![]() |
voor miljoenen aan illegale stroom afgetapt
Voor miljoenen illegale stroom afgetapt
ARNHEM - Bij Essent is in 2004 voor 37 miljoen kilowatturen ter waarde van 7,4 miljoen euro aan stroom illegaal afgetapt. De energienetbeheerder maakte dinsdag bekend dat ruim 90 procent van deze stroom is afgetapt door ongeveer 2500 illegale hennepkwekerijen. Volgens cijfers van koepelorganisatie EnergieNed wordt jaarlijks ongeveer een miljard kilowatturen aan illegale stroom afgetapt. De gemiddelde prijs voor een kilowattuur stroom inclusief ecotax en transportkosten is ongeveer 20 eurocent. Per jaar wordt ongeveer 1 procent van alle energie illegaal afgetapt. Het hangt vaak van de tijd van de politie en justitie af hoeveel illegale verbruikers worden aangepakt, aldus een woordvoerder van EnergieNed. Navordering Essent is netbeheerder in de regio Leeuwarden, Groningen, Drenthe, Brabant, Limburg en Overijssel. Tweederde van de stroomdiefstal vond in 2004 plaats in Brabant en Limburg. De betrapte hennepkwekers hebben allemaal een navordering van Essent gekregen. Netbeheerder Eneco, vooral werkzaam in de provincie Utrecht en een groot deel van Zuid-Holland, maakt geen cijfers bekend van illegale stroomaftap. Eneco schat wel in dat het jaarlijks ongeveer 12 miljoen euro misloopt door illegaal energieverbruik bron |
:D
Die kampers toch. |
Citaat:
ik zou een schadeclaim eisen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Daarom zouden gedoogde kwekerijen waar wiet voor coffeeshops gewkeekt word niet zo gek zijn.
A. Omdat er dan goed gecontroleerd kan worden of de stroom wel legaal is, hoe sterk de wiet is etc. B. Zodat de shops het "gedoogd" kunnen inkopen aangezien het inkopen voor shops nu illegaal is. C. Om de illegale drugshandel in wiet tegen te gaan. En nee ik bedoel niet legaliseren maar gedogen. Anders worden er namelijk accijnzen geheft en das slecht voor mijn portomonnee. ;) |
Geef coffeeshops de ruimte om wiet te kweken op een adresje, dat scheelt wat illegale stroomaftap :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vordering = geldeis btw |
Citaat:
|
Citaat:
|
laten we wiet dan maar legaliseren
|
Citaat:
Aanschouw de materie die jou te wachten staat. :p |
Citaat:
|
Schandelijk dat consumenten opdraaien van de kosten van wietboeren. Het verbouwen van wiet moet zeer zwaar worden bestraft vind ik. Verbouwen is meer dan 3 planten. Legaliseren is geen optie, drogreden. Dan kan je XTC zometeen zeker ook gaan legaliseren? (wietteelt legaal>wiettelers geen geld meer>nieuw ding zoeken>harddrug of ander criminele bezigheid)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer softdrugs legaal zijn wordt de barriere tussen soft- en hardrugs, en daarmee de overstap van het gebruik ervan, groter. Legaliseren is zelfs beter voor de strijd tegen harddrugs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uiteindelijk toch ook wel weer goed voor de economie, ik bedoel, zonder handelswaren kom je nergens :P
|
Weer een reden: stop met gedogen. Legaliseer of handhaaf verbod (zie ook een andere thread).
|
met die domme christneen nu in eht kabinet word het toch nooit gelegaliseerd
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |