![]() |
welke woorden- en andere taalboeken heb jij?
de titel spreekt voor zich :o
en - ne / ne - en it - ne / ne - it du - ne / ne - du fr - ne / ne - fr latijn - nederlands nieuwgrieks - nederlands / nederlands - nieuwgrieks lexicon der spaanse taal lexicon der italiaanse taal en verscheidene leerboeken italiaans en spaans (nieuwe en hele oude uitgaven) plus natuurlijk wat gewone studieboeken van school en woordenboeken Nederlands edit: ik bedoel dus niet je ouders, maar jouw verzameling! |
NE
DU-NE NE-DU FR-NE NE-FR EN-NE NE-En Latijn-Nederlands Nederlands-Latijn Grieks-Nederlands Nederlands-Grieks Hebreeuws-Nederlands Nederlands-Hebreeuws |
Oh, en de Latijn Grammaticus...
|
Citaat:
|
NE;
NE - FA; FA - NE; NE - DU; DU - NE; NE - EN; EN - NE; LA - NE; LA - NE. Talengids Italiaans, Talengids Tsjechisch (dat zijn dus van die dingen met standaardzinnetjes :P). Talenvos Italiaans (over bijzondere woorden en woordbetekenissen van Italiaanse woorden, grappig om te lezen :)), Het aanzien van de Nederlandse taal 2002. Etymologisch woordenboek der Nederlandsche taal. [edit] Als ik alleen m'n eigen boeken mag noemen (:P) dan schrap ik de woordenboeken EN en DU van de lijst. |
Woordenboeken:
Ne-Ne Van Dale, (boek & PC) Eng-Eng Cobuild, Ne-Eng Van Dale, (boek & PC) Eng-Ne Van Dale, (boek & PC) Jap-Eng Klein, Eng-Jap Pocket, Jap-Eng Groot, Kanji Jap-Eng, Fins-Ne klein, Ne-Fins klein Dui-Ne Prisma klein, Ne-Dui Prisma klein, Fra-Ne Prisma klein, Ne-Fra Prisma klein, Eng-Ne Prisma klein, Ne-Eng Prisma klein, Spa-Ne Van Dale op PC, Ne-Spa Van Dale op PC En nog een electronisch woordenboek met 15 woordenboeken (waaronder: 2x Eng-Eng (Cobuild en Oxford), Jap-Jap, Jap-Eng, Eng-Jap, Kanji Jap-Jap). Andere taalboeken: Hoe&Wat-achtige boekjes: Frans, Spaans, Italiaans, Deens, Fins Teach Yourself-boeken (met cd's): Fins en 2x Spaans Routledge (= compleet overzicht van grammatica): Japanese, Finnish Prisma Grammatica Spaans, Basiscursus Fins (4 boeken), Minna no Nihongo Japans (stuk of 12 boeken) Allemaal van mij, niets van mijn ouders ofzo. |
Ne - Ne (Wolters)
Ne - En En - Ne Ne - Du Du - Ne Ne - Fa Fa - Ne Ne - Spaans - Spaans- Ne (pocket) Hebreeuws (modern)- Engels Engels - Hebreeuws (modern) Hebreeuws (bijbels) - Ned Farsi - Ne Ne - Farsi Ne - Arabisch Enkele grammaticaboeken en oefenboeken Spaans (1), Hebreeuws (6), Arabisch (3), Farsi (2) en Dari (1). Wat en Hoe-achtig: Hebreeuws en een Hebrew Phrasebook Alles is van mij en niet van mij ouders. (Ne-Du, Du-Ne, Ne-Fa, Fa-Ne logeren bij mijn zusje) *De taal en grammaticaboeken zijn privé, dus niet voor op school! |
NE-EN
EN-NE NE-DU DU-EN Nederlands-Fries/Fries-Nederlands (onvrijwillig) Taalgids Zweeds x3 Taalgids Noors Taalgids Deens Taalgids Zweeds in het Duits uit 1908 (dus geschreven in dat fraaie lettertype) Zweeds woordenboek LOI Cursus Zweeds (zitten lesboeken bij he) |
Prisma Ne-En
Prisma En-Ne Prisma Ne-Fra Prisma Fra-Ne Prisma Ne-Dui Prisma Dui-Ne Prisma Lat-Ne Groene boekje Collins Cobuild English Dictionary for Advanced Learners Van Dale Groot Woordenboek En-Ne Van Dale Groot Woordenboek Ne-En |
Wat ik nu hier kan zien (rest ligt op zolder in dozen):
Prisma En - Ne / Ne - En Prisma Du - Ne / Ne - Du Prisma Fr - Ne / Ne - Fr Prisma Nederlands (twee keer) Van Dale Du - Ne / Ne-Du Van Dale En - Ne / Ne - En (incl. cd-rom) (andere) cd-rom woordenboek En - Ne / Ne - En Wörterbuch der deutschen Sprache Duden-Stilwörterbuch Prisma spreekwijzer Duits Hoe&Wat-achtige boekjes: Duits, Turks, Zweeds Groot spreekwoordenboek En dan nog wat studieboeken van school. |
Eens zien....
Wat&Hoe Noors Wat&Hoe Japans Wat&Hoe Spaans ANWB Taalgids Italiaans ANWB Taalgids Portugees PRISMA Latijn - Nederlands PRISMA Grieks - Nederlands PRISMA Italiaans - Nederlands PRISMA Nederlands - Italiaans Wolters Engels - Nederlands Wolters Nederlands - Engels Wolters Duits - Nederlands Wolters Nederlands - Duits Wolters Frans - Nederlands Wolters Nederlands - Frans Wolters Nederlands Een cursus Italiaans van het NTI bestaande uit 16 boekjes ofzo En dan nog een paar boekjes gekocht in Italië: :) Grammatica Italiana Facile Italiano Esercizi Facili Hmm ik zal mijn boeken van school ook ff meetellen: Latijn: Tranen en triomfen (Ovidius) Liefde, Lust en Leven (Catullus, Martialis en Horatius0 Redde Rationem Recapitulationes (grammaticaboekje) Grieks: Onderhandelen (Herodotus) Op weg naar huis (Homerus) Elektra (Sophokles) Hellenike (grammaticaboekje) Engels: Focus On Advanced English (voor het CAE examen) Wordweb (vocabulair) Finale (examenbundel) Nederlands: Op Niveau |
Woordenboeken :
Nederlands Nederlands - Engels Engels - Nederlands Nederlands - Frans Frans - Nederlands Nederlands - Duits Duits - Nederlands Nederlands - Italiaans Italiaans - Nederlands Lexicon van de duitse taal Lexicon van de Engelse taal Beeldwoordenboek Schoolwoordenboek Engels beeldwoordenboek Junior Spreekwoordenboek Junior Spellingswijzer Etymologisch woordenboek voor beginners Dat is mijn verzameling, best veel eigenlijk :s |
Woordenboek
Du-NE Du-NE Ne-Du Ne-Du En-Ne En-Ne En-Ne Ne-En Ne-En Ne-En Ne-Fr Fr-Ne Ne-Ne Ne-Ne Ne-Ne Ne-Pt en Pt-Ne in één Die Rechtschreibung der deutschen Sprache Cd-Rom Engels Italiaans Duits Engels spelling/schrijfvaardigheid Frans of Duits spelling/schrijfvaardigheid Reisgids/Taalgids Portugees Cursusboekje+cassettebandje Engels Duits Frans (26 items) |
ik hoef echt niet mijn ego hiermee te strelen; en ik ga het een beetje allemaal opschrijven, die namen (n) :nono:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10. |