![]() |
onderwerp economie-werkstuk
Hoi allemaal,
ik moet een economie-werkstuk maken, maar ik weet geen onderwerp :( Had al naar eventuele onderwerpen gekeken bij werkstukken, maar dat zijn onderwerpen die al zo veel en vaak gebruikt zijn.. Dus..weet iemand een interessant economie-onderwerp :o ? Ik zou eeuwig dankbaar zijn :D |
Kijk even in het huiswerkforum van economische vakken, daar staan op het moment zeker 2 topics met dezelfde vraag.
|
Allochtonen/vrouwen op de arbeidsmarkt
|
@ anneka: der kan nog 1x kwallen bij ;)
|
Wachtlijsten in de ziekenhuiszorg
|
- een eigen onderneming
- handel Nl en China - marketingconcepten in de horeca (of wat dan ook) - 40 uur werkweek enzovoorts had zelf ook moeite met een onderwerp verzinnen, ik heb marketingconcepten in de horeca gedaan, die andere onderwerpen zijn van andere mensen uit mijn klas.. Succes! |
dank dank :D
Snuvvel, wat houdt dit precies in, marketingconcepten in de horeca? Hoe heb je dat precies verwerkt? Want het klinkt wel leuk :) |
ik heb mn economie-profielwerkstuk vorige week ingeleverd:
Is het economisch mogelijk de Olympische Spelen in Nederland te organiseren Als het je wat lijkt laat 't maar weten via PM |
Citaat:
|
Ik ben bezig met; "de nederlandse positie in de wereldhandel". Wat nederland zoal im en exporteert met welke landen, en hoe belangrijk het is voor ons bbp enzo.
|
Het valt me op dat er nooit iemand is komt met een werkstuk schrijven over een bekend econoom. Ikzelf heb mij PW ( profielwerkstuk ) gedaan over Karl Marx. Zat nog te twijfelen met John Manyard Keynes, maar ben toch voor Marx gegaan.
Of zeg ik nou iets heel doms, werkstukken over bekende economen. |
Dan heb je wel veel historisch materiaal, handig als je zelf niet zoveel wilt nadenken.
|
Citaat:
Vele onderwerpen hier genoemd vragen alleen het opzoeken van wat CBS cijfertjes, wat maatschappelijk gelul en klaar. Zelf vind ik verschillende manieren van economisch denken leuker dan kijken naaar hoeveel export er in een land is, maar dat ken ook aan mij liggen. |
Citaat:
Die denkmodellen zijn ondertussen wel uitgekauwd en in begrijpbare taal beschreven en toegepast. Misschien zijn er theorieen die niet zo zijn uitgediept, maar die zijn meestal niet zo aantrekkelijk om te beschrijven. Vooral omdat er weinig praktijkgerichte informatie is en het dus puur theoretisch blijft |
Dankjewel Snuvvel,
jouw onderwerp leek me heel leuk, maar het probleem is dat ik me vergist heb in de inlever datum :eek: Dus heb ik nu maar iets makkelijkers gepakt waar ik heel veel over kon vinden..maar ik vond jouw onderwerp wel erg interessant! Heel erg bedankt voor je aangeboden hulp :) En een werkstuk over een econoom vind ik helemaal zo slecht nog niet, dus dom vond ik het niet Robo :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zes jaar later is het werkstuk vast af..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37. |