![]() |
Ik weet niet wat te doen op HBO niveau...
Naja, ik heb dus een havo diploma en begon dit jaar aan een hbo studie. Ik ben daarmee dus voor 1 februari gestopt en nu moet ik dus zoeken naar een andere studie.
Mijn probleem is dat ik op universitair niveau erg veel studies weet die mij interessant genoeg lijken. Denk aan psychologie, sociologie en criminologie en theater-, film- en televisiewetenschappen. Maar ja, ik zou dan dus eerst mn P moeten halen. Alleen wil ik dat wel doen op een opleiding die ik leuk vind. Dus stel ik haal mn P niet in 1 jaar, dat ik deze dan wel af zou willen maken. Maar ik geen hulpverlenende opleiding doen, die het meest logisch zijn... Nou ja, ik kom er ff echt niet meer uit. Opendagen bezoeken is geen optie die mij zou kunnen helpen denk ik. Behalve wanneer ik weet in welke richting ik zou kunnen zoeken, wat me eventueel leuk zou lijken. Misschien dat iemand me kan helpen ofzo :) |
Staatsexamen VWO. :)
|
Citaat:
|
Doe deze test eens, ik heb hem gedaan toen ik mijn opleiding begon en hij klopte best wel goed.
http://www.fontys.nl/fit/ |
hbo psychologie (voor sociologie, psychologie of criminologie)
hbo pedagogiek (voor pedagogiek) hbo rechten (voor criminologie) vrijetijdsmanagement (voor theater, film en televisiewetenschappen) |
Plus, als je een beetje kunstzinnig bent, moet je eens bij de opleidingen van de HkU gaan kijken :) Daar doen ze ook heel erg veel met toneel etc., en ze hebben er art & economics, dat leek mij zelf wel leuk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
pedagogiek vind ik dus te 'hulpverlenend'. Rechten lijkt me niets aan. (Té veel rechten zeg maar). Vrijetijdsmanagement zal ik eens bekijken... |
Citaat:
Misschien dat cmv iets is...? Zou je iig ook naar kunnen kijken. |
Citaat:
Als je bij cmv (culturele en maatschappelijke vorming trouwens) of mwd (maatschappelijk werk en dienstverlening) in het 1e jaar je P wilt halen kan dat ook, is ongeveer het zelfde als PTP maar dan iets praktischer met stages en vakken dacht ik. Er zijn qua lesprogrammas bij CMV ook nogal wat verschillen in de hoeveelheid praktijk en theorie. Als je dit wilt gaan doen zou ik ook informeren over verschillende steden. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt :) succes! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
CMD lijkt me al helemáál niets. En ook niet echt uitdagend... PTP wilde ik eerst doen... Maar het is voor mij best wel ver weg dus ben er weer over gaan twijfelen. Ook omdat ik negatieve verhalen hoorde en ik geen zin heb om daar 4 jaar naar toe te gaan als ik mn P niet in 1 jaar haal... |
Vrijetijdsmanagement gaat toch niet alleen maar over economie? :confused:
Ik zou kiezen wat je het leukste of het meest interessant lijkt, overal zitten wel nadelen aan en in principe hoef je er maar één jaar heen: om je P te halen. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat je die in één (of anders max. in twee, dat moet btw ook) jaar haalt. |
Citaat:
Dit is btw Chloe Siere :p (onder de naam van een vriendin) |
Ik zou het niet weten, ik weet alleen dàt je je P moet hebben. (Ik heb nog nooit gehoord dat je je P dan ook in één jaar moet hebben gehaald.)
|
Citaat:
|
humanistiek is ook een nieuwe hbo opleiding geloof ik.
|
Citaat:
|
Je hoeft alleen je HBO P te hebben om naar de universiteit te kunnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57. |