![]() |
Studeren: Extra vak(ken) volgen
Hoi,
Zijn hier mensen die extra vakken volgens naast hun studie aan de universiteit? Momenteel ben ik eerstejaars, mijn resultaten zijn goed en zou ik wel tijd over hebben voor een extra vak. Er zijn veel vakken buiten mijn studie die mij erg interessant lijken, vandaar dat het mij leuk lijkt om volgend jaar misschien 1 of meer extra vakken (aan dezelfde uni, wel buiten de opleiding) te volgen. Ik wacht nog even af hoe het komend halfjaar gaat enzo... Wie doet dit? En gebeurt dit vaak onder studenten? Red je het met de tijd enzo? Alvast bedankt! |
Ik volg ieder blok 4 vakken (doe twee studies) en zelfs dat is te doen. Drie vakken is zeker goed te doen, dus.
|
niet iedereen heeft 2 vakken natuurlijk
heb er zelf elk trimester 4 of 5 en een extra vak lijkt me best lastig. Moet je ook opletten dat de tentamens niet op het hetzelfde tijdstip zijn gepland lijkt me Ben zelf ook wel benieuwd naar de reacties |
Je kan in diezelfde tijd ook lekker een biertje gaan drinken.
|
Kan, ik zie t probleem niet. Zelf doe ik een best zware studie, maar heb er altijd wel iets naast gedaan zoals bijv. bestuur van de studievereniging, dat ging ook, dus waarom zouden extra vakken niet kunnen???
Zit nu in m'n voorlaatste jaar en loop stage (eindstage) hierna moet ik dus nog 1 jaar met vakken, maar ik ben van plan om ook nog vakken bij een andere studie te volgen volgend jaar (wil er misschien zelfs nog wel een hele bachelor achteraan doen. |
Citaat:
|
Aangezien ik studievertraging op heb gelopen, ga ik komend blok eens proberen om dat een beetje weg te werken door een extra vak te doen. :cool: Ik zal in de loop van dit blok wel eens posten hoe het gaat....
Ik ken trouwens wel mensen die meer vakken gevolgd hebben per blok dan nodig was, en volgens mij hebben ze alles wel gehaald..... |
ik heb het druk genoeg met mijn studentenvereniging, mijn sport en huidige studie.. ik zit er wel over te denken, maar nu even niet :)
anyway.. volgens mij is het geniale van een bijstudie dat je het gewoon kan doen wanneer je tijd hebt.. toch? je hoeft daarvan geen verplichte punten te halen om je stufi te blijven ontvangen |
Citaat:
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk rechten 'erbij' doen (doe nu al culturele antropologie) en ben van plan om dit jaar alvast 1 of twee vakken van rechten te gaan doen zodat ik het volgend jaar minder druk heb, al moet ik dat wel nog even regelen. Verder wil ik ook nog wel meer extra vakken gaan volgen, maar het is nog maard e vraag of dat lukt. |
Ik volg het volgende semester een extra vrijwillig keuzevak bij mijn eigen studie erbij zodat ik eventueel volgend jaar nog over kan stappen naar geneeskunde. Ik denk dat ik dat niet wil maar het vak is EHBO en ik denk dat je daar altijd wel wat aan hebt. Hoe het allemaal zal gaan weet ik nog niet maar dat kan ik over een paar weken wel laten weten.
|
Ja, zou leuk zijn om te horen of het goed gaat enzo!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |