![]() |
Welke is het best/ minst slecht?
Bij voorbaat ontzettend veel dank:o
Afscheid "Dag," zei ze "Het gaat jullie goed Nu moet ik gaan, helaas, het spijt me" "Ik zal jullie missen, maar niet meer denken of herinneren zal ik Dit afscheid is voorgoed" Dat zei ze dapper de trilling in haar stem was snel vergeten toen ze wegliep Zij wisten immers dat zij het meende Ditmaal was het echt "Dag," had ze gezegd Ze draaide zich om, liep weg met snelle pas de droomwereld uit, de echte wereld in Dualiteit Tot grote hoogtes paars- een beetje wit misschien en weer laten vallen Zonder logica van grijs naar rood naar blauw terug Dan weer vliegen zweven zonder zwaartekracht dan ineens realiteit Kiezen kan niet leven zonder kleuren gevoelens, vrijheid Leven in dromen soms haalt de realiteit in en verschiet paars naar zwart Onverenigbaar Die gespletenheid tussen vroeger en nu gedachten en daden overbrugd door de schijn Zo tegenstrijdig ik zou moeten haten gillen, zwijgen misschien Maar ik glimlach en praat Hij, die mijn leven blindelings verwoestte met liefde en beleid vergeef ik steeds maar weer Het was zijn schuld niet hij deed het niet expres en nu is het te laat zo zal het eeuwig zijn Herinneringen die niet kunnen kloppen van hem, maar ook van mij zo onverenigbaar Examenstress Mijn wimpers zijn neer maar mijn ogen zijn open en ik kijk zonder te zien Ik leef in de nacht probeer te ontsnappen zoek naar daglicht Maar tegelijkertijd ben ik ontzettend moe en wil ik enkel slapen Dromen tollen in het rond helder denken gaat niet meer maar ik moet verder gaan Nog een paar maanden het einde is al in zicht de verlossing is nabij |
Moeten we nu op het beste of het slechtsts gedicht stemmen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het minst slechte is HETZELFDE als het beste
x |
hehe, omg. srry, kheb weer eens niet goed gelezen.
|
ik heb examenstress gestemt, alhoewel ik je idee van dualiteit beter vind, maar wat minder uitgewerkt.
|
Ik heb op Afscheid gestemd, die loopt het mooiste voor mijn gevoel :)
|
Mensjes die hebben gestemd: bedankt.
Ik vind het trouwens erg fijn als jullie erbij zeggen waar je op hebt gestemd en waarom, dan kan ik namelijk straks beter een keuze maken;) |
Ik heb op Afscheid gestemd, omdat ik dat gewoon een gedicht is dat me erg aanspreekt
|
Ik heb op Examenstress gestemd, omdat ik die het mooist vond :D
doet meestal braaf wat haar gevraagd wordt.... |
Citaat:
Hm, de meesten stemmen in ieder geval op hetzelfde gedicht, beetje jammer dat niet iedereen dat doet;) |
Afscheid. Loopt lekker, Mooi. Ook leuk dat het geciteerd is wat ze zei enz.
Waarvoor wil je dit weten, als ik dat mag vragen? |
Citaat:
Soort van wedstrijd op school:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb op Afscheid gestemt, omdat die het meest toegankelijk is, en omdat daar het meeste gevoel inzit. In andere gedichten vind ik misschien iets meer inhoud zitten, maar daar worstel je het meest met de vorm. Dus vandaar.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |