![]() |
Hij ontnam me mijn droom
Ik bleef nachtenlang maar dromen
zwevend tussen fictie en realiteit maar hij zag mijn droom en heeft hem ontnomen Dansend in een wereld van naïviteit Bleef ik maar neuriën op de noten terwijl zacht geroezemoes verstomt zag hij zijn kans mijn rol te verstoten Zo heftig en eenzaam en bedompt Speelde ik solo en danste toneel mijn bedrijf was uit, hij ontdeed mijn geluk Het doek viel, en hij danste sensueel maar miste zijn partner en doodde het stuk. Ik stónd daar alleen, doch viel de stilte want ik was de mooiste van het land en jij zou dan plotseling wanhopig een Nee horen, vanaf mijn kant. |
Mooi. Ik vind het een beetje een verhaal in stukjes. en hetzelfde als wat ik ook altijd heb, je beschrijft het erg. het mag wel onduidelijk, mat rare of misschien niet-bestaande woorden.
|
Citaat:
Als het fluwelen doek zou vallen en ik zou dansen op eiken planken die nog glommen Nouja, dat is dus slecht, maar een beetje zo.. En dat komt in dit gedicht niet voor, toch? |
Citaat:
edit: Te uitgebreid, Verhalerig. Laat worden weg. Het mag best ingewikkeld, lastig of raar zijn. |
Over je edit:
Maar probeer nu zelf eens in je gedachten woorden bij dit gedicht weg te halen, dan klopt het niet meer. Dan is het ritme weg. |
Ik vind het een beetje een 5 december gedichtje, maar voor 13 jarige is het niet slecht.
De inhoud dan natuurlijk weer niet, maar de rijmvorm. |
Ik ben het wel eens met Sjoerd en Fatality. Je woordgebruik is wederom prachtig, maar het is erg verhalend en soms zelfs een beetje saai om te lezen. :o Dat zou je nog zeker kunnen verbeteren in jouw gedichten. In dit gedicht viel me ook op dat je rijm een beetje geforceerd is, bijvoorbeeld realiteit - naïviteit. Hierbij krijg ik het gevoel dat je deze woorden enkel gebruikt omdat ze rijmen, dat is erg jammer.
|
Citaat:
Ik ben het verder eens met Sjoerd, fatality en Re3m. Je rijm komt nogal geforceerd over, behalve in de laatste strofe, daar heb je ook een ander schema gebruikt (abcb ipv abab). In die strofe lijkt het echt alsof het 'toevallig' rijmt, en de andere strofes hebben dat niet. 'maar hij zag mijn droom en heeft hem ontnomen' volgens mij klopt dit niet helemaal. Je ontneemt iemand iets. De iemand is er niet, en hoort er denk ik wel te zijn. Ik zou 'mij' tussen heeft en hem, of tussen hem en ontnomen zetten. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33. |