![]() |
Titelloos.
Vijftig uren in één dag en
alle vijftig lang wacht ik op mezelf, verscholen onder dekens zelf- medelijden verdrinkt mij, ja, dronken van één tequila, ik kots je uit met al je liefde, maar jij, ja met jou wil ik dansen, mambo met mij over stenen, roodgekleurd van mijn onwillig hart. Vijftig uren in één dag, nee, niet waar. Het blijft nacht. |
hmm, ik weet het niet. Het ritme loopt niet echt lekker, dat stoort me heel erg. Het doet me niet echt iets. (vandaag is niet echt mijn zinnig-commentaar-dag)
|
Ik vind het 'vijftig uren in één dag' erg mooi gevonden. Het beschrijft goed wat je met je gedicht wilt zeggen of wat ik er bij voel.
Ik stoor me alleen een beetje aan dat _______, het voegt wat mij betreft niet echt iets toe aan het gedicht. Maar het gedicht heeft wel wat... :) |
Citaat:
Verder, dankje:) |
Hé, leuk wel :) Vooral
Vijftig uren in één dag, nee, niet waar. Het blijft nacht., de rest doet me wat minder wat. De spatie voor wacht hoeft van mij ook niet per se, ik vind het een beetje vreemd staan, omdat je verder in het gedicht helemaal niet met de vorm speelt. Hoewel, je eerste strofe heeft dan wel weer precies vijftig woorden, als je zelf-medelijden als één woord telt, is dat expres? Mooi, leuk, nieuw:) |
Citaat:
|
ik sluit me totaal aan bij thoughtful. die 50 woorden, hoe kom je op. zou me trouwens nooit opgevallen zijn, jammer eigenlijk. er vijftig uren in één dag en ~ alle vijftig lang ~ wacht ik op mezelf, vind ik erg goed, je slot met het blijft nacht wat minder. die laatste regel komt er niet zo lekker achteraan.
ja met jou wil ik dansen, ~ mambo met mij over stenen, ~ roodgekleurd van mijn onwillig hart. vind ik verder ook mooi, de rest wat minder. het geheel spreekt me wat minder aan, maar voor jou ligt dat waarschijnlijk anders. |
Citaat:
Heb je nog suggesties voor die laatste regel? Ik had eerst "het is nacht" staan, vond ik wel iets mooier klinken, maar deze betekenis stond me meer aan.. |
HEY, ik vind deze een beetje vreemd, maar goed, ik denk dat dat de bedoeling geweest is. Het heeft ook wel weer wat, en het bewijst dat gedichten in het nederlands best mooi kunne zijn;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |