![]() |
engels: aids
kan iemand zijn/haar mening over aids in het engels opschrijven?
ik moet een spreekbeurt houden, maar ik kan niks bedenken. |
Een mening over aids? Ik neem aan dat niemand positief is over aids, dus wat verwacht jij voor een mening?
Misschien kun je in het nederlands opschrijven wat je precies bedoelt? Dan is ook de stap wat minder moeilijk om het naar het engels te gaan vertalen. |
Dat KAN ik wel... heb er alleen geen zin in. Als je niet helemaal simpel bent dan zoek je gewoon even op google.
|
Ik ben het eens met Aids, ik vind het heel goed!
Vertaal dat maar in het Engels... :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
meervoud wordt als aides geschreven om verwarring met ziekte aids te voorkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
aides = bedienden/personeel/mederwerkers. (meervoud van aide) Zoek gewoon op in het woordenboek, dan zie je wat ik bedoel. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Anders had ie wel aides geschreven he? ;) |
Citaat:
Verder zei je zelf al eerder dat iemand's mening over een ziekte vragen niet echt een geslaagde spreekbeurt op kan leveren. |
Citaat:
|
Citaat:
gebruik er anders volgende keer een rolleyes bij als je iets sarcastisch bedoelt, ik grossier erin, en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk tevreden over ben. lang leve de:rolleyes:. ;) |
Ik begreep hem heel goed eigenlijk, wat Andijvie probeerde over te brengen. Heb er nog om moeten lachen ook. :D
Maar goed, misverstand uit de wereld geholpen. Ik denk dat het afwachten is tot de TS zijn eigen topic eens bekijkt en de opdracht verduidelijkt. Hier kunnen we uiteraard niks mee; wat voor een mening kun je nou hebben over aids? |
|
I think AIDS is a disease.
|
Misschien bedoelt TS hoe er wordt omgegaan met aids; wat er wordt gedaan om het verspreiden te voorkomen. (Bijvoorbeeld hoe het Vaticaan reageert op het gebruik van condooms etc.)
Maar ja, ik denk niet dat er in Nederland (en België) veel jonge mensen zullen zijn die denken dat condooms slecht zijn. Misschien zijn er wel mensen die aids niet begrijpen, denken dat mensen met aids gevaarlijk zijn bijvoorbeeld. (Dat zag ik heel erg toen mijn oom aids had; mijn opa en oma begrepen het niet en dachten dat hij iedereen zou besmetten. Zij waren niet de enige mensen die dat dachten, jammer genoeg..) Maar goed, mijn mening is heel gangbaar over dat soort dingen. Ik ben voor veilig vrijen, dus voor condooms en voor voorlichting in landen waar dat nodig is. Ik ben niet vies van mensen met HIV of aids, ik heb zelf meegemaakt hoe het zo'n persoon vergaat en weet dus misschien een beetje hoe je er mee om moet gaan. Ik denk dat het wel belangrijk is dat - zeker in landen waar dat heel erg speelt - er voorlichting gegeven wordt. In Afrika hebben ze nu ook een Sesamstraat pop die HIV besmet is, geloof ik, ik weet niet in welk land. Dat helpt wel mee natuurlijk, omdat er ook veel kinderen zijn met HIV... Maar ja, ik denk niet dat je zo snel verschil van mening krijgt over deze zaken, in ieder geval niet in Nederland... |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |