![]() |
Een tweede moderne taal..??
Hey...
Ik wil graag aan een hotelschool studeren. De toelatingseisen hiervoor zijn (indien Havo, E&M) HAVO Profiel E&M2eMVT12; Dit betekent dat je een 2e moderne vreemde taal in je pakket moet hebben, nu vraag ik me af wordt Engels als een moderne vreemde taal gerekend? Bv als ik Duits en Engels heb, is dit voldoende of moet ik Duits & Frans hebben...? Thnx..!! Edit : Kan Arabisch eventueel gerekend worden tot een moderne vreemde taal..? |
Engels is een moderne, vreemde taal ja.
Dus Duits en Engels is voldoende. |
volgens mij zijn alle talen die nog gesproken worden modern
|
Engels wordt als een moderne vreemde taal gerekend (alle levende talen) en is overigens volgens mij verplicht. Naast Engels moet je dus een andere taal hebben (dit kan Duits/Frans/Arabisch/Turks/Hebreeuws/Russisch en niet te vergeten misschien zelfs Fries zijn).
Worden er geen eisen gesteld aangaande welke taal? Dan kun je imo ook gewoon Arabisch doen :). |
Het vak moet natuurlijk wel op school aangeboden worden...ik weet niet of jouw (ts) school Arabisch aanbiedt als eindexamenvak?
Maar misschien heb je aan een vak als Frans of Duits meer als je naar de hotelschool gaat...volgens mij vragen ze voor veel banen vaak ook het beheersen van Engels en of Frans of Duits of Spaans (of nog liever en en en ;)), Arabisch heb ik er nog nooit tussen zien staan. :) |
Ik denk dat je met Duits het beste af bent, daarachter heb je het argument dat Duitsland de belangrijkste handelspartner is voor de export.
|
Bedankt voor alle reacties!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27. |