![]() |
Terreurmaatregelen gaan D66 te ver
http://www.borisdittrich.nl/mod/user...ges/107-01.gif
Prima dat D66 daar een stokje voor steekt (y), in Netwerk zei Dittrich stellig dat D66 tegen zal stemmen als het hundige wetsvoorstel niet wordt gewijzigd. |
Mooi zo.
|
Komen ze er ook eens achter (y)
|
Wat houdt "meldplicht voor onaangepast gedrag" precies in?
|
Goeie zaak. :)
|
en wel weer meehuilen als er iets ergs gebeurt qua terroristische acties.
schijnheilig gedrag, als ze nou met een alternatief(beter) plan komen, okay, maar dit is een beetje populair doen voor de linkerzijde. |
Populair doen? Ik ben blij dat ze dit doen.
En meehuilen als er 'iets ergs' gebeurt, dat doen ze heus niet meer dan andere (meer linkse) partijen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[edit] Ik doelde op "onaangepast gedrag" :p |
Citaat:
Ik zoek het op. |
Citaat:
|
Doen die sukkels van D'66 eindelijk eens wat nuttigs. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bron Ik denk dat d66 hier wel een punt heeft. Want wat heeft het voor zin om mensen die niet eens ergens van worden verdacht een meldplicht op te leggen? Ookal zouden de personen terroristen zijn, bereik je nog niets met deze maatregel. En je hebt de ( mijns inziens hoge) kans dat er doodnormale mensen mee worden gepakt. |
Bedankt voor de info. Ik vind dat voorstel echt belachelijk, alsof we allemaal gevaar lopen en er al duizenden mensen zijn omgekomen bij terroristische aanslagen in Nederland.
|
Inderdaad. Al dat geld en die moeite kunnen ze beter steken in wetenschappelijk onderzoek, daar red je een stuk meer levens mee.
|
Kut-kabinet ook.
|
ben ik de enige die in de kranten heeft gelezen dat er leden van de hofstadgroep opgepakt zijn.
ben ik de enige die reportages heeft gezien op tv over terreurcellen in Nederland? ben ik de enige die ziet dat 2parlementariers 75 dagen hun werk niet uit kunnen voerenwegens bedreigingen van een achterlijke groep mensen, in een democratie als Nederland? ben ik de enige die het belachelijk vindt als daar geen maatregelen tegenover staan? :| |
Citaat:
En omdat die parlementariers zich onveilig voelen is het nog lang niet zo dat het onveilig is. En het lijkt meer op publieke aandachttrekkerij. edit: je zegt trouwens zelf democratie, moeten wij daarvan door paraniode gedrag een politiestaat van maken? |
nee, tuurlijk niet.
Maar er is wel degelijk een dreiging vanuit extreme uitwassen van de islam en de hofstadgroep ed. Het is dus logisch dat er iets moet gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
En nee, het is niet logisch dat er iets moet gebeuren. Het feit dat mensen gaan roepen dat er vanalles moet gebeuren is juist slecht, waarom allemaal vrijheden van iedereen inperken omdat er een paar mensen zijn die absoluut niet deugen? Eigenlijk laat je ze op zo'n moment al de baas over je spelen. |
Citaat:
De hofstadgroep alleen is niet langer relevant, het gaat om wat en hoeveel er nog vrij rondloopt aan mensen met gelijke ideeen. |
Citaat:
|
Citaat:
Moet je voor zulke mensen in een politiestaat gaan zitten waar je rechten massaal worden geschonden en aangetast? Liever niet. |
Citaat:
|
Wauw, D'66 begint een ruggegraat te ontwikkelen? Het werd tijd. Nu nog afwachten of die ruggegraat ook standhoudt als VVD en CDA er wat druk op gaan uitoefenen, want je kunt op je klompen aanvoelen dat dat gebeurt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als D66 die ruggengraat krijgt dan zou het mij wel weer eens kunnen interesseren. :)
|
Hopelijk houden ze stand (y)
|
Ik zie het terrorisme wel als een serieus probleem. We hebben al in Madrid en New York gezien waar terroristen toe in staat zIjn. Ik vind het echter naief om te denken dat terroristen zich door een paar simpele maatregelen laten pakken. Een beetje terrorist weet daar wel aan te ontkomen en anders is hij sowieso niet slim genoeg om echt een groot gevaar te kunnen komen. Met de huidige terreurmaatregelen wordt vooral de gewone burger getroffen. Hulde voor D66 dus!
|
Kom nou. Ook voor elf september 2001 gaf de Amerikaanse overheid al miljarden uit aan homeland security, alleen toen vermoedde men gewoon niet dat een aanval op die manier zou worden uitgevoerd. Ervan uitgaande dat een volgende terroristische aanval van grote omvang slechts een kwestie van tijd is, is het natuurlijk dom om te denken dat die terroristen zich weer van ongeveer dezelfde methoden zullen bedienen. Ze zullen nu natuurlijk rekening houden met de vernieuwde veiligheidsmaatregelen en hun aanvallen uit een hoek laten komen waar wij het het minst verwachten.
Met andere woorden, het nadelige effect dat van zulke maatregelen op de onderdanen van een overheid uitgaat is vele malen groter dan de winst die dit zal opleveren voor de terrorismebestrijding. |
Citaat:
Terrorisme moet keihard worden aangepast. Maar maatregelen die de persoonlijke vrijheden te ver beperken, moeten niet worden ingevoerd. Ik ben blij dat D66 tegen een aantal plannen van het kabinet wilt tegenhouden. |
Citaat:
Gelijk met geld gaan smijten! (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt ooit gezegd dat je democratie als een noodzakelijk kwaad ziet, maar uit deze post concludeer ik dat je democratie als een overbodig kwaad ziet. |
Overdrijven is wel één van jouw sterkste kanten. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|