![]() |
kostbare momenten*
Kostbare momenten (maar o zo, gewoon)
ik had vleugeltjes en danste de dag hapte de zon en speelde de wind en, zo herinner ik, wapperende jurkjes -roze-, mijn haren gebonden in een lint toen nog waren tranen van vallen, - en opstaan gewoon, net als die van elk vijf jarig kind vinden jullie dit te simpel of...ik twijfel, |
In het begin vind ik het idd te simpel en niet zo mooi, maar derde strofe raakt me echt maar dat komt ook omdat het heeel bekend voorkomt. Ik stoor me wel een beetje aan dat je geen hoofdletters gebruikt aan het begin van de strofes.
Het is niet zo gedicht waarvan je zegt 'wow wat mooi' maar de derde strofe maakt veel goed. |
Ik vind hem echt heel mooi.
Je moet nog wel een beetje aan het metrum werken. Mag ik wat suggesties maken? ik hapte de zon ---> laat 'ik' weg, anders neigt het een opsomming te worden. en zet na 'gewoon' in de derde strofe een komma, dat moest ik twee keer overlezen voordat ik het ritme snapte. Misschien moet je die derde strofe niet schuingedrukt zetten, dat dat de conclusie is valt sowieso wel op. Ik vind het bijzonder hoe je het beschrijft, heel lieflijk en speels. Die derde strofe is de grote ommezwaai en je benoemt heel goed precies dat, wat je niet uitdrukkelijk zegt. Nee ik vind dit echt het beste gedicht wat ik de afgelopen dagen / weken heb gelezen (en dat zeg ik niet snel, vraag maar na:)). Het raakt me op de een of andere manier, ook al is de gedachte misschien niet helemaal origineel, of zelfs wel cliché, maar je verwoordt het zo prachtig. |
Citaat:
|
Citaat:
en danste de dag hapte de zon en speelde de wind en, zo herinner ik, wapperende jurkjes -roze-, mijn haren gebonden in een lint toen nog waren tranen van vallen, - en opstaan gewoon, net als die van elk vijf jarig kind bedankt voor het vinden van de schoonheidsfoutjes:) dat van 'gewoon,' had ik ook al aan gedacht, maar ik had het zelf al zovaak na gelezen dat het voor me zelf wel klonk... :bloos: :bloos: dankjewel |
Ik vind hem hartstikke mooi!
Het leest prettig, ik zie het helemaal voor me... (y) |
precies wat het is, niet meer niet minder, geweldig, maar mn commentaar voegt tog niks toe :o
|
:) :bloos: oke
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |