iets zo te kopen.
Maargoed, in de praktijk is dat waarschijnlijk wat lastiger allemaal. |
Citaat:
Voor dat probleem bij ziekte of als je gewoon niet kan: dan moet het zo zijn dat je ze aan Mojo terug kunt verkopen als er vraag naar is. Je hebt dan alleen servicekosten betaald en Mojo verkoopt ze voor de normale prijs door. Heel simpel. |
handelaren kopen meestal geen kaartjes, ze RESERVEREN ze. deze reservering vervalt simpelweg na 3 weken, dus lopen ze geen enkel financieel risico als ze de zooi niet kwijt raken. over 3 weken zijn er dus ook weer een aantal U2 kaartjes beschikbaar bij het postkantoor.
deze werkwijze van (sommige) handelaren heeft nog n voordeel: kheb n aantal jaren geleden 2 kaartjes van zo'n handelaar gekocht eerst via internet, daarna via telefoon. (en nee het was echt geen zielig kind dat net voor het concert ernstig ziek werd, het was n geoefende) afijn, wat deed die nou: hij stuurde mij zijn reserveringsbevestiging zodat ik zelf op t postkantoor mn kaartjes kon halen. ik kreeg er ook zijn bankrekeningnummer bij zodat ik per kaartje 10 euro over kon maken (zijn winst dus) dit ging vergezeld met het dreigement dat hij de twee plaatsen naast mij had (dus als ik niet betaalde...) nooit iemand gezien die zn geld kwam eisen... moraal van het verhaal: ik heb netjes op het postkantoor 2 kaartjes gekocht, samen met mn vriendin n leuke avond gehad op n uitverkocht concert en de zwarthandelaar heeft nix aan me verdiend (en dus hou ik het systeem mi ook niet in stand) |
Ja zulke gevallen heb je ook, erg slim, maar de lui die ze hebben gekocht en ze op marktplaats doorverkopen zijn andere gevallen.
|
Citaat:
Prima aanvulling; bij ziekte kaartjes terug naar Mojo! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stond er niet achterop het kaartje dat je ze niet mocht doorverkopen aan derden?
IIG koop ik alleen maar kaartjes van iemand anders voor wat ze gekost hebben. |
Citaat:
|
Ik vind het kansloos dat je kaartjes hebt gekocht, om ze daardoor weer verder te verkopen. Een vriend van mij heeft heel de nacht bij het postkantoor gezeten, en met hem nog een heleboel anderen...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04. |