![]() |
Verstikkende liefde
Verstikkende liefde
jij schenkt mij jouw hart overtrokken met goud deze pure liefde is als druppels dauw die verschijnen in de ochtendgloren jij wilt jouw hart om mij heen slaan mij nooit meer verlaten deze pure liefde verstikt mij alsjeblieft, laat mij weer ademen |
ik denk dat je je beeld jij wilt jouw hart ~ om mij heen slaan veel beter kunt uitwerken. deze beeldspraak lijkt me niet passend, probeer iets te vinden wat dan eigenlijk hetzelfde zegt met mooiere bewoordingen. iets wat ergens op terugslaat.
verder, je gedicht is niet echt bijzonder, maar wel duidelijk. |
misschien iets van
jij wil mij opsluiten in jouw hart :confused: ik ga er nog over nadenken |
Dan is het denk ik nog mooier om er neer te zetten:
Jij wilt je opsluiten in mijn hart Dan sluit de volgende zin daar mooi op aan. :) |
het sluit wel mooier aan ja, maar als je opgesloten wordt, dan heeft het verstikken een betere functie.
ik weet het nog niet |
zoek een vergelijking, (jouw verstikke liefde) als...-2 glazen oogjes in een aquarium- etc. je snapt wel wat ik bedoel. probeer een vergelijking aan te dragen, waarin je je gevoel (jij wilt jouw hart ~ om mij heen slaan uit.
ik denk dat je gedicht met vergelijkingen, uitgewerkte beelden etc veel mooier wordt, aangezien je nu alleen maar zegt waar het op staat. dat maakt het nogal cliche en saai. |
Ik vind dat je teveel 'jouw' en 'mij' ed. gebruikt: teveel persoonlijke voornaamwoorden, waardoor het soms weinig creatief aandoet. Ik zou proberen sommige zinnen eens te reformuleren, er wat meer je eigen structuur in aan proberen te brengen :).
|
ja nu je het zegt, was me niet opgevallen. Ik ga dat maar eens veranderen.
|
Hey ik heb de 2e strofe veranderd, ik weet zelf niet wat ik er moet van denken eerlijk gezegd, daarom heb ik graag jullie mening.
Verstikkende liefde jij schenkt mij jouw hart overtrokken met goud deze pure liefde is als druppels dauw die verschijnen in de ochtendgloren gestrikt door de liefde dicht tegen jouw aorta als een stolp die de kaars zijn O2 ontneemt het vuur is dovende alsjeblieft, laat mij weer ademen laat het vuur aanwakkeren |
Hm, ik vond de eerste versie dan toch fijner. Dat over de aorta en O2, is mij net iets te hm... menselijk. Je gedicht was juist zo mooi metaforisch en beeldend.
Ik vind je gedicht eigenlijk best sterk (de eerste versie). Niet heel bijzonder verwoord, maar toch, het komt wel heel erg over. |
Vind het nogal cliché. De 1e versie is idd veel beter. Het einde vind ik niet zo goed. Het is te verhalend vind ik.
jij wilt jouw hart om mij heen slaan Vind ik wel een mooi stukje. Maar dan die druppels dauw die verschijnen in het ochtendgloren vind ik echt te cliché. Probeer het anders te verwoorden.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |