![]() |
Spreek jij een dialect?
Nou?Nou?
Ik spreek jammergenoeg geen enkel dialect maar ik heb vast een lichte Oost-nederlandse tongval... |
Nee, gelukkig niet. Gewoon ABN.
Althans, dat vind ik zelf. Een Twentenaar zou mijn dialect 'Westers' kunnen noemen. |
Ja ik spreek dialect, maar in het dagelijks leven spreek ik netjes ABN ;)
Ik heb wel een licht Zeeuws accent, schijnt. :o |
Citaat:
|
Nee. Ik ben niet zo goed in talen. :o
|
Stomme vraag, als je Fins kunt lezen. :o Kun je dit niet dan is mijn antwoord "ja, limburgs"
|
Nee.
|
Gewoon ABN, maar als ik wil kan ik ook in het plat Leids praten (y)
|
Nee, maar ik spreek wel met een accent.
|
Ik kan fries praten als ik dat wil.
|
Citaat:
|
Mijn signature is Fins voor "Het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel holland Limburgs lult" (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooooope
|
Ik ben op zoek naar een in Finland geboren meid, die nu Limburgs praat, veel signatures leest en die van mij dan zo mooi vindt dat ze met me een trektocht door de Finse bossen wil gaan maken om elanden te spotten met onze Volvo XC 90. Maar tis nog niet gelukt...
|
Voor zover ik het weet, spreek ik ABN.
Chinees, spreek ik gewoon Mandrijns (de officiele taal), en Japans ook gewoon Tokyo-Japans (ben zelf Chinees, en ben deze 2 talen aant leren). Wel geinig dat iemand in Engeland aan het accent van een andere Engelse kan horen waar hij precies vandaag komt. (geldt ook in Japan...) |
Ik spreek geen dialect(en).
|
Nee.
Citaat:
|
lieve archaïsche mensen ABN BESTAAT NIET MEER, HET IS AN GEWORDEN. (men is het eens geraakt dat algemeen Nederlands eigenlijk op zich al beschaafd is :))
Ik kan wel AN praten, maar ik praat Vlaams, tenzij op mondelinge examens of s.com. En dat Vlaams is dan nog een mengelmoesje van Antwaarps en Brrrrussels. |
De term ABN heeft nog wel enig onderscheidend vermogen vind ik. Namelijk om aan te geven dat mensen die 'die meisje' zeggen niet beschaafd zijn. :)
|
twents
|
nee
|
Citaat:
tututut. Ik heb gelijk, al zeg ik het zelf. ohja, en perfectme laat de groeten overbrengen vanuit zijn ski-oord. |
Ik heb wel een zachte g en geen rollende r
maar ik spreek wel 'gewoon nederlands' |
Citaat:
|
in principe spreek ik gewoon nederland, soms wel een bietje brabandse woorden/accenten ertussendoor als ik echt onder vrienden spreek maar meestal gewoon normaal nederlands
|
gelukkig niet zeg
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oosters spreek ik.
|
Jep.
|
Citaat:
groetjes overgeleverd. |
Ik spreek randstadts.
|
Nee, alleen de vrij zwijgzame en nogal kort aangebondenheid die aan het grunns gekoppeld is heb ik wel. :o
|
Citaat:
In Nederland kan je toch ook aan het accent horen waar iemand vandaan komt? Zo bijzonder is dat niet... Ik spreek geen dialect, kan wel een beetje Limburgs en Twents, maar daar doe ik niet aan. Ik heb mogelijk wel een Limburgs-accentje, maar niet heel erg. |
Meestal spreek ik ABN of AN of hoe je het ook maar wilt noemen.
Dialecten spreek ik soms voor de gein (best leuk om af en toe die boeren uit groningen of de achterhoek belachelijk te maken :p ) Maar het liefste spreek ik gangstah-taal! :evil: (maar dat ik geen dialect geloof ik) |
Nee dat doe ik niet :o
Of misschien heel soms een wordt verkeerd uitspreken in twents :bloos: |
ja..
|
Citaat:
Ik spreek geen dialect hoewel ik door mijn omgeving wel ben besmet met een licht-Achterhoeks accent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik spreek ABN maar soms iets te Utrechts..
|
Citaat:
|
Fries... als ik dat wil.
|
Ik spreek Rijssens (waar ik van oorsprong ook vandaan kom :D )..
Twents.. En ik spreek enkele Engelse dialecten.. Maar voor de lol :p |
Citaat:
Maar je hebt volkomen gelijk als je stelt dat er een verschil is tussen enerzijds schrijfvaardigheden en anderzijds spreekvaardigheden. Doch, het gebrek aan het één -in dit geval schrijfvaardigheden- duidt opvallend vaak op een gebrek aan het ander -spreekvaardigheden dus-. Het lijkt me dan ook gerechtvaardigt om te stellen dat jouw spreekvaardigheden ook wat bijschaving zouden mogen genieten. |
Brabants..niet zo erg hoor
Maar je hoort wel duidelijk aan mn stem dat ik uit Brabant kom Niet dat ik zo praat: allicht hedde gij da geheurd Ik zeg wel: nie, da, zachte g. En schrijven doe ik gewoon zoveel mogelijk ABN, maar op msn zeg ik ook vaak 'da' en 'nie' en bijvoorbeeld slape (-n) als ik met vrienden praat enzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |