Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   thema kerkdienst (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1094842)

shy gurl 05-02-2005 14:15

thema kerkdienst

In het voorjaar komt er een jongerdienst in ozne kerk en ik ben gevraag dte helpen met het organiseren ervan. Nu hebben we als opdracht gekregen een thema te bedenken mar dit vind ik heel moeilijk, heeft iemand suggesties?? Thanx :)

Bart Klink 05-02-2005 14:31

Als thema of God bestaat misschien? :D

Hydrogen 05-02-2005 14:59

Zulke onzinnige opmerking moet je voor je laten :nono:
Geef een antwoord op zijn vraag of reageer niet.

Hydrogen 05-02-2005 15:01

Je zou het kunnen hebben over de samenleving tegenwoordig. Of over levensaspecten. Problemen die tegenwoordig veel voorkomen en de christelijke visie op deze problemen geven.

=zwart wit= 05-02-2005 15:22

wat moeten wij ons voorstellen bij 'een thema voor een kerkdienst'? wat zijn gebruikelijke thema's bijv.?

Bart Klink 05-02-2005 15:25

Citaat:

Hydrogen schreef op 05-02-2005 @ 15:59 :
Zulke onzinnige opmerking moet je voor je laten :nono:
Geef een antwoord op zijn vraag of reageer niet.

Waarom is dit zo onzinnig? Er worden wel vaker diensten gehouden over het bestaan van god of debatten gevoerd tussen gelovigen en ongelovigen. Ik denk juist dat dit jongeren wel zou aanspreken. Het is immers de kern van het geloof.

see it 05-02-2005 16:24

Misschien is het een idee om de vrijheid van 'de wereld' te vergelijken met de vrijheid van een christen...

- verlossing
- zijn wetten écht beknellend?
enz.

shy gurl 05-02-2005 16:42

Citaat:

=zwart wit= schreef op 05-02-2005 @ 16:22 :
wat moeten wij ons voorstellen bij 'een thema voor een kerkdienst'? wat zijn gebruikelijke thema's bijv.?
Ehm..dat weet ik dus niet :bloos: Ik heb het nog nooit eerder gedaan, en ik ga zelf ook niet zo vaak naar de kerk. Ik ben er een keer geweest met een vriendin en ik heb wel vaker iets anders georganiseerd. Ze hadden dringend behoefte aan iemand (dat blijkt wel doordat ze me hebben gevraagd..) dus daarom hebben ze me gevraagd. Het lijkt me wel heel leuk, maar ik weet niet zo goed wat een leuk thema is. Er moeten namelijk ook activiteiten bij bedacht worden die er iets mee te maken hebben. Is een beetje vaag zeker, sorry daarvoor :o :p

RanC 05-02-2005 17:15

Thema: "Waarom geloof je in God?"

Met een beetje geluk komen ze er dan achter dat geloof in een God kortzichtig is.

:)

Ninnoc 05-02-2005 17:44

muziek & godsdienst -> muziek is altijd leuk,
hoe ga je om met niet-christenen-> is dat weleens moeilijk, vanwege onbegrip etc -> puberkwesties:P,
hoe ga je om met tmf, relaties, 'uitdagingen tot zonden' etc, twijfel je weleens
zoek de overeenkomsten tussen christendom en andere godsdiensten(/islam).-> lekker meedoen met de trend
politiek algemeen, bush, balkenende-> maar das best slecht idee
verandering in t geloof en visie daarop-> is de biecht nog wel modern etc

cartman666 05-02-2005 18:02

evangelisatie onder jongeren.

hot-topic voor de volwassen gemeenteleden. Als jongere zit je daar in dus moet je er best wat zinnigs over kunnen zeggen.

Misschien kan je RanC uitnodigen :D

~Third Day~ 06-02-2005 20:40

Misschien dat je hier wat aan hebt:

Als thema 'Open your eyes'
hierbij bijvoorbeeld als schriftlezing: Jesaja 42: 18-21 en/of 2 koningen 6:15-17

ik weet niet precies in watvoor kerk je zit, wat er gepast is en watvoor liederen jullie zingen. Misschien kun je aan de dominee vragen of hij er dan een overdenking bij wil maken?

dark*dizzie* 06-02-2005 20:56

een thema wat ik mooi vind is 'The Call'

Anaïs 07-02-2005 21:26

ik veronderstel dat het op jongeren gericht is? Dan ook vooral thema's die jongeren aanspreken?
vriendschap, keuzes maken, verliefdheid, opgroeien?

Daantje_0705 08-02-2005 11:25

Ik heb een paar jaar terug een dienst gehad over de stelling 'zou jij alles opgeven voor de liefde van God' en dat is me nog steeds bijgebleven, het maakte heel veel indruk op me dus misschien is dat voor jou ook wel iets.

cartman666 08-02-2005 12:09

Citaat:

Anaïs schreef op 07-02-2005 @ 22:26 :
ik veronderstel dat het op jongeren gericht is? Dan ook vooral thema's die jongeren aanspreken?
vriendschap, keuzes maken, verliefdheid, opgroeien?

ja, als dat zo is dan krijg je inderdaad die typische jongeren onderwerpen.
Bij ons was het dat jongeren een kerkdienst voor volwasenen hielpen organiseren.

shy gurl 08-02-2005 15:48

Bedankt allemaal voor jullie reacties...hoop dat er nog meer komen :) ..Ik zal er zeker wat aan hebben!

Sperzieboon 10-02-2005 15:10

Je zegt zelf dat je niet zo vaak naar de kerk gaat. Welk onderwerp zou jou aanspreken? Jij bent immers in een bepaald opzicht ook de doelgroep van de kerk....

Wat zou jij leuk vinden om te horen? Je interesses, je vragen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.