![]() |
Boete betalen
Ik heb een paar weken terug ergens gereden waar ik niet mocht rijden. heel stom natuurlijk. ik ben gepakt, en ik heb mn ID laten zien en mn scootercertificaar. ze hebben mij toen een bon uitgeschreven..
net is de boete in de bus gevallen.... en die is niet aan mij gericht. ik zie mijn overtreding, ik zie mijn voorletters, ik zie mn achternaam.. maar niet mn tussenvoegsel stel ik heeft B.C. van Gogh (uh ja er komt niks anders in me op :p ) dan is de brief en de acceptgiro gericht aan B.C. Gogh ik weet dat ik hem gewoon zou meoten betalen.. maar ik wil het geld toxh echt liever in mn zak houden, en ik vind het nogal dom sinda ze al mn gegevens hebben gezien.. dus kan ik het weigeren? |
Nee, gewoon betalen.
Waarom heeft toch iedereen nog steeds het idee dat als er sprake is van een vormfoutje, men dan gelijk niks meer hoeft te betalen? :s |
omdat deze boete gericht is aan iemand anders dan aan mij?
|
een vriendin van mn zus studeert rechten en zegt dat ik er onder uit kan komen....
|
Die boete is helemaal niet aan iemand anders gericht. Hij is aan jou gericht. Waarom is hij anders bij jou in de bus gevallen?
|
ja maar het is toch een andere naam
|
Ja, maar hij is aan jou gericht. Het is duidelijk dat hier een verschrijving heeft plaatsgevonden, iemand heeft je tussenvoegsel vergeten. Daardoor is die boete niet ineens aan iemand anders gericht. Er kan redelijkerwijs geen misverstand over bestaan dat hij aan jou is gericht. Geen rechter die daarin meegaat. Gewoon betalen dus. :)
|
hhm :s dat vreesde ik al
|
En terecht ook. Je weet zelf toch ook wel dat je fout zat? Vind je het dan rechtvaardig dat je geen boete hoeft te betalen? ;)
/moral |
Citaat:
|
Citaat:
maar kennelijk is ze dan nog niet zo goed.. @ nare: ach wat is rechtvaardig nou.. ik vind het onnodig dat ik daar niet 10 km/h mag rijden ;) maargoed mn hoop is vervlogen, ik zal betalen |
Hoeveel moet je betalen dan?
Overigens kan je er in sommige gevallen wel onderuit komen. Mijn broer bijvoorbeeld reed toen ie 14 was met een brommer van een oudere vriend, zonder helm, zonder papieren. Hij reed wel niet op straat maar in een park. Hij kreeg een boete maar met een vriendelijke formele brief waarin hij zijn fout bekende en vermeldde dat het niet meer zal gebeuren heeft hij geen boete moeten betalen. Dus het kan wél! |
Citaat:
|
You must pay it, little criminal!
|
Citaat:
|
volgens mij zou de betrokken instantie de boete toch echt aan de 'goed gespelde' [naam] moeten richten, en kun je best lullig gaan doen, ongeacht of je nu wel of niet strafbaar bent. (niet dat het de moeite loont om er iets aan te doen; dan krijg je gewoon een 'goede' boete door de bus.).
maar een acceptgiro, daar hoort de goede naam op te staan, anders schrijft je bank t gewoon niet af... |
Citaat:
|
Citaat:
horen boetes niet aangetekend verstuurd te worden eigenlijk ? |
Dat is waar. Maar als het adres klopt, de voorletters kloppen, de achternaam klopt, tijdstip, plaats en soort overtreding kloppen, alleen het tussenvoegsel mist, dan kun je niet redelijkerwijs denken dat die bekeuring niet aan jou is gericht, en daar gaat het om.
En boetes worden voor zover ik weet niet aangetekend verstuurd. Dat herbergt inderdaad wel een zeker risico in zich, namelijk het risico dat een bekeuringsacceptgiro zoek raakt in de post, maar hoe dat afgehandeld wordt weet ik niet precies |
Daar gaan we weer :s , onlangs was er ook zo'n figuurtje die hierover een topic opende omdat oom agent een fout tijdsverschil had vermeld op de bon vanwege het rijden zonder licht op de fiets in het donker.
Niet zeiken, maar gewoon betalen die hap. :| |
Citaat:
|
Citaat:
En aangezien TS waarschijnlijk allang betaald heeft, sluit ik dit topic. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17. |