Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   tapestreamer, inbouwen nut ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=110166)

Egyptian 29-05-2002 23:30

Hey mensjes, ff 'n vraagje

Ik heb een
- P IV 1.7 Ghz
- 384 MB RD RAMM
- 80 + 15 gig harddisk
- DVD-Rom
- CD brander
- Gforce 4, en over video+geluid+netwerk+internet gedoe wat 'r even niet toe doet.

Nu heb 'k tussen m'n brander en m'n dvdspeler nog een ongebruikte racket, 5.25 inch ofzo iets is dat geloof ik, iedergeval, d'r past nog iets in in de maat van 'n brander enzo.

Nu heeft m'n pa vanwege nieuwe pc's op z'n werk een Tapestreamer over. die kan ik dus gratis overnemen.

Dit stond op beschrijving doos waar ze'm daar (tijdelijk) in hebben gedaan :

Iomega 2GB Tapestreamer, inclusief flatkabel en boekje aan te sluiten op floppy controller.

Heeft iemand zo'n tapestreamer, (of soortgelijke), of anders ervaring ermee ?
Hoe snel gaat 't schrijven naar die dingen ? en zijn die tapes meerdere malen te beschrijven ?

Wat is zo'n flatkabel eingelijk ? en wat wordt er bedoelt met aan te sluiten op floppy controller ?

'k wou 'm gaan gebruiken om backup's van m'n mp3's te maken (zo'n 8 gb nu), met 700 mb cd's heb 'k er super veel nodig.

Heeft 't trouwens zin, en/of is 't wel mogelijk om dat ding in mijn systeem te zetten ? (moederbord : Asus P4t socket 423)

alvast bedankt voor de info!

Koen 30-05-2002 00:20

Citaat:

Egyptian schreef:

Heeft iemand zo'n tapestreamer, (of soortgelijke), of anders ervaring ermee ?

Nee, maar zover ik weet zijn ze niet al te snel ;)

Citaat:

Hoe snel gaat 't schrijven naar die dingen ? en zijn die tapes meerdere malen te beschrijven ?

Ja dat wel, maar snel is 't dus niet.

Citaat:

Wat is zo'n flatkabel eingelijk ? en wat wordt er bedoelt met aan te sluiten op floppy controller ?

Een flatcable is gewoon zo'n kabel zoals die nu ook van je floppy drive naar je moederbord loopt. Een soort 80 pins IDE kabel maar dan smaller (weet niet precies hoeveel pins dan wel).

Citaat:

Heeft 't trouwens zin, en/of is 't wel mogelijk om dat ding in mijn systeem te zetten ? (moederbord : Asus P4t socket 423)

Kan je zo niet zeggen wat voor je kabel je erdoor hebt liggen, maar ik neem aan dat je 'm gewoon als primary floppy aan kan sluiten, en dan je a: station secondary maakt. (of andersom)

Chimera 30-05-2002 08:04

Is die 2GB met of zonder compressie? Veel fabrikanten geven namelijk de capaciteit met compressie aan, en gaan er vanuit dat je met compressie een winst van 50% kan halen. Die 2GB zou dus wel eens 1GB kunnen zijn. Aangezien MP3s niet verder te comprimeren zijn, is op CD branden dan misschien een betere optie.

Orion84 30-05-2002 19:46

als je hem toch gratis krijgt, why not (als het werkt natuurlijk)

tapejes zijn alleen nie echt goedkoop geloof ik (misschien die 2 Gb wel?)

Utopia 30-05-2002 23:15

Als je elke nacht een backup wil draaien dan is tape wel leuk.
Maar als je iets terug wil zoeken, dan zul je telkens de hele tape af moeten zoeken naar de bestanden.

Je hebt er dus niks aan, maar je kunt 't 's uit proberen. 't is wel leuk voor de heb :)

Orion84 31-05-2002 11:53

heeft een tap eigenlijk een Table of contents, of moet je echt heel de tape van voor naar achter nalezen om te weten wat er op staat???

Chimera 31-05-2002 18:19

Citaat:

Orion84 schreef:
heeft een tap eigenlijk een Table of contents, of moet je echt heel de tape van voor naar achter nalezen om te weten wat er op staat???
Een tape heeft gewoon een FAT vooraan staan, maar als je een file die achteraan staat wil benaderen moet je dus helemaal vooruit spoelen.

Quintiano 31-05-2002 19:54

Citaat:

Chimera schreef:

Een tape heeft gewoon een FAT vooraan staan, maar als je een file die achteraan staat wil benaderen moet je dus helemaal vooruit spoelen.

En dat gaat niet hard.

Ik heb ooit eens een Conner QIC-80 gehad, toentertijd wel een héél fijn apparaat. Maar nu ga ik toch écht geen tapestreamer (okay okay, er zijn rázendsnelle waar énorm veel op kan, maar die bedoel ik niet) meer in m'n PC zetten. Zou een belediging zijn voor m'n Plextor :>

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.