![]() |
A Space Odyssy
vanavond op tv, het kijken waard of niet?
|
Citaat:
|
Ik vond een keer wel genoeg. Maar je moet m wel gezien hebben.
|
Inderdaad een must see. Niet omdat het een meesterwerk is(want dat is het zeker niet), maar omdat het een leerzame kijkervaring is, met name in technisch opzicht. Je verkrijgt hierdoor namelijk meer inzicht in het klassieke Sci-Fi genre en hoe dit zich verhoudt tot moderne Sci-Fi. Dus hoe de film een aardverschuiving veroorzaakte en wat dit nou wezenlijk betekende.
Hetzelfde geldt ook voor een film als Casablanca, alleen dan voor dramafilms. |
Citaat:
|
De verleiding om te zappen tijdens reclame is te groot.
(Om vervolgens bij een andere zender te blijven hangen en de film te vergeten) |
NATUURLIJK is het het kijken waard! Wat een ACHTERLIJKE vraag :D
Even serieus. Dat is verplichte kost ja. Mijn lievelingsfilm sowieso. Ga kijken en onderzoek de symboliek erachter, vewy intewesting (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er ooit een halfuur van gezien. Ik heb me nog nooit een halfuur zó verveeld. (n)
|
Deze film geeft de SF eigenlijk in zijn meest natuurgetrouwe weergave weer. De film komt voor veel (jongere) kijkers mischien wat ''traag'' over, maar vergeet niet hij is gemaakt in een tijd dat ruimtevaart nog in de kinderschoenen stond (in 1969).
Deze film is meer wetenschap dan fictie, zoals de scene waarin astronaut Dave (Keir Dullia) via het noodluik het moederschip wilt bereiken zonder ruimte helm. Ook de 'intelligente' computer 'HAL' was in die film zijn tijd ver vooruit. Kunstmatige intelligentie is anno 2005 nog steeds actueel. Ook op de manier hoe zwaartekracht in die film wordt weergegeven benaderd de werkelijkheid het meest natuurgetrouw. Het hoogtepunt van deze film vind ik nog altijd het gedeelte waarin de astronaut in conflict raakt met de boordcomputer en zijn leven van zichzelf op het spel zet om het moederschip te bereiken, waarna hij de 'hersens' van HAL uitschakeld. :eek: |
FUCK ik heb'm gemist.
klotezooi... nog nooit gezien namelijk. Dan maar gaan huren ASAP... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hahahaha, wat een goede mop. |
Ik zal wel een ketter zijn, maar ik heb af en toe in een deuk gelegen bij die film toen ik em voor het eerst zag. Ik heb em zaterdagnacht niet gezien trouwens.
|
Een must voor ieder filmliefhebber, zeker van sf-fans en Kubrick-fans (en welke filmliefhebber is geen Kubrick-fan?)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het boek gelezen :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stanley Kubrick (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En jij bent ook 100 punten in aanzien gedaald door de Spongebob film goed te vinden, miss den Hoed. :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je hem inmiddels al gezien dan? :D
Er zit wel een kern van waarheid in die opmerking, gezien je langer naar dwarrelende ruimteschepen zit te kijken, dan naar daadwerkelijke gebeurtenissen. Maar prachtig dat het is! En een ander voordeel is dat je rustig naar de WC kan gaan en niets mist. Ik begrijp alleen niet dat ze hem 's nachts uitzenden, want je valt gegarandeerd in slaap als je geen nachtwezen bent. |
Citaat:
En legatus heeft wel gelijk :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfde geldt overigens voor mij. :p |
ik heb hem wel gezien, en vond hem goed, tenminste dat denk ik
1) ik snap namelijk paar dingen niet. wat heeft die 'apenscene' van het beging ermee te maken. 2) wat is er gebeurt met de eerst groep astronauten die op de maan dat stalen ding gingen onderzoeken. 3) en wat gebeurdt er nou eigenlijk nadat die kerel de 'hersens' van Hal uitzet? want ineens zie je dat hij naar zichzelf kijkt als hij ouder wordt. en allemaal wazige space beelden najah... ik vond het wel een boeiende film ondanks het allemaal wat sloom is gefilmt. |
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
Althans, zo zie ik het, in beknopte wijze. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ok, ik snapte dat deel over de evolutie wel. maar die space beelden die die kerel ziet nadat hij Hal 'hersenloos' heeft gemaakt en dat hij ineens ouder was. en die kamer waarin hij eet en weer wat later in een bed ligt is nog volkomen onduidelijk voor mij. wat is jullie intertpetatie? |
Citaat:
Ofzo. |
Citaat:
En persoonlijk vind ik een 'kijk opnieuw en probeer het te begrijpen' een beetje een onbevredigend antwoord. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22. |