![]() |
[medicijnen]penciline en alcohol
hey ik ben vorige week ziek geweest
en moest toen penciline pillen slikken alleen nu wil ik morgen avond uit maa rik moet vanavond om 12 uur en morgen ochtend om 9 uur nog zon pil in nemen kan ik dan op zaterdag avond al gewoon bier gaan drinken of zit de penciline dan nog in me bloed alvast bedankt DG |
Als ik jou was zou ik niet het risico lopen, het is nogal gevaarlijk als je die 2 samen neemt,..
|
ok
dus gewoon thuis blijven dan maar? |
Citaat:
of Bob spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
jawel
maar kheb geen zin om dan als enige nuchter daar rond te lopen :( |
Citaat:
|
Citaat:
Want als je vrienden wat ophebben en zij zijn losser dan ben jij het zelf ook al snel. Dus ga gewoon en probeer het. Het scheelt in ieder geval een hoop geld ;) |
niet drinken waarom niet..
van penciline ben je vet moe.. teminste ik wel op dit mom k denk niet eens aan uitgaan.. |
Citaat:
|
Pfff, wat een hardnekkige mythe dat je in combinatie met een antbioticum geen alcohol zou mogen drinken.. Voor de geloofwaardigheid heb ik wat van een apothekerssite gecopy/ paste.
http://www.apotheek.nl/templates/the...&OnderwerpID=9 Citaat:
|
Citaat:
bedankt voor de tips (y) Citaat:
dus wat jij zegt lijkt me nogal onwaarschijnlijk |
Citaat:
En er zijn een hoop foto's te vinden waar ik gek op sta, ben niet echt fotogeniek. Dus trek ik maar gekke bekken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De meeste penicillinen hebben een halfwaardetijd van een half uur tot een uur ofzo. In de hersenvloeistof (Liqor) blijven ze echter lang aanwezig. Maar de rest van het lichaam (mits een goede nierfunctie aanwezig is) is vrij snel van het goedje af. Verder heeft de combinatie niet echt een effect op het lichaam.
Verder ben ik het er mee eens dat je gewoon nooit medicijnen met alcohol moet gebruiken. (behalve zoals eerder gezegd de pil en neusdruppels). Maar ik denk dat de meeste mensen wel kunnen inschatten wanneer ze wel of niet een combinatie kunnen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
dat je het ff checkt dat is logisch maar om bij voorbaat te zeggen bij medicijnen geen alcohol is wel heel erg voorbarig |
ja ik heb gewoon nix gedronken gisteravond
en voor de geinterresseerden het was gezellig:P(Y) ik was niet zo losjes als normaal maar toch al aardig los, en ngo wat leuke contactje s aan overgehouden;) bedankt voor tips etc |
Citaat:
Toch fijn om te horen dat je een leuke avond hebt gehad! (y) |
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoeveel alcohol je drinkt. Ik denk dat de apotheker er niet vanuit gaat dat je je klem zuipt. Bij mij viel een keer een asperientje al slecht met alcohol (een glas gin-tonic of zo) het zal dus ook nog per persoon verschillen.
Maar goed, ts heeft toch een leuke avond gehad, zonder alcohol en daar gaat het om. |
Alcohol drinken bij antibiotica is niet verstandig bij peniciline boeit het heel weinig. Heb net 3 weken gehad en wel veel gedronken dus (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga je nu vaker zonder alcohol uit? Omdat het beter voor je lichaam is, tenzij je een paar biertjes drinkt dan maakt het niet uit, en het is goedkoper. Of ga je voortaan gewoon weer "zuipen"? |
of ik vaker uitga zonder alcohol?
ja denk het wel, maar ik sluit het niet helemaal af ofzo als ik een feestje heb drink ik gewoon mee, maar als ik met iemand sta te praten ga ik me voortaan niet tijdens t gesprek vol staan gooien ofzo |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34. |