Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Kls (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1097009)

_mar 07-02-2005 19:04

Kls
 
Omdat ik in 5VWO zit, ben ik al best hard aan het orienteren wat ik hierna wil doen. Mijn eerste keuze is toch de KLS, dat is de KLM Luchtvaart School, omdat ik piloot wil worden. Ik ga volgende week donderdag naar de open dag.

Is er hier al eens iemand daarheen geweest, of is er iemand hier die met de selectie te maken heeft gehad?

Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. :)

forumfreakie 08-02-2005 18:44

1 op de 100 komt ongeveer maar door, dus je moet zowel fysiek als mentaal etc. super zijn. Maar succes!

LB06 08-02-2005 19:42

Het schijnt wel ontzettend duur te zijn en je krijgt geen stufi, dus dat wordt veel lenen (of je je moet rijke ouders hebben). Maar als je het haalt is een hoge schuld niet zo'n ramp lijkt me.

Love,SweetLove 08-02-2005 19:52

Ik wil ook graag naar de KLS. Ik ga 17 maart naar de opendag. Ik ben ook al bij de opendag van de vliegopleiding van martin air geweest. Ik raad je zeer aan om daar ook even te gaan kijken of die je misschien niet leuker/beter lijkt. Die lijkt mij zelf nml helemaal geweldig. suc6 iig met de tests

Hoogvlieger 08-02-2005 20:05

Hey,

Ik zet zelf op de KLS en het bevalt goed. Ik kan iedereen aanraden om een keer op de opendag te komen, want het geeft je een goede indruk van de school en de campus.

Daarnaast is het niet onverstandig om www.airwork.nl eens te bezoeken. De kennisbank en het forum kan jou een hoop vertellen over de selecties en de verschillen tussen de vliegscholen hier in Nederland.

Mocht je vragen hebben, laat het me weten.

Hoogvlieger 08-02-2005 20:07

...en 1 op de 100 is overdreven.

Het afvalpercentage schommelt tussen 90-93%.

Bo 09-02-2005 16:55

Mijn vriend heeft ook na het VWO een intake gehad bij het KLS. Hij was zowel fysiek als mentaal goed gekeurd, maar hij had te weinig levenservaring ofwel hij was te jong.

Toch veel succes gewenst. Wie niet waagt, wie niet wint.

_mar 11-02-2005 14:20

Citaat:

LB06 schreef op 08-02-2005 @ 20:42 :
Het schijnt wel ontzettend duur te zijn en je krijgt geen stufi, dus dat wordt veel lenen (of je je moet rijke ouders hebben). Maar als je het haalt is een hoge schuld niet zo'n ramp lijkt me.
Het is ook duur, maar idd, als je piloot wordt, zal je dat wel terug kunnen betalen. Rijke ouders heb ik niet, en die heb je dus ook niet nodig :)

Citaat:

Love,SweetLove schreef op 08-02-2005 @ 20:52 :
Ik wil ook graag naar de KLS. Ik ga 17 maart naar de opendag. Ik ben ook al bij de opendag van de vliegopleiding van martin air geweest. Ik raad je zeer aan om daar ook even te gaan kijken of die je misschien niet leuker/beter lijkt. Die lijkt mij zelf nml helemaal geweldig. suc6 iig met de tests
Oh, daar heb ik nog nooir van gehoord, dat die een vliegopleiding hadden. Heb je een site of iets dergelijks waar informatie op staat?
Maar veel plezier bij de open dag, en ook succes!

Citaat:

Bo schreef op 09-02-2005 @ 17:55 :
Mijn vriend heeft ook na het VWO een intake gehad bij het KLS. Hij was zowel fysiek als mentaal goed gekeurd, maar hij had te weinig levenservaring ofwel hij was te jong.

Toch veel succes gewenst. Wie niet waagt, wie niet wint.

Nouja, als hij af is gewezen omdat te jong is.. Dat vidn ik een beetje een stomme reden. Je kan maar tot je 26e daaraan beginnen, en de meesten zullen toch ook rond hun 18e beginnen. Omdat je dan het vwo hebt afgerond? Maarja, het zal wel.

Citaat:

Hoogvlieger schreef op 08-02-2005 @ 21:07 :
...en 1 op de 100 is overdreven.

Het afvalpercentage schommelt tussen 90-93%.

Ik dacht ook al dat dat overdreven was.
Het hangt er toch maar net van af hoeveel mensen die erop af hebben er gevoel voor hebben en geschikt zijn e.d.


Maar allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb nu echt zin om naar de open dag te gaan. :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.