![]() |
Werkstuk te goed --> laag cijfer
Hey,
ik heb een paar weken geleden een werkstuk moeten maken voor KCV over iets uit Rome. Het was echt heel mooi geworden en ik had er echt hard aan gewerkt. Nu heb ik het vandaag terug gekregen en ik heb maar een 6. De slechtste verslagen kregen 7's, maar ze vond mijn verslag te goed om door een 5e-klasser te zijn gemaakt en ook mijn taalgebruik zou te volwassen zijn. Ze heeft het op internet nagezocht en er kwam geen regel overeen, maar zij gelooft gewoon niet dat ik het zelf heb gemaakt. Kan mijn lerares dit zomaar doen? |
:eek: Lijkt me niet echt normaal nee.. Is het een schoolexamencijfer?
|
Nee!! Stap naar de directie. Wat een bitch ze kan dit alleen maar doen als ze harde feiten heeft. Ze kan niet zomaar verzinnen dat iets te goed is om door een scholier te zijn gemaakt. Fight!!
|
En als ze zwijkt, en je toch maar een hoger cijfer geeft. Dus bijv. een 8 ipv. een 6 terwijl je een 9 verdient, moet je om een second opinion vragen.
|
Haha, ja, dat kan ze, maar gelukkig kun je haar terugpakken door te gaan klagen.
|
Vraag haar te bewijzen dat je 't niet zelf gemaakt hebt! Als ze er niks aan doet zou ik er inderdaad mee naar de directie stappen. Een andere KCV leraar vragen 't te beoordelen helpt misschien ook. Misschien kunnen jullie zo tot overeenstemming komen.
|
Citaat:
|
Andere docent lukt vaak
|
ja, ik zou het inderdaad door een andere kcv docent na laten kijken en dan overleggen wat hij/zij er van vindt. ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.
wij moeten woensdag een kcv werkstuk inleveren. we hebben er echt heel veel tijd ingestoken (het is een tekenfilm geworden). als ze ons ook een te laag cijfer geeft ga ik er zeker achteraan. het is natuurlijk wel lastig om te beweren dan we een tekenfilm niet zelf hebben gemaakt als we alle tekening nog hebben.. :p |
Belachelijk.. dat vind ik erg gemeen. Doet er eens een keer iemand z'n best voor een KCV verslag, gebeurt er zoiets. (n)
Ik zou naar je mentor stappen. Leg hem/haar uit dat je zo je best hebt gedaan op je KCV werkstuk en dat er dan zoiets gebeurd is. En vraag aan je mentor of er hier iets mee gedaan kan worden. Ik weet niet of je je werkstuk terug hebt, maar zoja, neem het mee naar dat gesprek. Ga niet negatief over die lerares doen, maar vertel gewoon wat jij ervan vindt, hoe jij je erbij voelt, dat dit toch niet eerlijk is, dat je zo teleurgesteld bent, enz. Beetje slijmen, beetje medelijden opwekken, laten zien dat je juist zo gemotiveerd was, enz. edit: en wacht idd niet te lang, ga zo snel mogelijk! Ik ben trouwens benieuwd hoe het afloopt.. post je het hier nog? :) :o |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb morgen een gesprek met de docent en als dat niet goed loopt vraag ik om een second opinion bij een andere docent. voor geinteresseerden, ik kan hem mailen, alleen wel paar mb ... |
Oh ja vreselijk. :mad: Datzelfde overkwam mij bij het vak CKV. Ik had een verslag geschreven waar ik zelf ook best trots op was. Het kon als "niet naar behoren", "naar behoren" of "goed" beoordeeld worden. Die trut kwakte het verslag na het gelezen te hebben op mijn tafel neer en zei heel bot dat ik dit niet geschreven kon hebben omdat het te goed geschreven was. Na veel moeite heb ik haar kunnen overtuigen; mijn vader had nog aangeboden om die docente te bellen en haar te vertellen hoeveel tijd ik er wel niet ingestoken had. Uiteindelijk gaf ze toe met een "nou, vooruit dan maar".
|
Belachelijk. Gewoon contact opnemen met iemand met enig gezag, een afdelingshoofd of een conrector. In elk geval een second opinion vragen.
Wat een incompetente trut trouwens, die lerares. |
Zorg ervoor dat ze na de krokusvakantie niet terug hoeft te komen.
|
Citaat:
|
Ga naar je examencoordinator, teamleider/coordinator. Je kunt idd zeggen dat je een second opinion wilt bij een andere leraar. Maar dan moet je wel kans hebben dat die leraar het wel goed keurt...
|
Das best wel kut voor je. Ik ben blij dat ik dat nooit gehad heb :| Zo zie je maar weer hoe slecht het middelbaar onderwijs is, je mag niet eens 'te' goed zijn. Zelf had ik een 9 voor mn KCV eind-PO en die mocht er ook wel wezen al zeg ik het zelf (al was mijn leraar nogal soepel meestal :o )Ik had nota bene alle 10 de boeken van ta eis heauton van Marcus Aurelius gelezen en die vergeleken met de Bijbel :rolleyes: Ik hoop voor je dat het nog goed komt, want als je het echt helemaal zelf hebt gedaan dan verdien je ook een 9, vooral als de slechtste een 7 hebben !
|
Of een 10 zelfs. Aangezien het zo goed was dat het niet door een scholier zou zijn gemaakt...
|
Citaat:
|
Is heel frusterend, ik ken het. Ik had ook eens veel tijd aan een natuurkundeverslag besteed, mocht ik eerst vertellen voor ik mijn cijfer kreeg of ik het echt zelf had gemaakt. Want het zat zo goed in elkaar, en alles klopte gewoon. Ik helemaal verbaasd, maar kreeg toen toch een 9 oid. Maar ik kan er nog boos om worden :D.
Maar idd, kaart het nog eens aan. In de eerste plaats bij je lerares en stap anders naar je mentor/andere ckv docent etc etc.. Als je een werkstuk hebt gemaakt waarbij je recht op een hoger cijfer zou moeten hebben, dan moet je dat natuurlijk kunnen krijgen. Klinkt misschien stom maaar wat ook altijd goed werkt is je ouders laten bellen (y). |
Ik denk dat je er eerst gewoon rustig met haar over moet praten. Ik denk dat ze het dan echt al wel veranderd. Anders inderdaad flink aanklagen die trut.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag bij de docent geweest, ze was opeens vet inschikkelijk. Gaf toe dat ze met een verkeerde instelling er naar heeft gekeken en gaat het nu opnieuw lezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zulke dingen gebeuren bij ons af en toe ook... belachelijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik trouwens gek vind, is dat je dan toch nog een voldoende krijgt voor dat werkstuk. Als die lerares zeker weet dat jij het niet zelf gemaakt hebt, moet ze het straffen met een dikke onvoldoende. Zo niet, dient ze het te beoordelen naar de kwaliteit van het stuk (en dus zou er in dit geval een hoger punt dan een 6 uit moeten komen).
|
idd dat is ook wel raar, meestal wordt fraude met een 1 / overmaken / wat hogere onvoldoende beoordeeld..
|
Citaat:
|
Dus mag ze ook geen punten aftrekken.
|
Citaat:
|
Jeeez wat een trut! Dat doe je toch niet?
Wat hebje nou voor cijfer? of weet je nog niet? |
laat ff je nieuwe cijfer weten...
anders echt een second opinion aanvragen! |
Ik hoop voor je dat je heel hoog krijgt het is inderdaad helemaal niet leuk. Ik heb het zelf nl ook een keer gehad. Had ik heel erg mn best gedaan op een opdracht voor Frans en toen moest bij haar komen en haar vertellen van welke site ik had gehaald had. Ze geloofde nietr dat ik het zelf had gemaaatl, dus toen heb ik een stukje geschreven waar ze bij was en toen geloofde ze het wel :) enne..ik had een tien :D Hoop dat het bij jou opok zo afloopt.
|
Kijk als je normaal lage cijfers haalt en niet je best doet op verslagen, vind ik het logisch dat ze twijfelt. Bij Latijn PO's bij ons op school reserveerde ze al 10 punten puur voor geloofwaardigheid. Omdat je vertalingen van internet kunt halen, mensen die normaal veel onvoldoendes halen voor vertalen en nu op eens super goed waren, kregen die punten gewoon niet.
Dus als jij zo'n reputatie hebt, vind ik het erg logisch dat de docent twijfelt, maar als je normaal ook supergoede verslagen inlevert van hoge kwaliteit bij andere vakken en bij haar, dan slaat het natuurlijk nergens op. |
Dat deden ze bij mij ook, er werd een soort cultuur-week gehouden, voor alle vierde en vijfde klassers. Je mocht kiezen wat je wilde doen, er werden allemaal cursussen gegeven. Ik koos voor schrijven.
In een lokaal kregen we een beetje uitleg en allemaal een onderwerp (het thema van de cultuur-week), toen mochten we gaan schrijven - op welke plek dan ook, dus ze konden niet zien wat je deed. Op een gegeven moment wilde ik weten of ik goed bezig was, ik liet een leraar lezen en werd meteen verdacht van plagiaat. Een andere docent moest het lezen, nog een, nog een. Nee, dat kon ik toch echt niet geschreven hebben. Ik werd getoetst; ik kreeg een begin van een verhaal en moest dat afmaken waar docenten bij zaten, en mja, toen kreeg ik het voordeel van de twijfel. Aan het einde van de week werd een boekje uitgegeven met alle verhalen die leerlingen hadden geschreven. Mijn verhalen stonden er niet in. :mad: |
Tegenwoordig mag je ook weer niet 'te goed' zijn :mad: :|
Heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt, ik ben wel eens beschuldigt dat ik mijn moeder mee laat werken/mijn werkstuk laat maken door kinderen uit mn klas. Maar gelukkig niet door de docent. Maar ik maak ook wel veel spel / stijl en gramatika fouten ookal laat ik het mn moeder( ja, tis kinderachtig maar wel nodig (n) , daarom doe ik het tegenwoordig ook bijna niet meer alleen nog maar, bij opstellen bij nederlands. En mn moeder is niet zo dat ze alleen de fouten verbetert , je moet ook 10 minuten aanhoren waarom het zo is ) of diegene waarmee ik samenwerk, meestal kan je het dyslectisme er nog wel uithalen als je het goed doorlees. Maja kindertjes uit je klas zien niet verder dan het cijfer en een 9,8 voor een werkstuk kan niet. :| Maar veel succes (y) (y) (y) , ik hoop dat je minstens een 9 haalt. ps. laat ons het cijfer wel ff weten hè |
Citaat:
heb zelf zoiets eens aan de hand gehad met een medeleerling.. ik was kassevertegenwoordiger.. hij werd dus van fraude beschuldigd..maar dat ging dus mooi niet door :o ( had advocaat moeten worden) eis dat ze met bewijzen komt .. of anders een hoger cijfer :) |
Citaat:
|
dit klopt inderdaad niet. ga eerst naar een andere kcv leraar, laat hem (of haar) zonder hem/haar te vertellen wat jouw docent heeft gegeven het werkstuk lezen en het beoordelen. vrag die docent ook of hij/zij het te goed vind voor een 5e klasser.
als dit niet mogenlijk is of niet werkt. ga dan naar de directie en probeer (voor zover het mogelijk is voor een leerling...) ze ervan te overtuigen dat het écht jouw verslag is en niet van internet of waar dan ook vandaan. zij kunnen er (als ze jou en niet de docent geloven uiteraard) zeker wat aan doen. als het en schoolexamencijfer is zou ik het al helemaal doen, want het slaat nergens op natuurlijk! o ik had nog niet alle reacties gelezen, ik zie nu dat er al 20 keer zoiets is gezegt :o |
Second opinion! Mochten ze dan elkaar de hand boven het hoofd houden, kan je altijd nog naar de leerjaarcoördinator.
|
En, hoe is het afgelopen? Of weet je dat nog niet..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.