![]() |
thema kerkdienst
In het voorjaar komt er een jongerdienst in ozne kerk en ik ben gevraag dte helpen met het organiseren ervan. Nu hebben we als opdracht gekregen een thema te bedenken mar dit vind ik heel moeilijk, heeft iemand suggesties?? Thanx :)
|
Als thema of God bestaat misschien? :D
|
Zulke onzinnige opmerking moet je voor je laten :nono:
Geef een antwoord op zijn vraag of reageer niet. |
Je zou het kunnen hebben over de samenleving tegenwoordig. Of over levensaspecten. Problemen die tegenwoordig veel voorkomen en de christelijke visie op deze problemen geven.
|
wat moeten wij ons voorstellen bij 'een thema voor een kerkdienst'? wat zijn gebruikelijke thema's bijv.?
|
Citaat:
|
Misschien is het een idee om de vrijheid van 'de wereld' te vergelijken met de vrijheid van een christen...
- verlossing - zijn wetten écht beknellend? enz. |
Citaat:
|
Thema: "Waarom geloof je in God?"
Met een beetje geluk komen ze er dan achter dat geloof in een God kortzichtig is. :) |
muziek & godsdienst -> muziek is altijd leuk,
hoe ga je om met niet-christenen-> is dat weleens moeilijk, vanwege onbegrip etc -> puberkwesties:P, hoe ga je om met tmf, relaties, 'uitdagingen tot zonden' etc, twijfel je weleens zoek de overeenkomsten tussen christendom en andere godsdiensten(/islam).-> lekker meedoen met de trend politiek algemeen, bush, balkenende-> maar das best slecht idee verandering in t geloof en visie daarop-> is de biecht nog wel modern etc |
evangelisatie onder jongeren.
hot-topic voor de volwassen gemeenteleden. Als jongere zit je daar in dus moet je er best wat zinnigs over kunnen zeggen. Misschien kan je RanC uitnodigen :D |
Misschien dat je hier wat aan hebt:
Als thema 'Open your eyes' hierbij bijvoorbeeld als schriftlezing: Jesaja 42: 18-21 en/of 2 koningen 6:15-17 ik weet niet precies in watvoor kerk je zit, wat er gepast is en watvoor liederen jullie zingen. Misschien kun je aan de dominee vragen of hij er dan een overdenking bij wil maken? |
een thema wat ik mooi vind is 'The Call'
|
ik veronderstel dat het op jongeren gericht is? Dan ook vooral thema's die jongeren aanspreken?
vriendschap, keuzes maken, verliefdheid, opgroeien? |
Ik heb een paar jaar terug een dienst gehad over de stelling 'zou jij alles opgeven voor de liefde van God' en dat is me nog steeds bijgebleven, het maakte heel veel indruk op me dus misschien is dat voor jou ook wel iets.
|
Citaat:
Bij ons was het dat jongeren een kerkdienst voor volwasenen hielpen organiseren. |
Bedankt allemaal voor jullie reacties...hoop dat er nog meer komen :) ..Ik zal er zeker wat aan hebben!
|
Je zegt zelf dat je niet zo vaak naar de kerk gaat. Welk onderwerp zou jou aanspreken? Jij bent immers in een bepaald opzicht ook de doelgroep van de kerk....
Wat zou jij leuk vinden om te horen? Je interesses, je vragen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03. |