![]() |
kernenergie
Zijn jullie voor of tegen kernenergie?
Met argumenten graag.. |
Ik ben voor kernenergie. En ik heb geen zin in argumenten bedenken. :p
|
Voor.
Goedkoop en relatief veilig. |
Ik ben neutraal
Het heeft grote voordelen, maar hét nadeel is natuurlijk dat er nog steeds geen echt goede oplossing is voor het kernafval.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan jij je eigen mening niet vormen voor je werkstuk?
|
Citaat:
|
Vast wel.
|
Voor. Goedkoop, milieuvriendelijk en relatief veilig.
|
Voor, het is best veilig en het is ook nodig.
Voor Nederland ben ik helemaal voor want Nederland kan wel een economische impuls gebruiken. Maarre.... maken wij nou jou huiswerk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is iedergeval beter dan fossiele brandstoffen.
|
Citaat:
|
Voor kernenergie ben ik niet, maar ik ben ook niet tegen. Het ligt er namelijk aan wat de alternatieven zijn. Volgens mij is energieopwekking door middel van, bijvoorbeeld, waterkracht toch milieuvriendelijker en zal mijn mening zijn dat ik daarvoor ben. Ik heb geen cijfers gezien waar dergelijke energiebronnen met elkaar worden vergeleken dus kan ik helaas geen antwoord geven waar je voldoening in zult vinden. Het antwoord zou ik je dus (helaas?) schuldig moeten blijven.
Het tweede wat ik mij afvraag, wanneer jij jezelf niet in staat acht om voldoende argumenten voor of tegen een eventuele stelling te kunnen bedenken. Had je dan geen ander onderwerp kunnen nemen? |
Citaat:
|
Voor en tegen. Eerst enkele redenen waarom ik er voor ben:
Voor:
En nu tegen Tegen:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben voor, kan trouwens dat afval niet gewoon de ruimte ingeschoten worden? |
Citaat:
Het kan wel, maar als dat misgaat..... |
niet helemaal voor nee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
niet
als het bij de lancering mis gaat ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, maar dan vergaat de wereld :o niet doodgaan van ouderdom :o
|
Vergaan gaat de wereld toch, tenminste, als ik mijn Bijbel mag geloven, hihi. :p
|
Citaat:
Er zijn voordelen: goedkoper, minder CO2 de lucht in Maar ook nadelen: afval waar geen oplossing voor is, als er iets misgaat in een kerncentrale heb je meteen een heel groot probleem, kernwapens. Ook zijn er genoeg andere mogelijkheden, bijv zonne- of windenergie. Ik denk dat ik toch meer tegen ben. |
Citaat:
|
Gewoon nog even doorgaan met fossiele brandstoffen als die bijna op zijn dan hebben we ondertussen het wonder der koude fusie wel onder de knie.
Dat afval blijft jaren radioactief, en je kunt er (nog) niks mee. |
voor. Los van de energietoepassingen zijn er ook medische toepassingen van isotopen en daar heb je kerncentrales voor nodig.
|
Ik heb liever dat het niet nodig is. Of is dit een té diplomatiek antwoord? Kijk als het echt niet anders kan, dan zal het wel moeten. Maar ik vind de charme van windmolens en zonnepanelen sowieso groter, vooral omdat dat eerste ook nog mooi in het landschap staat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
iets kan pas niet als het onmogelijk is. |
En heb eens iets gezien een documentaire dat die windmolens echt helemaal niet geschikt waren voor ons energienetje.
Ga wel ff op zoek ofsu ooit |
Vind het knap als wetenschappers koude kernfusie uitvinden, want het lijkt me onmogelijk en anders nutteloos.
Dat komt omdat, de energie die bij kernfusie vrijkomt, altijd vrijkomt in warmte. Aangezien er veel energie nodig is zal je dus geen koude kernfusie krijgen. Het zou msg wel kunnen maar dan komt er te weinig energie af. Het lijkt me dus eigenlijk onmogelijk. |
Voor.
|
Citaat:
dat zou ik ff uitvinden ;) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18. |