![]() |
''Ik ben ook maar een mens!''
deze opmerking kent volgens mij iedereen wel.
Maar ik vraag me af wat mensen ermee bedoelen. ''... maar een mens'' is er dan nog iets wat daar boven staat?? en waarom zou je je eigen ''bestaan'' gebruiken om gemaakte fouten goed te praten? |
om aan te geven dat je niet perfect bent?
geen mens is perfect, elk mens maakt fouten -> ik ben ook maar een mens. je praat je fouten niet goed maar geeft aan dat fouten natuurlijk zijn en nou eenmaal gebeuren |
Citaat:
En het is voor myn gevoel meer een uitdrukking die je uit wanneer je super gefrustreerd/geirriteerd bent, ikzelf gebruik het niet echt. |
ik vind het gewoon een belachelijk slecht exqus! niemand verwacht toch dat je perfect bent.
ik zelf gebruik hem ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
de wereld is niet meer te redden, zelfs niet door mij *door (mislukte) super-held pose* |
Citaat:
|
Ik zou zo'n opmerking maken als er teveel van mij verwacht wordt waaraan ik niet kan voldoen.
|
Simpel. Feilbaarheid is inherent aan de mens, dus die opmerking dient gewoon om de eigen feilbaarheid te benadrukken. Vooral als excuus als je iets fout hebt gedaan.
|
De mens is gebrekkig geschapen. :)
|
omdat je dan niet een of andere superheld bent met bovennatuurlijke krachten en je kan ook niet echt alles...
ikzelf gebruik de uitdrukking nooit, vind het ok maar stom, dat zie je toch zo.. |
Ik denk dat ik wel weet waar het vandaan komt,
ik ben namelijk gelovig en vanuit vroeger werd deze opmerking op deze manier gebruikt: God maakt geen fouten, god staat voor "zonder zonde" De mens daar en tegen wel, mensen kunnen fouten maken. Daarom kun je dan zeggen ik ben maar een mens en mensen kunnen fouten maken(en dus geen God die zonder fouten is) |
Citaat:
|
Citaat:
Oftewel: ik ben geen robot, maar een mens. en mensen maken fouten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17. |