![]() |
man vrouw, huh?
Wat me opviel:
Als ik de berichtjes op een topic lees dan heb ik daar onbewust een idee van of de schrijver een man of een vrouw is, zonder dat ik eerst kijk of er een m of v onder de naam staat. Als je dat dan later gaat vergelijken dan blijkt het te kloppen, dat wie jij dacht dat een man was ook een m bij zijn naam heeft staan en wie jij dacht dat een vrouw was een v bij haar naam heeft staan. Hoe kan dat? |
Jaaa. Maar meestal klopt het wel.
van berichtjuhs die er soow uitsien weetjuh natuurlijk met1 al of se door een jonguh of meissie gesgreven sijn |
manier van schrijfen, manier van opvattingen etc etc. En tot slot je intuïtie...
|
ongeveer 50% kans :P
vaak wordt er wel gesproken over een vriend of vriendin of vriendinnen etc sommige topics op l&G zijn alleen van toepassing op een van beide geslachten :P en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen :P |
meeste forummers denken in eerste instantie dat ik mannelijk ben :D
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Als het tenminste je echte naam is |
ik kijk juist als 1e of iemand een man of vrouw is, en zo lees ik dan ook het bericht... dan ben ik dus altijd al bevooroordeelt
|
Citaat:
|
Bij mij denken ze nou nooit dat ik een man ben. :o ;)
Ik heb ik meestal wel goed. 9 van de 10 keer of zo. |
Citaat:
ik weet eigenlijk niet... ze zullen mij vast wel een vrouwlijk iets vinden :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ondertussen kan ik zoveel avatars bij de persoon plaatsen dat ik er niet eens meer op let.
Als die er niet staan, kan je t idd vaak aand e manier van iets schrijven merken ja |
Ik denk dat vrouwen meer op gevoelens en sociale situaties gericht zijn en mannen meer op de representatieve maatschappelijke situatie. Op die manier is al snel een onderscheid te maken aan de hand van manier van posten. En ja, heel vaak klopt het wel.
|
't is wat, hernuel :).
|
Citaat:
|
denk dat het aan de manier van denken.. of de manier waarop je denkt dat anderen denken ligt.. sommige gedachtegangen plaats je eerder bij mannen dan vrouwen en vice versa..
|
Citaat:
|
Ik denk dat mensen mij veel te ongevoelig vinden om alleen al te denken dat ik een vrouw zou kunnen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De mannen hebben het meestal over nirvana, of hoe klote kurt wel niet was |
Citaat:
Maar ik denk niet dat fora met serieuze, persoonlijke onderwerpen vergeleken kunnen worden met DK, waar het nog weleens gevraagd kan worden welk merk tandpasta je gebruikt. In dergelijke korte reacties heb je denk ik ook veer minder mogelijkheid om je eigen stijl toe te passen. |
Citaat:
|
Citaat:
(Ben blij dat ik dan nu nog in Rotterdam zit, ik kan er echt niets van). |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het ligt idd zeker wel aan het subforum en dna ook zeker of de persoon achter de monitor zich serieus gedraagt. Het is mij een keer gelukt het hier 3 maanden vol te houden als 15 jarig meisje zonder dat ik door iemand opgemerkt werd, puur omdat ik in een ander zoort van rol kroop (en idd een soort van masker opzette). Maar als ik mezelf ben, geloof ik zeker dat je aan de schrijfstijl en manier van antwoorden kan afleiden of het een man of vrouw is die post. |
Nu NiEt KiJkUuUh, eN RaAdUuH, Of Ik EeN BoY Of GiRlIe BeN, SkAtJuHzZzZ.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan ben ik toch wel benieuwd wie jij bent...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit vooral op religie en mystiek, en de mensen waarvan ik vaak een reactie lees enzow, van hun heb ik meestal goed of ze man of vrouw zijn. Je moet wel meerdere posts van ze gelezen hebben meestal voordat je het echt goed weet. Maar bijv. bij rspect had ik het fout, hij was een jongen maar ik dacht dat hij een meisje was, mss kwam dat omdat hij een btje kinderachtig en dom deed. Wat denken jullie trouwens dat ik ben? een jongen of meisje? (als je nog niet naar de v/m gekeken hebt.)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat komt omdat je zo'n lieve avatar hebt :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Manier van schrijven, soms de inhoud van de posts etc; ik denk
dat je dat wel een soort van "forumuitstraling" kunt noemen, net zoals je irl vaak wel aan de uitstraling een beetje kunt zien of iemand bijv heel onzeker is of niet.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |