Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   [medicijnen]penciline en alcohol (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1100733)

DG 11-02-2005 18:32

[medicijnen]penciline en alcohol

hey ik ben vorige week ziek geweest
en moest toen penciline pillen slikken

alleen nu wil ik morgen avond uit maa rik moet vanavond om 12 uur
en morgen ochtend om 9 uur nog zon pil in nemen

kan ik dan op zaterdag avond al gewoon bier gaan drinken

of zit de penciline dan nog in me bloed
alvast bedankt
DG

stralende ster! 11-02-2005 18:49

Als ik jou was zou ik niet het risico lopen, het is nogal gevaarlijk als je die 2 samen neemt,..

DG 11-02-2005 18:55

ok

dus gewoon thuis blijven dan maar?

ekki 11-02-2005 19:00

Citaat:

DG schreef op 11-02-2005 @ 19:55 :
ok

Yep
of Bob spelen.

DG 11-02-2005 19:14

Citaat:

ekki schreef op 11-02-2005 @ 20:00 :
Yep
of Bob spelen.

denk niet dat de taxi chauffeur dat waardeerd :D

Somebody Special 11-02-2005 19:24

Citaat:

DG schreef op 11-02-2005 @ 19:55 :
Kan je geen lol hebben zonder alcohol :confused:

DG 12-02-2005 12:26

jawel

maar kheb geen zin om dan als enige nuchter daar rond te lopen :(

Qamra 12-02-2005 12:35

Citaat:

DG schreef op 12-02-2005 @ 13:26 :
jawel

Dát is dus echt het grappigste wat je mee kunt maken hoor :D Dronken mensen uitlachen, midden in hun gezicht en nie-mand die het zich herinnert. Je weet niet wat je mist :D

sybje 12-02-2005 12:45

Citaat:

DG schreef op 12-02-2005 @ 13:26 :
jawel

Ik ben altijd de enige die nuchter is, omdat ik allergisch ben voor alcohol. Maar daarom kan je nog wel lol hebben. Ik persoonlijk vind het maar raar dat je geen zin hebt om de enige nuchtere te zijn.

Want als je vrienden wat ophebben en zij zijn losser dan ben jij het zelf ook al snel.

Dus ga gewoon en probeer het. Het scheelt in ieder geval een hoop geld ;)

TIEN 12-02-2005 14:46

niet drinken waarom niet..
van penciline ben je vet moe.. teminste ik wel op dit mom k denk niet eens aan uitgaan..

ekki 12-02-2005 15:12

Citaat:

sybje schreef op 12-02-2005 @ 13:45 :
Ik ben altijd de enige die nuchter is, omdat ik allergisch ben voor alcohol. Maar daarom kan je nog wel lol hebben. Ik persoonlijk vind het maar raar dat je geen zin hebt om de enige nuchtere te zijn.

Want als je vrienden wat ophebben en zij zijn losser dan ben jij het zelf ook al snel.

Het grappige is dat de reactie op alcohol cultuurgebonden is. Hier in het westen bijvoorbeeld worden we over het algemeen losser en vrolijk van alcohol, in andere culturen juist heel chagrijnig en boos. Die denken dus dat dat de uitwerking van alcohol op het lichaam is. Is dus cultureel bepaald. Ik heb ook nog nooit moeite gehad om lol te hebben op een avond als ik daar zin in had, terwijl ik nooit alcohol drink.

coopergirl 12-02-2005 15:20

Pfff, wat een hardnekkige mythe dat je in combinatie met een antbioticum geen alcohol zou mogen drinken.. Voor de geloofwaardigheid heb ik wat van een apothekerssite gecopy/ paste.

http://www.apotheek.nl/templates/the...&OnderwerpID=9
Citaat:

Antibiotica
Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem . Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).

DG 12-02-2005 17:23

Citaat:

sybje schreef op 12-02-2005 @ 13:45 :

ja ok;) nou kijk t wel even aan dan

bedankt voor de tips (y)

Citaat:

Antibiotica
Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem . Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
dat lijkt me sterk: laatst had ik al wat gedronken terwijl ik (dezelfde) medicijnen slikte, en ik werd misselijk en erg duizelig

dus wat jij zegt lijkt me nogal onwaarschijnlijk

sybje 12-02-2005 17:34

Citaat:

ekki schreef op 12-02-2005 @ 16:12 :
Ik heb ook nog nooit moeite gehad om lol te hebben op een avond als ik daar zin in had, terwijl ik nooit alcohol drink.
Heb er ook totaal geen moeite mee. Ik geloof dat er ergens nog op internet foto's te vinden zijn van mij waar ik in mijn boxer sta. Dat kwam omdat het nummer van def rhymz geloof ik opstond met zakken dan. Of iets van laat je billen zien..

En er zijn een hoop foto's te vinden waar ik gek op sta, ben niet echt fotogeniek. Dus trek ik maar gekke bekken.

sybje 12-02-2005 17:35

Citaat:

DG schreef op 12-02-2005 @ 18:23 :
ja ok;) nou kijk t wel even aan dan

bedankt voor de tips (y)

Laat je nog weten hoe het je bevallen is?

stralende ster! 12-02-2005 17:35

Citaat:

coopergirl schreef op 12-02-2005 @ 16:20 :
Pfff, wat een hardnekkige mythe dat je in combinatie met een antbioticum geen alcohol zou mogen drinken.. Voor de geloofwaardigheid heb ik wat van een apothekerssite gecopy/ paste.

Zelfs mijn huisarts zei dat het slecht was.. En volgens mij is het ook algemeen bekend dat medicijnen en alcohol niet samen gaan.. Kan me vergissen hoor...

DG 12-02-2005 17:39

Citaat:

sybje schreef op 12-02-2005 @ 18:35 :
Laat je nog weten hoe het je bevallen is?
doe ik:P

coopergirl 13-02-2005 08:12

Citaat:

DG schreef op 12-02-2005 @ 18:23 :
dat lijkt me sterk: laatst had ik al wat gedronken terwijl ik (dezelfde) medicijnen slikte, en ik werd misselijk en erg duizelig

dus wat jij zegt lijkt me nogal onwaarschijnlijk

Hetzelfde medicijn als wie/wat? Antibioticum en alcohol worden beiden in de lever afgebroken, je lever wordt dus wat extra belast. Ikzelf heb het bij de apotheker na gevraagd en die zei eveneens dat je gewoon alcohol kunt consumeren in combinatie met antibioticum. Indien het echt niet samen gaat (zoals bij de twee die ik in een vorige post vermelde) moet dat altijd in de bijsluiter terug te vinden zijn.

coopergirl 13-02-2005 08:14

Citaat:

stralende ster! schreef op 12-02-2005 @ 18:35 :
Zelfs mijn huisarts zei dat het slecht was.. En volgens mij is het ook algemeen bekend dat medicijnen en alcohol niet samen gaan.. Kan me vergissen hoor...
Je kunt niet generaliseren 'alcohol en medicijnen gaan nooit samen'. De anticonceptiepil, hoestdrankjes, neussprays & oogdruppels zijn in de regel zonder probleem te gebruiken met alcohol.

Joris 13-02-2005 10:57

De meeste penicillinen hebben een halfwaardetijd van een half uur tot een uur ofzo. In de hersenvloeistof (Liqor) blijven ze echter lang aanwezig. Maar de rest van het lichaam (mits een goede nierfunctie aanwezig is) is vrij snel van het goedje af. Verder heeft de combinatie niet echt een effect op het lichaam.

Verder ben ik het er mee eens dat je gewoon nooit medicijnen met alcohol moet gebruiken. (behalve zoals eerder gezegd de pil en neusdruppels). Maar ik denk dat de meeste mensen wel kunnen inschatten wanneer ze wel of niet een combinatie kunnen doen.

ekki 13-02-2005 13:19

Citaat:

coopergirl schreef op 12-02-2005 @ 16:20 :

Toch zou ik maar even op de bijsluiter af gaan, lijkt me het verstandigst. Als daarin staat dat het kan, dan kan het blijkbaar. Als er staat dat er bijwerkingen kunnen zijn, zou ik niet (overmatig) alcohol gebruiken.

Warsocket 13-02-2005 13:24

Citaat:

stralende ster! schreef op 12-02-2005 @ 18:35 :
anders verschild dat gewoon per medicijn

dat je het ff checkt dat is logisch maar om bij voorbaat te zeggen
bij medicijnen geen alcohol is wel heel erg voorbarig

DG 13-02-2005 13:38

ja ik heb gewoon nix gedronken gisteravond
en voor de geinterresseerden het was gezellig:P(Y)

ik was niet zo losjes als normaal
maar toch al aardig los, en ngo wat leuke contactje s aan overgehouden;)

bedankt voor tips etc

stralende ster! 13-02-2005 15:44

Citaat:

coopergirl schreef op 13-02-2005 @ 09:14 :
Je kunt niet generaliseren 'alcohol en medicijnen gaan nooit samen'. De anticonceptiepil, hoestdrankjes, neussprays & oogdruppels zijn in de regel zonder probleem te gebruiken met alcohol.
Nee maar als hij zegt antibioticum, bedoel ik dus DIE medicijnen en snap je zelf ook wel dat hoestdrankjes etc dan even niet gelden onder de noemer als medicijnen als wat ik bedoelde...

Toch fijn om te horen dat je een leuke avond hebt gehad! (y)

Auntie M 13-02-2005 16:43

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoeveel alcohol je drinkt. Ik denk dat de apotheker er niet vanuit gaat dat je je klem zuipt. Bij mij viel een keer een asperientje al slecht met alcohol (een glas gin-tonic of zo) het zal dus ook nog per persoon verschillen.

Maar goed, ts heeft toch een leuke avond gehad, zonder alcohol en daar gaat het om.

$TR@NG3R 14-02-2005 10:50

Alcohol drinken bij antibiotica is niet verstandig bij peniciline boeit het heel weinig. Heb net 3 weken gehad en wel veel gedronken dus (y)

coopergirl 14-02-2005 12:19

Citaat:

$TR@NG3R schreef op 14-02-2005 @ 11:50 :
Alcohol drinken bij antibiotica is niet verstandig bij peniciline boeit het heel weinig. Heb net 3 weken gehad en wel veel gedronken dus (y)
Peniciline valt in de catogerie 'antibioticum'.

sybje 14-02-2005 15:26

Citaat:

DG schreef op 13-02-2005 @ 14:38 :
ja ik heb gewoon nix gedronken gisteravond
en voor de geinterresseerden het was gezellig:P(Y)

ik was niet zo losjes als normaal
maar toch al aardig los, en ngo wat leuke contactje s aan overgehouden;)

bedankt voor tips etc

Zoals ik al zei, het is prima te doen :)

Ga je nu vaker zonder alcohol uit?

Omdat het beter voor je lichaam is, tenzij je een paar biertjes drinkt dan maakt het niet uit, en het is goedkoper. Of ga je voortaan gewoon weer "zuipen"?

DG 14-02-2005 16:51

of ik vaker uitga zonder alcohol?
ja denk het wel, maar ik sluit het niet helemaal af ofzo
als ik een feestje heb drink ik gewoon mee,
maar als ik met iemand sta te praten ga ik me voortaan niet tijdens t gesprek vol staan gooien ofzo

sybje 14-02-2005 22:10

Citaat:

DG schreef op 14-02-2005 @ 17:51 :
of ik vaker uitga zonder alcohol?
ja denk het wel, maar ik sluit het niet helemaal af ofzo
als ik een feestje heb drink ik gewoon mee,
maar als ik met iemand sta te praten ga ik me voortaan niet tijdens t gesprek vol staan gooien ofzo

Klinkt verstandig en natuurlijk is alcohol drinken niet fout, mits het met mate(n) gedaan word.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.