![]() |
20 en 18
mijn vriend is 20 jaar ouder dan ik. erg? of niet. we hebben het persoonlijk er naar ons zin. maar wat voor problemen zouden we tegen kunnen komen? iemand een idee? :rolleyes:
|
Hmmm, de titel deed me wel iets totaal anders vermoeden dan je tekst.
20 jaar ouder dan jij, het had je vader dus kunnen zijn! een enorme generatiekloof, dat kun je tegenkomen. Al zou jij 'oud' voor je leeftijd zijn en hij 'jong' dan nog.... Ben bang dat het in elk geval geen langdurige relatie zou kunnen zijn en dat je nogal wat problemen krijgt met o.a. je omgeving. (wederzijdse vrienden, jij die graag in een disco breezers staat te drinken, hij die liever met vrienden thuis een spelletje doet oid.) succes |
Als jij dat zelf niet inziet ben je niet oud genoeg voor verkering :)
|
Goh 1 iemand bespreekt een leeftijdscombinatie en iedereen is weer op dreef over zn eigen leeftijd en dat van haar/zijn lover! (y)
|
Wat je tegen kan komen?
Dat hij op een gegeven moment toch wel kinderen wil, gezin stichten, trouwen enz.. En ik weet niet of jij daar al aan toe bent.. Ligt eraan welke toekomst plannen je hebt... En ja je omgeving en vriend e.d. Inderdaad ook dat hij liever thuis blijft en jij uit gaat bijvoorbeeld.. Succes ermee.. |
Hij gebruikt jouw, om zich jong te voelen.
Jij gebruikt hem, om je volwassen te voelen. Houd niet lang stand, heb het al een paar keer gezien. |
Ik heb het topic wat opgeruimd, nu graag alleen serieuze reacties. :)
Malibukitty, wat verwacht je precies? Vertel er anders eens wat meer over ofzo. |
Ja kom, laten we weer reacties gaan weghalen.
@ TS: Er is niet voor niks een zoekfunctie. En ja, natuurlijk kun je problemen tegenkomen. En nee, natuurlijk hoéft dat niet zo te zijn. Dat kon je zelf ook wel bedenken. |
hij krijgt op een gegeven moment rimpels en gaat dan bedenken wat hij met zijn leven wil
|
hij heeft al rimpels, en ik wil ook echt wel bij hem blijven en trouwen enz. maar dat zeg ik nu omdat ik erg verliefd ben.
|
Je wordt vroeg weduwe.
|
Van het leeftijdsverschil voel je op zich ook niks als je verliefd bent, maar het verschil is er wel degelijk. Inderdaad, je zit in totaal verschillende levensfases. De oudste wil niet meer stappen, de jongste heeft geen zin in uitpuffen op de bank na een dag hard werken, maar ja, de oudste is nu eenmaal moe. En dan wordt de jongste daar echt wel een beetje rusteloos van.
Leuk voor een affaire, niet voor een relatie. Meer dan 5 jaar moet je op jouw leeftijd al niet doen. |
Het is leuk, spannend en het 'mag' niet. Maar de lol is daar snel af als hij kinderen wil en zijn klokje begint te tikken terwijl jij de wereld nog moet ontdekken en je studie moet afmaken en nog met je eerste serieuze baan moet beginnen. En idd, je wordt snel weduwe en daarnaast leven mannen ook nog eens korter.
|
Citaat:
dumpen hoe kan je nou verliefd worden op een potentionele vader waar heb je em eigenlijk ontmoet? bij de AA? |
Citaat:
|
Pfft of het erg is, dat is aan jezelf. Maarik denk dat makkelijk anders is... Bijvoorbeeld je omgeving zal er waarschijnlijk wel een beetje raar van staan te kijken. Als hij bij jou thuis komt, lijkt het mss eerder of er een vriend van je vader op bezoek is... Verder ik weet niet hoe je vriendinnen hierop zullen reageren (off mss weten ze het al ofzo...).
En later, hij is gewoon veel ouder en dat zal hij altijd blijven (duh ;))... maar ik vraag me af of je al zo ver moet denken, voor hetzelfde geld is het over een paar maanden/ paar jaar over. Verder vraag ik me een beeje af wat zo'n man met jou moet. Je bent toch voor hem hartstikke jong en in een totaal ander deel van je leven bezig. Maar ja waarschijnlijk vindt hij dat jonge aan je ontzettend geil... Waar ken je hem eigenlijk van? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
PM
En voor iedereen die vragen of opmerkingen heeft (zowel positief als negatief) sta ik open via PM i.v.m. offtopic gaan. Ik ben al bijna 3 jaar samen(wonend) met mijn vriend die 28 jaar ouder is (Idd, hij is 48). |
Citaat:
[/Offtopic] |
13 en 19 ? Prima!
18 en 38 ? Gewoon doen! 2 en 49 ? Alle liefde is puur! 7 en 14 ? Jong geleerd is oud gedaan! Pony en 17 ? Houdt het spannend! 12 en driewieler ? Op een oude fiets.. ! :rolleyes: |
Citaat:
Eigenlijk mag ik daar niet om lachen, maar het was wel grappig :o Ontopic: Ik vind het wel een beetje bijzonder dat je van scholieren wil weten wat ze van je relatie vinden... |
Ik heb een advies voor je:
Citaat:
|
ag in principe ben je beiden volwassen, dus
It's your life |
k zou t zelf niet snel doen.
t kan natuurlijk wel :). |
als ik 38 zou zijn eh, zou ik ook chix regelen van 18. chix van 38zijn lelijk en die doen alleen maar tof weetje en iemand van 18 is nog jong en minder bevlekt, volstrekt normaal toch (Y)
|
Als je als man een mid-life crisis krijg ga je tijdelijk op hele jonge vrouwen vallen
|
|
Citaat:
ON: u zoekt goedkeuring van uw medemens, nou.......ik vind het persoonlijk een te groot verschi maar ja als het werkt moet je het natuurlijk zelf weten:) en het zou kunnen zyn dat hy in zyn mid-life crisis zit en een soort bevestiging zoekt dat hy nog goed in de markt ligt (btw hoe heb je hem leren kennen?docent-student??) |
Citaat:
|
Van mij mag je, maar ik geef je relatie niet meer dan 2 % kans van slagen :)
(op die 2 % ben ik uiteraard na lange ernstige berekeningen gekomen) |
ik ben bang dat de relatie een tijdje stand houdt, jullie trouwen, jij kinderen krijgt en dat 't dan alsnog misloopt.
maar goed, dat is bij elke relatie, dus ga lekker je gang joh (Y) (kijkt iemand wel eens 'Manchild'?) |
dit is echt een new fashion item aan het worden
bij mij op school lopen er ook allemaal van die 15 jarige kindjes met vriendjes die minstens 28 zijn?!?! tsja, die vriendjes kopen wel mobieltjes voor ze, hebben een auto (dus elk weekend biosje pakken enz) en ze kopen nog meer plakkertjes voor je Damn it, it's soooo.... Yuk! maarja.. as long as you have fun en hij jou niet gebruikt en jij hem niet gebruikt Wie ben ik dan om te zeggen dat je het moet laten? |
Citaat:
|
Viespeukje.
|
wat zie je inde toekomst met zo'n oud iemand?
Als je pas kinderen wil over een jaar of 10, dan is hij al 48, heeft hij er dan wel zin in. En daarbij komt, dat op die manier jullie kinderen een soort van opa krijgen als papa. Je wordt idd misschien eerder weduwe. En op een gegeven moment krijg je misschien in de toekomst alsnog een genratiekloor. en in een midlifecrisis, wat hij dus dan al over 2 jaar heeft, gaat ie het nog jonger zoeken. :p maar whatever makes you feel happy. |
Citaat:
|
Hey, een kennis van me doet 't zelfde!!
Ik keur het persoonlijk af, zij is ook bijna 18, en haar vriend (en volleybal leraar) is 38. Het lijkt me een vergalling van je jeugd, je gaat je te snel met zaken/problemen bemoeien die je pas over 20 zou moeten inzien. Ik zal 't niet doen, blijf jong, gedraag je jong en doe wat je wil met mensen meer van je leeftijd! Dit is een tijd om te genieten, straks ben je zelf volwassen en heb je dit allemaal moeten missen. :nono: |
als je maar gelukkig bent
|
Vroeger in de middeleeuwen, rennaisance en ook wel oudere tijden was dit heel gewoon. Het is zelfs de reden dat scheiden nooit echt een issue was. Een man van 40 trouwt met een meisje van 20.
De man ging op zijn 50ste dood of de vrouw ging dood bij het ter wereld brengen van een kind. Met was dus maximaal slechts 10 jaar met elkaar opgescheept. Zo lang hou je het wel met elkaar uit. En dit kan dus een hartstikke natuurlijk verschijnsel zijn. Wij leven nu onnatuurlijk lang. Het is trouwens maar de vraag of monogamie natuurlijk is. Er zijn tal van aanwijzingen dat dat wel eens niet zo kan zijn. Maar mensen verschillen waarschijnlijk veel op dat gebied. *Onderzoek in the UK: 1 op de 10 kinderen heeft niet de vader die ze denken dat ze hebben. |
Een probleem dat volgens mij niet genoemd is, is dat men meestal verschillende interesses heeft.
Als dat niet het gevoel is, zijn de vrienden groepen meestal geheel anders. Ik neem aan dat hij niet allemaal vrienden en vriendinnen heeft van rond de 20 of dat jij niet allemaal vrienden en vriendinnen hebt in de buurt van de 30-40. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tjah, mensen kijken raar op, vinden het vreemd etc.
Hij zou vast ook eerder aan huisje boomtje beestje toe zijn, lijkt mij. |
Citaat:
|
Ik ken ook een meisje die nu 18 is geworden en die heeft ook een vriend van in de 38..
1 ding.. haar vriend is ouder dan haar vader.. ze heeft 3 tot 4 keer abortus moeten plegen. ze word erg gepest. die man is vet lelijk en.. zei zal trouwens wel verblind zijn door de liefde. Meisje ga een leven zoeken. je hebt nog een heel leven voor je als jou man 70 is dan ga jij net de overgang in mensen doe normaal mannnnn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18. |