![]() |
Waar ben jij allergisch voor?
Ik had het laatst over allergieen met wat vrienden van me en vond dat wel interessant. Als je wilt kan je ook zeggen wat je dus niet mag. Want niemand begrijpt sommige woorden die bij allergieen horen.
Ik ben allergisch voor Lactose (wat dus in melk zit, dus allergisch voor melk), Deodorant & Pleisters. |
Ik ben nergens allergisch voor.
Ik heb wel een intolerantie voor een hele berg additieven (kleurstoffen, conserveringsmiddelen, etc. Vroeger grensde dit nog wel aan een allergie, sinds mijn pubertijd niet meer zo erg. Van sommige dingen krijg ik wel direct plekken/uitslag/zweren in mijn mond, maar van wát weet ik niet precies. Ik hou het op een intolerantie.) en neussprays als Otrivin. En ik kan niet zo heel goed tegen nikkel, maar ik zorg gewoon dat ik dat niet draag (nikkel-allergie zit in de familie). En ik heb soms last van hooikoorts (zeer zelden en is ook na een nachtje weer over). |
Ik heb het ooit al wel eens gezegd, geen zin om het weer allemaal op te sommen, daarom even heel in het kort: voor biogene aminen (zoek maar op internet of hier via de zoekfunctie op wat dat inhoudt als je dat niet weet en het wilt weten ;) :p), voor "nepleer", sommige metalen en ik heb hooikoorts...en nog een aantal dingen die ik (nog) niet weet.
|
ik ben tegenwoordig allergisch voor kiwi, pinda's/noten en tomaten. toen ik klein was kon ik ook niet goed tegen melkproducten en ananas.
|
Nergens voor
|
voor producten van nivea, dove etc.. alleen neutral kan ik hebben
en voor seretide, een medicijn |
Nergens voor.
Vroeger voor gluten. |
Voor aardbeien en frambozen. :( (En die zijn zooo lekker. :bloos: )
En ik geloof ook voor zaagsel, want altijd als ik de kooi van m'n hamster verschoon krijg ik tranende en prikkende ogen en moet ik verschikkelijk niezen. Ook een paar dagen daarna nog, maar als ze het eenmaal allemaal op haar plekje heeft liggen en er niet meer zo in woelt heb ik er geen last van. |
Nergens voor.
Nja, heb iig nog niets ontdekt waar ik allergisch voor ben. Denk dat ik mezelf gelukkig mag prijzen wat betreft dat! |
Ik ben allergisch voor huisstof en heb soms last van hooikoorts.
|
Ik ben allergisch voor magnesiumpoeder (dat gebruik je bv bij ringzwaaien), voor de gisten die mijn eigen lichaam aanmaakt, voor een bepaalde penicilline, voor geparfumeerde zeep en voor alle soorten sieraden dat niet echt zilver is, zelfs voor hypo-allergeen..
|
melkproducten en pinda´s
|
Wasmiddelen, zepen, wespen, katten, konijnen, schaaldieren en soms hooikoorts!
|
Gelukkig nergens voor. :)
|
Citaat:
|
codeďne, radijsjes, en iets in bacardi breezer :o
Ik had deze zaterdag (waarschijnlijk) nog een allergische reactie maar het enige wat het kon zijn was appelsiensap en kaaskroketten :confused: Het is allemaal dodelijk behalve de radijsjes, krijg ik alleen uitslag van. |
Als ik gestoken wordt door bijen etc. dan krijg ik een gigantische allergische reactie. Wist ik eerst nooit totdat ik bij de imker was en een agressieve bij me door mijn broek heen prikte.
Ik moest er zelfs voor naar het ziekenhuis, en sindsdien moet ik dus in de zomer volgens de dokter lange truien etc. aan doen. Dat doe ik dus nooit, is toch belachelijk.. Dat was wel klote in Six Flags, overal bijen enzo, kon nergens meer lopen of er vloog een om je hoofd ofzo. |
Citaat:
|
Ik heb een koemelk allergie.
Dat wil zeggen dat ik niet te veel melkproducten kan eten want dan krijg ik exceem en word ik misselijk. Heb ook een jaar lang geen melkproducten mogen hebben om van mijn exceem af te komen dat wil zeggen geen: Melk, yochurt enzow, gewoon brood, koekjes, chocolade, roomijs en nog veeeeeel meer waar je eigenlijk nooit bij nadenkt dat er melk in zit. Lekker klote was dat, maar nu kan ik gelukkig weer een paar stukjes chocolade eten maar geen hele reep, dan word ik acuut misselijk. |
ik ben principieel tegen allergiën :cool:
|
Zeep, zo'n stuk zegmaar, of groene zeep. Dan krijg ik overal uitslag. Heel stom:s.
|
- De zon
- Muggen Kort samengevat: De zomer ;) |
Citaat:
Citaat:
En hoezo de zon :eek:? |
nix en nooit geweest
|
Citaat:
M'n zonneallergie is opzich niet zo heel ernstig, er zijn mensen die mogen niet eens buitenkomen! Ik krijg gewoon heel veel rode bulten die ontzéttend jeuken. |
Citaat:
|
Ik ben allergisch voor honden en ik heb last van hooikoorts.
|
Ik ben allergisch voor puberende broertjes :p
|
Ik ben allergisch voor citroenzuur (word k een btje hyper van :p).. Voor de rest.. Ben k allergisch voor paarden, puppy's (vanwege dat haar), kleine katten (ook vanwege het haar) en btje last van hooikoorts.. Maar t klinkt erger dan t is.. Wij hebben thuis ook een kleine kat en daar heb k nu geen last meer van.. Alleen toen ze heel klein was, moest ik altijd niesen.. Nu valt het mee :)
|
ik krijg altijd uitslag van pleisters :s
|
Citaat:
|
Ik ben allergisch voor huisstof, dieren met haren en veren, paprika, ui, prei en ik heb hooikoorts.
|
Citaat:
|
Ohja de zon was ik ook vergeten
maar die allergie ben ik al wat ontgroeid |
Nergens voor.:)
|
Ik ben allergisch voor veel chloor in zwemwater (krijg dan uitslag), voor de zon (jeukende bultjes) en ik heb hooikoorts in de zomer.
Verder kan ik niet tegen heel veel soorten voedingsmiddelen maar dat is volgens mij geen allergie, meer overgevoeligheid ofzo. |
Steenvruchten oid (Appels, nectarines, perzikken, abrikozen), berken, bepaalde noten (hazel en amandel volgens mij) en grassen. :)
Alleen ik ben niet uberallergies gelukkig. :) |
plurine(dat vettige spul wat je bij lassen gebruikt :p )
dan komen er allemaal bultjes op mijn hand :o verder niet echt iets.. volgens mij :) ja.. vroeger kreeg ik pukkeltjes van de zon maar dat was nog in groep 4 ofzo |
En waarschijnlijk iets wat de c1000 verkoopt. Wat dat is weten we nog niet, maar soms krijg ik op 't werk opeens jeukende bultjes op m'n handen :confused:
|
voor huisstofmijt :p
|
Citaat:
En ik vergeet mijn lichte zonallergie! Op de rug van mijn handen en sindskort op mijn polsen! Echter ook alleen maar in het begin van de zomer, maar het is er wel (en dat jeukt zo :'() |
Melkproducten, paprika, komkommer, mayonaise, tomaat, erg gevoelig voor weersverandering....veel...
|
- huisstofmijt
- bomen (eik, beuken, den) - ijzer - euro's - sinasappelsap.. alleen van de aldi :S dat wast wel weer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Melk, de mazelen, suiker (maar dat is meer intolerant), hooikoorts, kiwi en ananas, heel veel creme's etc, en iets wat ik nooit heb laten onderzoeken :p
Zijn er ook mensen die er medicijnen voor hebben en zo ja wat? Ik heb terfenadine maar je wordt er zo enorm suf van (n) |
Citaat:
Tegen de hooikoorts en allergische reacties op muggen/insecten gebruik ik Arius en dat werkt wel een beetje, verder geen bijwerkingen van. |
Citaat:
Oh ja arius heb ik ook, maar dat werkt minder goed dan terfenadine (n) |
Ik ben allergisch voor bruine pleisters en hyacinten. Volgens mij ook voor huisdieren, de laatste tijd krijg ik spontaan een verstopte neus bij verharende beestjes (n)
|
Citaat:
Pff. Vervelend hoor! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40. |