![]() |
Controle over eigen lichaam
Ik weet niet of het precies hier past, maar het lijkt mij er het beste forum voor
mijn vraag is eigelijk welke mensen hebben iets meer controle over hun lichaam als "normale mensen" een klein voorbeeld van wat voor soort dingen ik bedoel: er zijn monniken die gewoon bewust hun lichaamstemperatuur tot boven de 40 graden kunnen krijgen (dus nee geen koorts waar ze niks aan kunnen doen maar echt gewoon bewust) verder kunnen sommige porf snorkel mensen tot 7 minuten hun adem inhouden en dit is mogelijk omdat zij hun hartslag bewust kunnen vertragen en tot slotte ikzelf: Ik kan adrenaline vrijmaken waneer ik dat wil (gaat al redelijk goed) En met endorfine (iig blijheidshormoon(en)) (dat gaat nog wat minder maar het gaat al redelijk) nou vraag ik me af of er ook forummers zijn die ook bepaalde aspecten van hun lichaam kunnen regelen die je normaal gezien niet bewust kunt beinvloeden (ik hoop dat jullie mijn vraag snappen) Groeten Bram, |
Ik kan dwangmatig janken. :p
|
Hoe kan jij zelf je hormoonspiegels wijzigen? Kan je dat verklaren en/of bewijzen of is het gewoon een ik-kan-spoken-zien kreet?
|
Dit lijkt me allemaal erg sterk.
|
D'r was pas zo'n man op tv die z'n lichaam warm kon houden op plekken waar het enorm koud was. Hij was al op de polen geweest en beklom ook de hoogste berg; zonder kleren.
Artsen verklaarden dat het niet kon, maar hij vertelde zelf dat hij zijn lichaamstemperatuur kon controleren. (ik heb het programma niet gekeken, maar wel er een stukje over gelezen in de gids. Misschien dat ik kleine stukjes dus fout onthouden heb) |
Citaat:
rechtsreeks bewijzen nee wel eens een profielwerkstuk over adrenaline gedaan ja ok ik kan geen bloed bij mezelf prikken (adrenaline is moeilijk te meten) maar de rest klopt wel verhoogde hartslag gevoel in je buik hogere bloeddruk en je staat gelijk op scherp en verliefd worden (nja het gevoel, dus de hormonen) kan ik ook al bijna op commando allen dan is het voor mij verliefd op het leven ofzo omdat ik me wel verliefd voel maar neit op een persoon verklaring: je lichaam kan al heel snel adrenaline aanmaken (loslaten eigelijk) je kent het achtbaan gevoel als je een beetje schrikt dat is adrenaline daarna verbeeld je je dat grondig in zelfde gevoel en als je dat veel oefend kun je het op een gegeven moment zonder dat je je het hoeft in te beelden maar mijn vraag is of andere forummers dit ook kunnen (of denken te kunnen) |
ik kan wel m'n hartslag vertragen als ik me erop concentreer. Maar dat komt gewoon doordat je hartslag nu eenmaal vertraagt als je je op iets saais concentreert :P
|
kan op commando klaar komen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56. |