![]() |
Genesis
Stel nu dat jij Adam en ik Eva was,
maar ik jou dan niet de appel gaf en de slang had doodgeslagen met die rib van jou - want natuurlijk was ik zelf geboren, oetlul die je bent - zou je dan van mij kunnen houden? In de Hof van Eden zouden we naakte dansjes kunnen doen, zonder direct nudisten te worden genoemd, en seks in de bosjes zonder pottenkijkers. Dan was jij liefkozend mijn bosjesman en ik jouw takkenwijf. Maar stel dan dat het condoom zou scheuren, en wij deze goddelijke wereld zouden besmeuren met ene Abel of bijvoorbeeld Kain genaamd, die elkaar vervolgens de hersenen in zouden slaan, Zou het dan niet beter te zijn om gewoon jij en ik te blijven? |
Ik vind het niet echt een gedicht, meer een verhaaltje waarbij de regels middenin zijn afgebroken.
Ik ben niet echt bekend met de bijbel enz., dus misschien zeg ik wat doms, maar is het "de Hof van Eden"? Ik vind "het" veel logischer klinken... Volgens mij klopt de zin "met ene Abel of bijvoorbeeld Kain genaamd"? (Er mist een woord oid of er staat een woord te veel ("genaamd"), geloof ik, ik weet het niet precies, maar het klopt iig niet, volgens mij.) |
Bij de tweede strofe kreeg ik ook een beetje het afgebroken-zinnen-gevoel, bij de eerste strofe had ik dat helemaal niet. Die vind ik sowieso het mooiste van het hele gedicht.
Ik vind hem toch wel wat hebben hoor, vooral door de inhoud. Aan de verwoording en de vorm zou misschien nog wel wat gedaan kunnen worden. Het is trouwens wel gewoon 'de Hof van Eden', ja toch? :o |
Citaat:
|
Vind hem wel cool. Kreeg spontaan een glimlach op m'n gezicht. Hij is misschien iets te verhalend maar het stoort niet echt. Leuk gedicht (of mini-verhaaltje -hoe je het ook wilt noemen-)
|
leuk! ik vind je idee goed, je verwoordingen (vooral in 2e strofe ja) wat verhalend, maar het geheel is zeker goed. ik vind je gedachte alleen al heel cool, en je uitwerking ook.
de slang had doodgeslagen met die ~ rib van jou is erg leuk, ook het woord oetlul is grappig. op meerdere manieren natuurlijk ;). verder is dit stukje maar stel dan dat het condoom zou scheuren, ~ en wij deze goddelijke wereld zouden besmeuren zeker de moeite waard, de gedachte hierachter vind ik knap gevonden en goed verwoord. als je bijv. de 2e strofe leest, kloppen je ineenhakkingen niet echt. het leest stoterig, en het zou sowieso daar geeneens nodig zijn geweest om 'm in stukjes te hakken. het lijkt meer een verhaal dan een gedicht, het leest niet zo vlot zo. dat vind ik wat minder. taalkundig je hele gedicht eigenlijk, zou het dan niet beter te zijn om gewoon jij en ~ ik te blijven? is een voorbeeld van een in mijn ogen mindere constructie. maar inhoudelijk is het (y) . |
De eerste strofe vind ik heerlijk, maar daarna zwakt het voor mij af. De rijm is strofe 3 loopt bij mij ook nogal stroef.
Maar wel leuk. |
Geweldig!!! :cool:
Onderbouwd commentaar: wel verhalend, maar zeker niet storend en het onderwerp spreekt me wel aan. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |