![]() |
crossing
Hey!
Eerste tekst die ik ooit post :P.. maar je hoeft niet mild te zijn! hehe Ben benieuwd naar jullie mening. *kus!* Crossing There’s a river between us A river big Rough I’ve made it across Don’t ask me how Don’t ask me when I made it You haven’t Your still there On the other side Afraid to jump Just fall in the water Water that’s flowing Emotions Confrontations Expression I will help you Help you jump Reach the other side Maybe whet Maybe cold But that’s the risk The risk we all take So I’ll send you my boat It’s not steady But it has been used Use my knowledge My experience And go across I’ll be there with a towel To dry you Take your fears Dry them I’ll be there |
Ik reageer normaal gesproken niet op Engelse gedichhten, maar omdat dit je eerste post is...
Ik vind het gedicht te lang, na de derde strofe kon ik m'n aandacht er niet echt meer bij houden. Ik mis rijm. tijdens het lezen had ik steeds het gevoel dat het zou gaan rijmen, maar dat deed het (vrijwel) niet. Er zitten ook nogal wat spelfouten in. Bijvoorbeeld: Your in de tweede strofe moet you're zijn. Whet moet wet zijn. Engels is denk ik niet je eerste taal? Ik zou proberen eerst vooral in het Nederlands te dichten, je moedertaal ligt je meestal toch het beste. Je Engels ziet er nu ook een beetje simpel uit. Bepaalde subtiele verschillen door andere woorden en woordvolgordes kun je met je hoofdtaal ook beter aanvoelen. Het beeld dat je in je gedicht schetst, de rivier, vind ik een beetje te simpel. maar er zitten wel een paar leuke dingen in. |
begin in het nederlands dat dicht een stuk makkelijker.
ik vind hem wel aan de lange kant, maar de rijm mis ik niet het "beeld" vind ik eigenlijk wel goed gekozen, niet echt orgineel maar je hebt er nog wel wat leukst van gemaakt maar het is niet echt een "goed" gedicht het zou al wat beter worden als je het inkort (en miss de hele derde strove schrapt) nouja 't is een goed begin 'k vind hem stiekem wel mooi ;) |
Bedankt voor commentaar alvast :)
Dat het lang was had ik zelf ook wel.. soms wil ik teveel zeggen, of gebruik ik teveel woorden voor eenzelfde gevoel of wat. Engels is niet mijn eerste taal nee.. de spelfout had ik er al uitgehaald, alleen de verkeerde versie gepost. Rijmen doe ik eigenlijk nooit. Ik vind dat ook niet persé moeten. Soms kan het daardoor juist zo cliché worden, omdat je snel dezelfde woorden gaat gebruiken. Dat heb ik tenminste. In Nederlands kan ik wel eens proberen.. maar ik ben juist bang dat dat zo standaard word.. of juist weer zo softy.. ik weet niet. En in Nederlands kan ik trouwens ook niet spellen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |