Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Tips om goed te plannen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1101423)

Sanctus 12-02-2005 15:10

Tips om goed te plannen

Hallo,

Hoe plannen jullie altijd voor de toetsweek? Want mij lukt dat nooit echt zodat ik het in de Proefwerkweek zelf nog heel druk heb. Hebben jullie tips? En tips voor 'leren' in het algemeen?

Bernero 12-02-2005 15:50

Gewoon al goed opletten tijdens de les en je huiswerk maken. Dan blijft alles beter hangen en heb je minder werk tijdens de toetsweek. Maar ja als je geheugen daar niet zo goed voor is, dan moet je gewoon voldoende hard werken.

Nyawa 12-02-2005 16:28

Wij hebben meestal toetsweek na een vakantie, dus gebruik ik m'n vakantie om achterstanden weg te werken en alvast stof samen te vatten. Niet echt de beste manier natuurlijk, maar het werkt wel. In de toetsweek leer ik m'n toetsen gewoon één dag vantevoren, met uitzondering van woordjes voor de vreemde talen. Verder hebben wij al sinds V4 een tentamenweeksite, waar iedereen z'n samenvattingen, verslagen, antwoorden etc. op plaatst (ja, wij hebben nogal een stuudjesklas, ik ben er één van :o). Dat werkt ontzettend goed, maar om zoiets op te zetten moet je wel actieve mensen in je jaar hebben zodat je al het werk kunt verdelen.

-(L)- 12-02-2005 17:48

Een planning kan iemand anders niet voor jou maken. 't is voor iedereen verschillend hoeveel tijd je voor een bepaald vak nodig hebt. Zelf kan ik dat wel redelijk inschatten, en maak op basis daarvan een planning. Meestal kom ik mooi uit, en ken ik alles in de proefwerkweek/SE-week.

Maarja, je moet die planning natuurlijk ook uitvoeren als je 'm gemaakt hebt.

jemappelebas 12-02-2005 17:56

Gewoon dag van tevoren leerstof doorlezen, en goed slapen.

snookdogg85 12-02-2005 18:01

Van school je hobby maken !

Bernero 12-02-2005 18:06

Citaat:

Nyawa schreef op 12-02-2005 @ 17:28 :
Wij hebben meestal toetsweek na een vakantie, dus gebruik ik m'n vakantie om achterstanden weg te werken en alvast stof samen te vatten. Niet echt de beste manier natuurlijk, maar het werkt wel. In de toetsweek leer ik m'n toetsen gewoon één dag vantevoren, met uitzondering van woordjes voor de vreemde talen. Verder hebben wij al sinds V4 een tentamenweeksite, waar iedereen z'n samenvattingen, verslagen, antwoorden etc. op plaatst (ja, wij hebben nogal een stuudjesklas, ik ben er één van :o). Dat werkt ontzettend goed, maar om zoiets op te zetten moet je wel actieve mensen in je jaar hebben zodat je al het werk kunt verdelen.
Mazzelaar, ik moet het helemaal alleen doen (maar dat werkt ook goed hoor :D ). Er zitten toch een hoop idioten bij mij in de klas. Er is wel iemand die weleens wat op zn site zette, maar dat was meer in de trant van "download maar lekker, zodat je het zelf niet hoeft te doen en kunt feesten".

alluman 13-02-2005 14:29

Er is maar 1 gouden regel: plan altijd de helft zo veel in van het werk dat je op een dag denkt af te kunnen hebben.

Mr.Oizo 13-02-2005 14:41

Citaat:

Sanctus schreef op 12-02-2005 @ 16:10 :
Want mij lukt dat nooit echt zodat ik het in de Proefwerkweek zelf nog heel druk heb.
Tja, dan roep je het onheil om jezelf af he. In de proefwerkweek moet je ff al het andere laten liggen en alleen maar met school bezig zijn (tenminste, zo veel mogelijk, beetje relaxen mag uiteraard :) )

Maak gewoon een tijdsplanning. Kijk hoeveel tijd je ongeveer voor elk vak nodig denkt te hebben en op welke dag(en) je welk(e) vak(ken) het beste kan leren.

pino123 13-02-2005 16:00

Hét doel van de 2e fase: Plannen

:rolleyes:

Bloedpropje 13-02-2005 16:07

Ik plan nooit en ik leer altijd de dag vantevoren. Behalve als het echt over 10 hoofdstukken gaat, dan neem ik er 3 dagen de tijd voor waarvan ik de eerste 2 dagen bijna niets doe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.