![]() |
Wat zijn organisch chemische producten
Hoi,
Kben bezig met een profielwerkstuk voor economie, nu heb ik in mijn werkstuk staan dat Nederland veel organisch chemische producten exporteert. Maar ik zou echt bij god niet weten wat dat voor producten zijn. Als iemand mij kan vertellen wat dat zijn, zou ik hem heel erg dankbaar zijn. Als je me ook nog een groot bedrijf noemt die die producten maakt ben ik al helemaal blij. daag |
organische producten zijn producten met een koolstofketen, zoals aardolie enzo.
|
Weet echt niemand dit?? Is dit zo moeilijk of is gewoon iedereen te lui om te reageren?
Zou het iig erg kunnen waarderen als iemand even zou reageren, ik ben namelijk nogal afhankelijk van dit begrip en zou niet weten hoe ik er anders achter moet komen. |
Hm duidelijk dat ik dus ff een berichtje niet gezien heeft, maar bij deze, kan iemand nog net wat duidelijker uitleggen wat het is?
|
Citaat:
|
Organisch chemische producten zijn (chemische) stoffen met een koolstof keten. Bijvoorbeeld plastics, grondstoffen voor verf en lijmen, oplosmiddelen zoals ethanol, ether, benzeen, etc. Medicijnen. Een groot deel van de chemische export bestaat uit organisch chemicalien.
Niet-organische chemicalien die veel geexporteerd worden zijn bijv. zuren (zwavelzuur, zoutzuur etc.) en gassen (zuurstof, waterstof,chloor etc.). |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32. |