![]() |
Dood
nog maar een jaar en dan
ben ik even oud als jij nu bent, het is zo raar dat je dan niet komen kan. weet je nog vorige week, ik wel, toen ik je zag en dat je naar me riep: geen tijd nu, sorry, maar ik spreek je snel! dat snel zó snel zou gaan en je nooit meer tijd had, je hart klopt, klopt .. het stopt .. jouw hart dat stil bleef staan. straks ben ik ouder dan jij bent twee jaar voorbij waarin ik je niet meer snel gesproken heb omdat je geen tijd had, sorry, maar ze zeggen dat het went... |
(y) heel mooi!
|
is da een gedigt ofsoo :bloos: :s
|
Ik vind hem heel erg mooi (y) Vooral de eerste strofe spreekt me erg aan!
|
Citaat:
Dit is Dansen op Papier, een dichtersforum. Dit is dus inderdaad een gedicht. O grote verassing! |
Ik vind het gevoel dat in het gedicht naar voren komt wel heel duidelijk, maar het woordgebruik een beetje simpel. Ik heb geen leuke woordspelingen ofzo kunnen vinden. Het ritme vind ik dan wel weer goed!
|
Ik ben het wel met nijs eens, het is naar mijn mening net iets té simpel verwoord, hoewel de inhoud erg mooi en duidelijk is.
Het ritme vind ik ook fijn, de interpunctie wat minder. Bijvoorbeeld in weet je nog, vorige week, ik wel, toen ik je zag en dat je naar me riep: geen tijd nu, sorry, maar ik spreek je snel! struikel ik een beetje over de komma's. En verder over de puntjes. Maar dat is misschien persoonlijk. Over het algemeen vind ik hem eigenlijk wel gewoon mooi :) Hoewel het met de inhoud niet echt helemaal klopt, deed het me denken aan het liedje Anne, van Herman van Veen. Waarschijnlijk vooral ook door je naam ;) |
Citaat:
In: .. het stopt .. staan de puntjes voor de stilte wanneer iemands hart stopt met kloppen. Ze hebben dus wel een doel. En simpel, ja, dat kan kloppen, want dat was ook wel de bedoeling. Ik wilde niet een ingewikkeld gedicht over dit onderwerp schrijven (het is wel een beetje autobiografisch namelijk :s). Doet je aan 'Anne' denken? Compliment! :o |
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Dan ben ik alsnog geen fan van puntjes, maar ik weet ook niet hoe je dat anders aan zou kunnen geven.
En die ene komma scheelt inderdaad al een beetje. :) Misschien komt het ook door die 'simpelheid' dat het me aan 'Anne' deed denken. Was ook een beetje als een compliment bedoeld, ik ben dol op dat liedje :cool: |
Het doet me denken aan Acda en de Munnik- Zwerver met een wekker
... en dat is zéker een compliment |
soms hoeft het ook niet ingewikkeld te zijn. Zoals je het nu geschreven hebt, kan ik me heel goed in jou verplaatsen. Het is natuurlijk wel een beetje dramatisch :)
|
ik vind 'm wel leuk, je hebt een duidelijk boodschap. simpel, maar recht. vooral de 1e strofe spreekt me aan, het stukje nog maar een jaar en dan ~ ben ik even oud als jij nu bent. dat je dat herhaalt is ook leuk, zeker niet overbodig of whatever. je 3e strofe vind ik een probleem vormen, vooral het einde vind ik bagger. het kloppen, klopt etc, komt zo cliche over. wat geforceerd, helemaal. jouw hard dat stil bleef staan is sowieso een overbodige conclusie, op het daarvoorgenoemde. ook de overgang je hart klopt, klopt.. ~ het stopt.. is echt minder. probeer er iets aan te doen!
je laatste strofes - ik hou er wel een goed gevoel aan over, of nou ja, goed ;). het heeft wat, je gedicht, juist je simpelheid spreekt aan. |
Je hebt wel een beetje gelijk wbt de 3e strofe, vergeleken met de rest is hij misschien te 'ingewikkeld' geschreven. Ik ga er naar kijken. Dank je wel (en de rest ook). :)
|
'maar ze zeggen dat het went' vind ik een iets te grote omslag, een beetje een anti-climax; op zich wel mooi gevonden maar ik vind het niet zo goed aansluiten bij de toon en de rest van het gedicht in het algemeen: je werkt zo mooi naar een einde toe en dan komt er ineens een zin die heel anders van toon ed. is. Ik denk dat je het nóg mooier kan maken. Op zich is het qua inhoud wel weer heel mooi, vanwege het bittere verdriet wat erdoor spreekt, maar toch zou ik proberen deze regel wat beter aan te laten sluiten.
Verder. Tsja, gewoon écht geweldig. Die toon, die subtiele rijm ed., de manier van vertellen. Ik ben overtuigd als lezer. |
Citaat:
Maar daar ga ik ook naar kijken. Dank je wel. Het is best moeilijk om over zoiets een gedicht te schrijven als het opeens zo dichtbij komt. :| |
mooi! mooi! mooi! mooi! mooi! herkenbaar
|
Ik sluit me aan bij xineof.
En verder blijf ik er toch nog steeds bij dat als je met punten en komma's werkt, je dan eigenlijk ook met hoofdletters moet werken...ik vind het anders zo raar staan. :o |
Zou ook met interpunctie werken. Het stoorde me enigszins hoe het nu is. Komt nogal slordig over. Maar het gedicht is super. Misschien wel simpel taalgebruik maar dat stoort niet. (bedenking: is het dan altijd nodig om moeilijke woorden te gebruiken om gevoelens te beschrijven?!)
Vind het wel een (y) (y) gedicht. |
Zo beter? :)
Nog maar een jaar en dan ben ik even oud als jij nu bent, het is zo raar dat je dan niet komen kan. Weet je nog vorige week, ik wel, toen ik je zag en dat je naar me riep: "Geen tijd nu, sorry, maar ik spreek je snel!" Dat snel zó snel zou gaan en je nooit meer tijd had, je hart klopt, stopt. Jouw hart dat stil bleef staan. Straks ben ik ouder dan jij bent. Twee jaar voorbij waarin ik je niet meer snel gesproken heb omdat je geen tijd had, sorry, maar ze zeggen dat het went... |
Het is de droefheid die doet spreken. En op wat voor een manier! (y)
Sterkte, het lijkt me autobiografisch. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |