![]() |
Syndroom van Down {testen}
Weet iemand van jullie hoe mensen kinderen met het syndroom van down testen op hun ontwikkelings leeftijd?
Ik heb deze info nodig voor mijn pws. Ik kan het nergens vinden op internet. Alvast bedankt! |
syndroom van dowm ---> trisomie 21
een beetje bloed afnemen en kijken of degene bij chromosoom 21 er 2 of drie heeft (bij 3 : syndroom an down, anders niet) |
karyogram maken
|
Het testen op het syndroom gebeurd inderdaad aan de hand van een karyogram maar dat is volgens mij niet echt de vraag van de TS..?
De mate van ontwikkeling van iemand met het syndroom van Down kan je denk ik wel inschatten met behulp van vragenlijsten, of bij erg jonge kinderen, het uitvoeren van simpele opdrachtjes. |
Citaat:
Het testen op het syndroom gebeurd inderdaad aan de hand van een karyogram maar dat is volgens mij niet echt de vraag van de TS..? De mate van ontwikkeling van iemand met het syndroom van Down kan je denk ik wel inschatten met behulp van vragenlijsten, of bij erg jonge kinderen, het uitvoeren van simpele opdrachtjes. Maar welke testen? Staat er ook ergens beschreven hoe dat precies in zijn werk gaat? Hebben die testen ook namen? |
In 5% van de gevallen is trisomie van het 21e chromosoom niet aan de orde. Niet elk kind met het syndroom van Down heeft dus de betreffende trisomie.
|
Het schijnt overigens dat er drie tests zijn voor 'niveau' van een individu met het syndroom van Down, hetgeen ik heb nagevraagd bij een kennis. Ik ben de namen enkel vergeten. Misschien dat er iets te vinden is bij een vereniging of op google.
|
Citaat:
Google kan ik niks vinden :( |
Citaat:
De testen heten: wais, srz-p, tvz |
Citaat:
|
Dat wist ik natuurlijk als. Waiz schijnt meer voor mensen met het syndroom van Down te zijn heb ik mij laten vertellen. De andere testen kunnen echter ook.
|
Citaat:
Dan ben je nog meer een schat *Slijm :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |