![]() |
Hip Hop History
Vandaag zou 'Rappers Delight' 25 jaar geleden zijn uitgebracht. Hier verschillen de meningen over maar: denk jij dat
Suggarhill Gang met Rappers Delight het hip hop en rap tijdperk inluidden? Roep het hier! |
nou eerst kwam er dus een neger
met een trommel en toen kwam er een andere neger die ging praten ohja en toen kwam r. kelly! |
Citaat:
De ene hete Hippoputami Ongabalesh En de andere Hoppopitamo Dingdongfikfik Maar hippoputami hoppopitamo klonk niet. werd het hip hop. |
Rappers Delight heeft hip hop van de straat naar de TV-set/radio gebracht. Je zou dus kunnen zeggen dat Rapper Delight hip hop naar de massa heeft gebracht, maar het inluiden van 'het tijdperk' is natuurlijk al eerder gebeurd.
|
En wanner is het Hip-Hop tijdperk eens afgelopen? :(
En dan bedoel ik die commerciele Nellytroep |
Citaat:
|
Zodra er iets op de markt komt dat beter verkoopt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Je kan zeggen wat je wil..
Ik heb t opgezocht.. That iz da true story! |
hiphop was born in 1974 in the bronx NY
|
Misschien officieel met het uitbrengen van hiphop maar die spirit van rijmen op ritme bestond al veel langer
(stinkende alto's opdonderen) |
De spirit van rijmen?
Ik zou eens met Jan Wolkers praten als ik jouw was, fascinerend.... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, DJ kool herc was 1 van de eerste hiphop dj's. |
misschien had je beter 'alto's opdonderen' kunnen typen, dat klinkt wat aardiger.
nu ben JIJ het schuld als dit topic gebasht gaat worden ;) |
Jemig zeg! Als dit je niet boeit.. ga dan ergens anders forummen :D !! Kijk.. ik vind die Alto en Punkdingen ook niets.. maar je hoort mij niet zeiken :)
|
Het spijt me maar die alternatievo's komen altijd binnen de hiphop topics(waar er maar enkele van zijn) flauwe opmerkingen maken over onze negeroiide medemens
ik houd daar niet zo van, ga ook niet dom lopen doen binnen hun topics dus 1 ongepaste opmerking mag dan wel even denk ik |
LeRatLuciano heeft gelijk, maar doen ze dat niet bij alles behalve hun eigen muziek, ze zijn nu eenmaal 1337, denken ze.
|
ja precies! Dat bedoel ik!!
|
achja bij truie topics niet, dat is het probleem denk ik;)
open een non-phixion of mos def oid topic en je hebt nergens last van (y) verder is het grote hiphop topic ook altijd schoon. maar goed ik maak me ook nooit echt schuldig aan spammen in hiphop topics, omdat ik het zelf ook luister. alleen in van die rkelly, nelly, usher etc. topics :cool: |
Non Phixion is kut, daar gaan we natuurlijk geen topic over openen :nono:
;) |
Citaat:
Alleen blanken komen met zulke domme opmerkingen :D |
Citaat:
|
duuhhh :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
oega boega stinkbuitenlanders .... |
ik zoek nog steeds dingen in het straatje van jurassic 5. Een betere hiphopact heb ik tot nu toe nog niet gehoord...
Ik luister dan ook niet vaak hiphop maar toch |
Citaat:
|
Ik ben stoer, ik zeg gewoon neger
Ik noem het beestje bij de naam! ... O kut, dat word een drive by :eek: |
Citaat:
|
Nee, oke,
Er is wel goede hiphop, Jurrasic 5, Public Enemy, Beasty Boys, Mos Def.... dat soort muziek .. maja nu al die nelly, chingy, tipsy enz... dat sucked gewoon |
De gewone hip-hop van nu is lame. Underground hip-hop is beter omdat die artiesten in die scene meer experimenteren en creatiever zijn. Trip-Hop is ook gaaf, een soort hommage aan de oude hip-hop, soul etc. En oldskool hip-hop, ja vroeger was alles beter.
De beste artiesten zijn naar mijn mening: Jurassic 5, Frog 1, Cannibal Ox, Run DMC en Gangstarr. |
Jullie moeten echt een keer Black Moon luisteren, vooral de albums Enta Da Stage en Diggin In Da Vaults (Wat grotendeels remix heeft van nummers die op Enta Da Stage staan).
Check hier een uitgebreide review: http://www.bedoper.com/rmhh/albums/e...%20chakko.html |
De spirit van de rijm
Neem een dropje met thijm Ja, dat is lekker Doe eens nog gekker Vieze flekker Oprotten met je gemekker Godverdezekker Ekker Ekker Vuile motherfucking ekker Word |
Citaat:
(n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:)
|
absoluut niet, hiphop is ontstaan in begin jaren 70, rond 72 en in 1975 heeft Afrika Bambaataa de 4 elementen bedacht, en 1975 is dus eigenlijk de officiele geboorte van hiphop.
Sugarhill gang was in feite niks anders dan een bijmekaar gezocht bandje dat het trucje van de bronx wou gebruiken om geld te verdienen. |
Citaat:
Gozertje, niet zo generaliseren en donder gewoon op uit hiphop topics als je er reet aan vind, is dat zo moeilijk? Jullie kunnen wel blijven zeuren over negertje dit negertje dat maar rock & roll is ook gewoon van origine zwart dus houd je commentaar voor je |
Zeker niet. Sugarhill gang bracht het mischien naar de 'mensen' maar het bestond al eerder.
|
Ik heb de eerste cd van D12 S.E.!
Daar is Eminem het witte schaap van het geheel :) |
Citaat:
Ik vind hiphop zelf ook leuk Ik kan alleen niet tegen kleinzielige mensjes als jij die negers als een ander ras zien dan een mens |
Door Run DMC werd Hip-Hop pas eigenlijk echt bekend en geaccepteerd bij t grote publiek. Maar daarvoor moest het wel gemixt worden met Rock 'n Roll. (y)
....ja, Run DMC :) |
Citaat:
Vertel ons meer jimmy! :) |
public enemy samen met antrax is ok kut
Maar los van elkaar zijn ze allebei goed Dus hoezo moet het gemix worden met "Rock 'n Roll" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07. |