![]() |
pijnlijke gewrichten
Ik heb sinds ongeveer een driekwart jaar pijn in mijn knieen, polsen en vingers.
IK weet niet wat dit is en ik durf er ook niet mee naar de dokter. De pijn is vooral 's morgens als ik op sta ( dan voelt het helemaal stijf ) en 's avonds als ik ga slapen. Als ik overdag bezig ben heb ik er niet zoveel last van, behalve bij trap lopen. Het is een zeurende en knagende pijn. Ik dacht eerst dat het aan mjin spieren lag, omdat ik als ik mijn kuiten aan span meteen kramp krijg. Er zitten bij mijn spieren in de kuiten ook een soort 'knopen'. Maar wat is dan de pijn in mijn polsen en vingers, want die is hetzelfde als in mijn knieeen. |
Als het al zo lang duurt, toch ff langs de dokter gaan.
Waarom durf je er niet mee naar de dokter? |
ik heb net een nieuwe dokter, wil niet als een zeik overkomen. :o
|
zeiken mag. had i maar geen dokter moeten worden.
maar wat voel je? alsof je spieren ''moe'' zijn, zoals na een dag zwaar tillen. of voelt het alsof ze te ''kort'' zijn, dat het lijkt of je ze moet oprekken. met gewrichtspijn moet je wel opletten, dit kan blijven zijn. (en ik wil je nu geen schrik aanjagen hoor) Maar ik zou toch maar ff naar een dokter gaan. of anders naar de fisio. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmmmm. het kan zijn dat anders eten al help maar dat weet ik niet (ik ben geen doktor ;) )
kramp=te weinig zuurstof (denk ik) slechte doorbloeding. ik zou naar een doktor gaan |
Ik heb er ook ontzettend veel last van.. Al zo'n 3 jaar nu denk ik (ik heb het in mn enkels, knieën, heupen, rug, schouders, armen, polsen, vingers, tenen, nek :o).
Toen ik me voor het eerst echt zorgen maakte ben ik naar de dokter gegaan, die me vertelde dat je gewrichten gewoon niet soepel zijn en dat je daardoor last hebt. Naja daar had ik natuurlijk niks aan want de pijn bleef en het is nu nog erger dan toen, dus een tijdje geleden, toen mijn dokter op vakantie was, ben ik naar zijn vervangster geweest, die me doorverwees naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Misschien is dat voor jou ook een optie, als je het aan je dokter vraagt kruist hij precies aan voor welke dingen je geprikt moet worden, en naja bij mij voor de reumauitslag was er niks ernstig, andere uitslagen moet ik nog krijgen.. Tip van de dokter: probeer eens een paar dagen paracetamol te slikken, 3 per dag. Het schijnt dat veel mensen die reuma hebben daar ook redelijk door geholpen worden. Persoonlijk ben ik een beetje tegen die troep dus ik heb het nog niet geprobeerd.. Tip van mij: koop die zalf voor pijnlijke spieren en gewrichten, ik heb het geprobeerd en het hielp minimaal, maar het zou zomaar kunnen dat jouw last er veel minder van wordt! Succes en ik hoop dat je iets aan mijn post hebt. ps. het zou ook kunnen dat er iets heel anders aan de hand is of dat je idd met andere voeding een heel eind komt maar daar kan ik (nog) niks over zeggen.. |
Kramp kan ook komen door calciumgebrek, ik weet niet of dat een mogelijkheid is?
|
Citaat:
Paracetamol, en die zalfjes helpen bij mij ook niet. :| Ik heb wel minimale baat bij ibuprofen. Helpt dat bij jou ook? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik toch maar naar de dokter ga. :|
|
Citaat:
Calcium zit ook in veel groente bijv. broccoli. Maar ga gewoon naar je huisarts, niets engs aan hoor. Vraag een verwijzing naar de orthopaed of fysio. |
Citaat:
|
Ik heb ook erg last van mn knieen, dat is al een tijd, nu ook af en toe last van mn polsen, vingers, tenen en nek... mijn dokter zegt dat ik maar moet gaan sporten :s. Dit omdat het gewicht dan meer op de spieren komt ofzo...nouja, ik zie de link niet zo bij mij, want ik ben namelijk te ligt, dus zoveel 'gewicht' komt er niet op.
Ik hoorde dat je meer kans op reuma hebt als je psoriasis hebt of dat het in ieder geval een link met elkaar heeft (misschien net zoiets als hooikoorts en astma). Nou heb ik dat wel, maar dit hoorde ik pas nadat ik naar de dokter was geweest, dus heb dit niet gezegd ofiets. Heb jij daar ook last van? Je kunt het trouwens ook aan je nagels zien als je psoriasis hebt, dan zitten er bepaalde ribbels in, die niet in 'normale' nagels zitten (weet niet precies hoe ik dat uit moet leggen). Maar het hoeft natuurlijk geen reuma te zijn en dat heb je ook weer in allerlei soorten enzo, dus dan ben je nog niet veel verder... maar veel sterkte iig. Laat je het nog even weten hoe het was bij de dokter, als je wel bent geweest? knuffel! |
Citaat:
maar ik weet het niet voor anderen hoor! |
Citaat:
ohja, ik drink ook geen melk, maar wel soja vla, daar zit ook calcium in dacht ik... en iig ook sinaasappelsap met toegevoegde calcium. Maar ik heb er nog steeds last van, dus niet gezegd dat het werkt, maar misschien helpt het bij jou wel. |
hoi, ik ben bij de dokter geweest en ik heb bloed laten prikken.
Hij raadde me aan om een elektrische deken op het matras te leggen. Meteen uitgeprobeerd en ja, het helpt inderdaad. Ik heb er wel nog steeds last van maar de warmte verzacht de pijn wel. Misschien een tip voor jullie. |
Citaat:
ik ben erg benieuwd naar de uitslag! hou ons op de hoogte he. |
Glucosamine, is te vinden bij de kruidvat etos enz. Maar ik denk eerder dat om calciumtekort/een ziekte gaat. Maar dan nog is glucosamine echt een aanrader!
|
ha.
Het ligt aan mijn spieren. De banden zijn te slap om mijn spieren vast te houden. Dus iedere keer als ik begin te bewegen dan klappen de spieren naar buiten. En dat voel je vooral in de gewrichten. Het kan nog erger worden maar door fysio kan het ook minder worden. In iedergeval bedankt voor jullie reacties. |
Daarvoor ben ik ook naar fysio geweest.
Kreeg oefeningen om dat aan te sterken, hele makkelijke, gewoon thuis te doen. Succes ermee! |
ja inderdaad dat zei de dokter ook,. Gelukkig maar.!. Jij ook succes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |