![]() |
[Camera] Welke?
Hallo,
Binnenkort ben ik klaar met mijn school en wil ik graag een camera. Maar nu heb ik echt geen flauw idee waar ik op moet letten. Het mag maximaal 500 euro kosten. Ik hoef echt geen super kwaliteit maar gewoon leuk voor met je vrienden beetje filmen. Ik wil hem verder gebruiken tijdens het vissen en met vrienden op vakantie. Ook handig om te weten dat ik nog maar 25 GB vrij heb, is dit een heel probleem? Ik ga geen video bewerking doen. Het is meer voor op de pc beetje filmpjes bekijken. Syphon |
ik heb net een panasonic NV-GS11 aangeschaft.
350eu (exlc. verzendkosten) Ik ben op deze gekomen door bij www.kieskeurig.nl te kijken. Je voert je maximale prijs in. en dan kan je camera's naast elkaar zetten in vergelijken. Bij mij kwam deze er als beste uit. Ik heb o.a. gelet op: digital (makkelijk op de pc kunnen zetten) nightvision (voor snachts filmen, er zit een goeie lamp op de cam, maar op grote afstand heeft het geen zin. het beeld wordt wat blauw, niet radar groen) lcd-scherm (schermpje :)) steadyshot (trilling wordt uit het beeld gehaald) Ook heb ik op het gewicht gelet. Deze weegt 410gram, terwijl de tegenhanger van sony iets van 800gram weegt. Dat ga je wel voelen in je hand. Ook zit er een webcam-functie op, en dat beeld is wel ff wat gelikkter als een logitec express :) Over de grootte: Je hebt kleine bandjes in de vid-camera (in mijn geval mini-dv, kan ook Hi-8 bandjes hebben) Er past bij mij 60 minuten op met 16bit geluidskwaliteit. Als ik deze op 25mbps rip (beste kwaliteit) Dan ben ik voor 1 bandje iets van 14GB kwijt. Maar je kan ook op een lager niveau rippen, en je kan natuurlijk het nog met een ander programma coderen. De kwaliteit is super dus er kan veel aan gecodecteerd worden. Het rippen van het matriaal duurt btw net zo lang als het afspelen ervan, hij moet gewoon het hele band in de camera afspelen. Wanneer je de camera inplugged nodigd moviemaker zich gelijk uit om te rippen. Was ik bij mij wel tevreden over, ging vrij simpel en smooth. Verder heb je een firewire kaart nodig + kabel. Ga der maar vanuit dat die er niet bij wordt geleverd, netzo als opname bandjes btw. Als er USB bij staat, betekent dit alleen dat je hem als webcam kan gebruiken of om foto's eraf te halen, mocht die functie erop zitten. Nou, hoop dat je hier wat mee kan :) |
haal er een tweedehands op ebay, of marktplaats, en google vantevoren even wat de kritieken zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
goeie camera (y) voor die prijs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |