![]() |
welke nederlandse artiesten zijn nu echt bekend in het buitenland??
behalve jan smit ;) in duitsland
|
golden earring
dolly dots \m/ Verder zijn er legio bandjes die regelmatig in het buitenland touren, maar niet in de voetbalstadions spelen. Dus bekend is relatief.... |
André Rieu
|
(y)
|
ik zag net op de duitse totp dat chips op plaats 7 staat :confused:
|
Citaat:
|
Fransje Bauer :(
|
'buitenland' en duitsland is niet bepaald hetzelfde...in belgie zijn ook een hoop nederlanders bekend, maar om daar nou van te claimen dat ze enorm internationaal sukses hebben...
ontopic: alleen golden earring is blijvend bekend, laatst was er nog een liedje van ze bij the simpsons, dat zegt wel genoeg lijkt me. |
Citaat:
Face Tomorrow nog ietwat, Gem doet de laatste tijd wat optredens in lokale jeugdhuizen maar euhm dat is het zowat... Ik zie natuurlijk wel wat over het hoofd hoop ik |
Van Halen :cool:
|
Alice Deejay, Vengaboys, :rolleyes:.
|
Citaat:
|
The Gathering?
|
2 Unlimited
|
Citaat:
|
Kane doet het prima in de US en Canada heb ik me laten vertellen.
|
Citaat:
want ok, want als nederlandse artiest ben je vaak ook bekend in belgie en ik zie marco borsato toch echt nog niet, metbv. : wat zal je doen, doorbreken in duitsland |
Citaat:
|
within temptation hoorde ik laatst.
vengaboys lois lane jan smit |
Het kan een gerucht zijn..
Maar ik hoorde laatst dat onze enige echte Green Lizard het ook best aardig doet/deed in de States :) |
Ayreon. ;)
|
George Baker Selection
Tarantino - Reservoir Dogs I rest my case :D |
The Apers, Peter Pan Speedrock, Within Temptation, Tiesto, After Forever.
|
God Dethroned
Born From Pain |
Focus
noemt de Vandals bij een concert heel lang geleden in NL en dat WT de exportprijs wint voor de 2e maal op rij zal ook wel zo zijn redenen hebben |
Citaat:
|
de stipjes enige nederlandse band die op Rip Off Records zat. maarja echt bekend? als je into garage bent.
Ik geloof dat HET nogal populair in Japan was met Kejje Nagaan. En Ivy Green deed het ook best goed in de USA en The Nitwitz zijn legendes in Spanje. |
The Gathering en Clan of Xymox zijn ook vrij bekend in 't buitenland. Bij een select groepje, weliswaar, maar toch.
|
Al die DJ troep uit Nederland is overal ter wereld erg welkom
|
bobbi eden is geloof ik wel bekend in het buitenland (Y)
|
Een (oude) Nederlandse band die hier nog niet genoemd is, maar wel als enigste een nummer 1 hit in Amerika hebben gehad zijn wel de... Shocking Blue.
http://www.vinylmoon.com/activos/sin...ockingblue.jpg Klik op het plaatje voor meer info. :) |
Europa houdt van heideroosjes
|
http://img.photobucket.com/albums/v3...tory/foto2.jpg
Dimension Seven was bekend in Tsjechie |
Within Temtation, Candy Dulfer, en nog een shitload aan dj's :)
|
Ilse De Lange schijnt in Amerika erg populair te zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan ben ik toch echt trotser dan Tiësto het goed doet in het buitenland. |
was radar love niet ook nummer 1 in amerika?.. (tell me if i'm wrong, ik weet het verders ook niet...)
|
Volgens mij hoeft niet elke band die ooit in het buitenland opgetreden heeft genoemd te worden.
|
Pestilence
|
Citaat:
|
Citaat:
|
The Gathering
Orphanage Ayreon Elegy Callenish Circle |
Anouk in Amerika
oh nee, dat wil ze alleen zo graag. |
..Kane :(
Woont Angus Young v. ACDC hier ook niet ergens in de achterhoek? (y) |
Aalten
|
Citaat:
ja |
bettie serveert?
|
Citaat:
Als je echt kijkt wat een waarneembaar aandeel heeft gehad in de wereld kom je toch op een handje vol artiesten, waarvan alles eigelijk hier al eerder genoemd is: Venga Boys 2 Unlimited Golden Earring Tiesto + wat andere dj's + wat artiesten van vroeger die hier al eerder genoemd zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |