![]() |
gitaarsnaren
vertel me er alles over :cool:
ik heb namelijk altijd gewoon de goedkoopste, maar ik speel nu 4 jaar en het wordt zo onderhand wel eens tijd om me erin te gaan verdiepen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Bass is beter... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar gitaarsnaren zijn altijd pijnlijk En je er in verdiepen ook :S |
Elektrisch of akoestisch?
|
Citaat:
En die dingen zijn ietssie te dun Maarja de eerste keer bassen was ook niet geheel pijnloos hoor ;) |
Citaat:
Maar die oude bass van hans: Tja.. We hebben de S We hebben de C We hebben de H We hebben de R We hebben de A We hebben de A We hebben de L Dan krijgen we?!? KUT! :P |
ontopic! :nono:
|
Citaat:
en bij gebrek aan geld.. Issie best te doen |
Ok dit word ontopic en we starten een nieuwe :)
Gitaarsnaren...Cheap Ass Gitaarsnaren zijn RLX!!! |
Maar gitaar snaren ..
tsjah. Vergelijk het maar met potloden. Na een tijdje zijn ze niet meer zo scherp (bot=dof) |
C.A.P. snaren.. bestaan die?
|
Citaat:
Ik ga voor Cheap Ass |
lijkt me eerlijk gezegd een mindere kwaliteit..
Zullen we 't nu dan maar aan de proffessionals overlaten? |
Trouwens aangezien onze Careaux hier uit Eindhoven komt...
Bij Conijn Muziek die goedkoopste snaren zijn wel het populairst en gebruikt door zo'n beetje de meeste bands... Had ik nog nagevraagt ooit :) |
+ dat ik op mn akoestische en electrische ook de meest cheape snaren heb. En ze nog steeds mee gaan..
|
Niet dat iemand dan weet hoe lang dat is :P
|
het ging om electrisch.
en ik heb nu ook de goedkoopste en ik ben daar ook niet ontevreden over, maar ik wil me er dus in gaan verdiepen, en misschien hebben dr mensen hier tips, of weten ze er in elk geval meer van dan ik :p |
Elixer snaren gebruik ik meestal.
Zit een nanoweb laagje omheen, zodat ze niet zo snel stinken naar ijzergeur en een betere klank hebben. Helaas zijn ze redelijk prijzig. Voor online snaren kopen raad ik www.lordofthestrings.nl aan. Snelle levertijd en niet zo duur als in de winkel. Een setje Elixer voor de Elektrische gitaar kost 12,50 daar. |
lordofthestrings, haha. ik ga t checken. :)
maakt het qua geluid ook uit bij elixer of gaan ze alleen langer mee? |
Citaat:
(ben echt 't ontipicste) |
ja veel mensen hebben t over DR
waarom zijn ze zo fijn dan? |
Gewoon. Probeer die shit uit.....er valt toch weinig zinnigs over te zeggen. Het is maar net wat je lekker vind spelen.
Elixers ga ik proberen. Hebben ze daar ook 0.13's van? :) |
Citaat:
edit: Geniaal die teksten bij de snaren: "Long-lasting and tarnish resistant thanks to "Alloy 52," a mysterious metallic substance found in the desert just outsided Parump, Nevada. We think it probably fell from space." |
Ik speel zelf op mijn elektrische gitaren met Ernie Balls (.10 en .09). Opzich prima snaren, klinken prima, gaan lang mee en zijn niet erg duur.
|
Ik speel op D´Addario snaren, silverplated. Het zijn niet de goedkoopste, maar niet zo duur als elixirs bijv. Ze klinken prima overigens.
En over pijnlijk... gewoon kwestie van veel spelen, dan doet het vanzelf geen zeer meer. Ik heb op mijn middelvinger zowat geen vingerafdruk meer :p |
ja na een tijdje kreeg ik eeltplekken en nu heb ik vieze eeltvingers en nergens last meer van ;)
|
Gewoon D´Addario kopen ;)
|
Idd, 11,50 voor set acoustisch. www.daddariostrings.com voor info, schijnen ook filmpjes op te staan van hoe je ze er het beste op kan zetten)
|
Ernie Balls :o
|
Citaat:
|
hmm jah hoe meer je speelt hoe minder pijnlijk..
Want dan ga je sorrt eelt op je vingers kweken zoda je er gewend aan raak.. En opzich over snaren,, Hmm lijkt mij ook het beste om da gewoon aan de verkoopster in een winkel te vrage.. hmm wel iemand die er wa meer verstand van heeft natuurlijk.. Om aan je muziek leraar ofzo.. als je die heb... Want die lijk me ook wa meer over je te wete en zal wel het beste kunne zegge wat je het beste kan gebruike =)... |
Elixirs klinken 4/5 keer langer goed dan D'addario's, GHS', Ernie of wat dan ook.
Wat je zelf fijn vind spelen verschilt gewoon per persoon, om de paar maanden ander setje uitproberen... kom je vanzelf wel achter van, Oh deze zijn fijner dan de laatste. Of juist minder fijn, you'll see. |
Citaat:
Maar de meeste snaren setjes kosten iets tussen de 7 en 15 :o |
Citaat:
|
Je kunt bv zo'n speciaal soort pakken gemaakt van schapenlever met een of ander houtsoort.. maar dan ben je wel heel wat Peseta kwijt geloof mij. Ik bedoel.. koop je een auto dan ben je niet zoveel kwijt want auto's zijn op zich groter en je kunt erin zitten. En vergelijk maar eens.. overal waar je in kunt zitten is duur. Bubbelbaden.. Auto's.. Helikopters. Kijk maar uit want t zijn oplichters hoor, vooral met kerst. En cd's ook overigens.
|
Over het algemeen vind ik de Mjau gitaarsnaren toch kwalitatief de beste, ookal kost het wel een beetje veel.
Maar ze worden dan ook gemaakt van 1steklas kattendarmhaartjes. Ik weet nog goed, toen ik blut was, dat ik de kat van de buren binnenstebuiten heb gekeerd, en toen zn darmen gepikt heb. Was ram veel beter dan die flut-snaartjes uit de winkel (y) |
ernie ball 0.10 jazz snaren met extra dikke bass snaren
10 uuro |
Citaat:
|
ik gebruik altijd d'addario XL 010 snaren, ben dr tevreden mee
maakt weinig uit of ze lang meegaan want ik wissel voor elke show wel snaren |
Lekker 10x stemmen tijdens je show ;)
Ik heb m'n snaren erop zitten tot ze breken. Relaxed (y) |
Citaat:
k heb geniale "studioopnames" "kut, daar gaat me snaar" minuut later "heeft iemand een schaar bij zich?" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn reactie was ook niet serieus. |
Citaat:
|
Citaat:
|