![]() |
Onrustig gevoel
Ik heb nu een week vakantie gehad nadat ik hiervoor vier weken examens gehad heb en druk geweest ben. Ik heb alleen deze hele week al zo'n vreselijk onrustig gevoel in me. Ik kan niet stilzitten, als ik een boek lees (wat ik graag doe, het boeit me ook enzo) schieten er constant dingen door mijn hoofd die ik ook nog moet doen terwijl het helemaal niet perse moet omdat ik vakantie heb. Ik kan niets gewoon rustig doen, niet lezen, computeren, tv kijken enz. Ik voel me gewoon vreselijk onrustig. Ik twijfel over alles ook als ik na lang wikken en wegen een besluit heb genomen blijf ik erover twijfelen. Ik word echt gek van mezelf en wil een beetje rust in mijn hoofd zodat ik eens rustig iets kan gaan doen of normaal kan gaan slapen zonder de halve nacht wakker te liggen en dan maar weer tot elf uur in bed te liggen en dan nog de hele dag moe te zijn.
Iemand een idee hoe ik misschien wat rustiger word (in mijn hoofd vooral)? |
onderneem actie! ga ipv luieren lekker fietsen. Sta om acht uur op, ookal slaap je pas net en zorg dat je in beweging blijft en actief blijft. vaak kun je na een inspanning ook weer beter ontspannen!
|
volgens mij heet dat stress... ken het zelf ook maar al te goed... en het enige wat je er aan kan doen is plannen en je verder niet te druk maken om dingen die het niet waard zijn...
don't worry.. be happy |
Ga lekker in bad, verzorg je zelf als je daar van houdt (maskertje etc)
Lekker muziek luisteren, thee zetten, kortom wees lief voor je zelf. |
Je hoeft niet stil te zitten, sta op tijd op en ga lekker sporten of iig dingen doen. Dan heb je een ritme en dagvulling, dat scheelt vaak al. Van lang in je bed liggen voelen weinig mensen zich beter. Bij sporten kun je je gedachten verzetten (even nergens aan denken), bovendien is het gewoon gezond (en er komt ook nog eens endorfine (oid) bij vrij), enz.
En schrijf de dingen op die je nog moet doen en als je per se iets moet/wilt doen, spreek dan met jezelf af dat je elke dag één ding doet oid. Als het af is, streep je het van de lijst af. Of als je niets wil doen, dan bewaar je hem tot wanneer je wel weer wat wilt doen, maar dan hoef je er niet continu aan te denken, je hebt het opgeschreven, je vergeet het dus niet. |
idd, ik was vroeg ook aardig onrustig. Nu ik veel sport raak ik die energie kwijt, en voel me lekkerder, en je word er nog fit en gezond van ook!
Had vroeger ook last van moeilijk in slaap komen, omdat ik veel lag te piekeren. Is nou ook verdwenen, mede omdat ik voor me zelf heb besloten dat een bed is om te slapen en niet om te piekeren :) |
Je moet ontspannen op bed gaan liggen (of rechtop op een stoel gaan zitte) en je langzaam maar zeker heel bewust worden van je lichaam. Denk aan helemaal niets. Concentreer je eerst op je voeten, en als je die heel bewust voelt, ga dan naar je enkels, benen en ga zo je hele lijf af. Concentreer je alleen op je lijf, en nergens anders op. Als je je niet kunt concentreren en er blijven dingen door je hoofd flitsen, begin dan weer helemaal op nieuw!!! Bij mij werkt t altijd.... Succes!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35. |