Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Kleding ontwerpen/ maken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1095276)

secretchick 06-02-2005 00:26

Kleding ontwerpen/ maken?

Hallo, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vond niet echt wat ik zocht, dus vandaar dat ik een topic maak!

Wie van jullie maakt er wel eens kleding en zo ja, laat eens wat zien! Gebruik je patronen (zo ja teken je deze zelf of waar haal je ze vandaan) heb je nog goede tips voor stoffenwinkels en wat voor naaimachines hebben jullie? Zijn er hier modestudenten?

Ik ben erg benieuwd! :)

Groetjes,

Shariya/Sjaak :p

Paranoide 06-02-2005 06:32

Nee, ik ben lui. En ik kan niet met een naaimachine omgaan. En ik ben lui.

Maija 06-02-2005 18:10

Ja, ik maak soms wel wat, voor iets apart.
Soms een patroon die ik heb gevonden, en soms een patroon die ik zelf gemaakt heb.
Ook ben ik vaak lui en maak gewoon zo wat.. :o

girlsetsfire! 06-02-2005 18:45

ik heb een moeder die het leuk vindt om dingen in elkaar te zetten, en ik ontwerp het dan.

koekjes 06-02-2005 18:46

Citaat:

Paranoide schreef op 06-02-2005 @ 06:32 :

FayLa32 06-02-2005 19:07

Ik heb wel een periode gehad waarin ik trachtte allerlei dingen te maken. Een aantal dingen waren redelijk gelukt. Ik gebruik meestal geen patronen, doe het gewoon op de gok..niet aan te raden trouwens. De laatste tijd maak ik sporadisch wat simpele dingen, als ik een gewéldige stof tegenkom die ik niet kan laten liggen. Maar over het algemeen ben ik te lui en kan ik het ook eigenlijk helemaal niet.

Dit is mijn meest recente zelf-maak-ding, hier zie je de stof wat beter. (het gaat om 't giletje)

Voor stoffen kun je het best naar de markt gaan, in winkels is het aanbod beperkt en meestal wat aan de dure kant (tenminste, dat is mijn ervaring) Ik gebruik meestal stof van kleding die ik op de markt voor een paar euro koop (de stof hierboven komt van twee rokken van een euro per stuk)

En mijn naaimachine is..zo'n witte :confused: ow, Singer zie ik staan, zegt me niks.

Angie83 06-02-2005 21:22

Citaat:

FayLa32 schreef op 06-02-2005 @ 19:07 :
Ik heb wel een periode gehad waarin ik trachtte allerlei dingen te maken. Een aantal dingen waren redelijk gelukt. Ik gebruik meestal geen patronen, doe het gewoon op de gok..niet aan te raden trouwens. De laatste tijd maak ik sporadisch wat simpele dingen, als ik een gewéldige stof tegenkom die ik niet kan laten liggen. Maar over het algemeen ben ik te lui en kan ik het ook eigenlijk helemaal niet.

Dit is mijn meest recente zelf-maak-ding, hier zie je de stof wat beter. (het gaat om 't giletje)

Voor stoffen kun je het best naar de markt gaan, in winkels is het aanbod beperkt en meestal wat aan de dure kant (tenminste, dat is mijn ervaring) Ik gebruik meestal stof van kleding die ik op de markt voor een paar euro koop (de stof hierboven komt van twee rokken van een euro per stuk)

En mijn naaimachine is..zo'n witte :confused: ow, Singer zie ik staan, zegt me niks.

Zeker speciaal voor carnaval gemaakt !? :D

Contigo 06-02-2005 21:24

:d

Jules 06-02-2005 21:26

Even uit het waar vind ik topic:

Waar vind ik iemand die een kraag van een tshirt van mij kan vermaken? Het is een kindjes t-shirt dus de kraag is nogal klein, maar het moet wel echt mooi worden want ik heb het shirt van mijn vriendje gekregen dus ik ben er zuinig op :o

Ik kan er zelf wel zo'n grote kraag in gaan knippen maar als ik hem dan 1x was wordt 'ie vast heel lelijk.

Dus, iemand? Ik wil er wel voor betalen :o

MargotTenenbaum12347 06-02-2005 21:28

Alleen soms t-shirts.

Contigo 06-02-2005 21:32

Citaat:

Jules schreef op 06-02-2005 @ 21:26 :
Even uit het waar vind ik topic:

Waar vind ik iemand die een kraag van een tshirt van mij kan vermaken? Het is een kindjes t-shirt dus de kraag is nogal klein, maar het moet wel echt mooi worden want ik heb het shirt van mijn vriendje gekregen dus ik ben er zuinig op :o

Ik kan er zelf wel zo'n grote kraag in gaan knippen maar als ik hem dan 1x was wordt 'ie vast heel lelijk.

Dus, iemand? Ik wil er wel voor betalen :o

doe niet zo fucking zielig geef dat shirtje terug aan em en zeg dat die kraag fucked is en eis gewoon een nieuwe

bertbart 06-02-2005 21:38

het enige wat ik tegenwoordig doe is zelfgemaakte teksten of plaatjes op shirtjes strijken:o

Kiss Pookie 06-02-2005 21:41

Ik heb een hele goede naaimachine :rolleyes:

Fog 06-02-2005 22:06

ik ontwerp opdrukken voor shirts met een vriendinnetje, als we er genoeg hebben en genoeg vrienden shirts al willen kopen gaan we een site online doen en kijken hoe het loopt.....en ik ga ze nog niet hier neer zetten :)

Hydraul!C FunK 06-02-2005 22:29

ik ontwerp shirts voor mezelf.........en af en toe andere dingen, als ik zin heb.....

freakjuh 06-02-2005 22:37

Citaat:

Paranoide schreef op 06-02-2005 @ 06:32 :
Idd. En ik weet nooit waar te beginnen en denk dat ik het niet kan.

Shyra 06-02-2005 23:04

Ik probeer het wel eens, maar het mislukt altijd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.