![]() |
Data
Hoeveel downloaden jullie per maand nou?
Ik las net op tweakers dat er veel mensen rond de 40/50GB per maand zitten. Waar laten jullie dat allemaal?? Ik surf wel redelijk veel en download dan nu weer even veel van Soulseek maar dat is maar zelden. Verder download ik nooit films. Af en toe een demotje en dan houd het wel op. Ik heb trouwens Chello classis. |
Ik download varierend tussen de 40 en 90 GB.
Waar ik het laat? Op mijn harde schijven en veel daarvan zijn tijdelijke bestanden. En denk aan verkeer dat MSN veroorzaakt (niet veel) maar dat bewaar je ook niet (tenzij je logging aan hebt staan). |
40 gb is vrij normaal geloof ik. Ik zit denk ik aan een dagelijkse 3+, maar mn hdd's slibben ook aardig vol zolangzamerhand
|
40 Gb of minder
het komt door Chello's AUP (Acceptable Use Policy) dat ik niet meer kan verbruiken, zowel m'n upload als download word erin verwerkt (dit is niet altijd zo ?). m'n HD's raken soms aardig vol, maar na een flinke schoonmaak heb ik zo weer 2 * 80 GB tot m'n beschikking |
Vooral films en TV-uitzendingen in HDTV. :)
|
<15gb maand, speedlinq zegt dat ze een fup hebben, maar als je de hele overeenkosmt leest staat er ergens dat als je over de 115gb gaat je meer moet betalen (maar het schijnt dat ze dat niet zo streng doen..)
Voornamelijk tv-uitzending soms films, maar ook best wat muziek en software. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(maar je snapt me wel ;)) |
Citaat:
|
(upstream/downstream)
2005 januari 38.006 GB 157.295 GB februari 38.827 GB 32.313 GB tot nu toe. Downstream zal onder de 80 blijven, upstream komt denk ik wel boven de 80 uit omdat ongeveer een week geleden de upload nogal is verhoogd. In 2004 zat ik aan een jaartotaal van ongeveer 500 GB down waarvan ~350 GB in het tweede halfjaar. |
Hallo, wat downloaden jullie allemaal dan?
Af en toe eens een keer een film kan ik me voorstellen, maar toch niet elke dag? |
Ongeveer 7 gig per maand, maar dat ligt denk ook aan onze downloadsnelheid, die is maar 60 kb/s, en mijn computer staat lang niet dag en nacht te downloaden.
Wat ik download: Veel muziek, gewoon albums of (live) mixes van al gauw zo'n 100 mb. Films bijna niet, heb er nu 2. |
80GB schat ik. Mijn trafficlimiet staat op 100GB.
Citaat:
|
Ongveer 100 gig denk ik.
|
Citaat:
|
januari 2005 - 196,73GB
februari 2005 - 120,06GB Tja... ik ben een groot fan van BitTorrent. Van die 196 was trouwens ongeveer 133GB upstreamverkeer, voordat mensen beginnen met "wat download jij wel niet". ;) |
Citaat:
alleen werkt m'n eMule atm niet, dus m'n dataverkeer is gigantisch in elkaar gezakt |
mij internet verkeer ligt op zo'n 15-20GB per week, verder kijk ik veel series/films via LAN (universiteits netwerk :)) maar daar heb ik geen traffic monitoring op.. duss
|
Citaat:
|
Vind het erg zonde als mensen complete DVDs downloaden, met MPEG2 compressie. :|
Wat is er mis met een mooie Xvid? Heb je zo'n ouderwetse DVD-speler die geen MPEG4 aankan? |
Nee, ik wil gewoon alleen originele DVD-ISO's. En inderdaad, ik heb een DVD-speler die geen DiVX aankan, dat was ook absoluut geen issue toen ik hem kocht en dat is ook niet de reden dat ik geen DiVXs download tenzij het niet anders kan.
|
Citaat:
Mijn DVD speler kan ook idd geen DivX/XviD afspelen, maar om hem dan meteen als "ouderwets" te bestempelen... neuh. De toekomst zit hem in dingen als Blu-Ray/HD-DVD, veel opslagcapaciteit zodat je de beste beeldkwaliteit kunt krijgen. Niet in lossy formaten als XviD. |
Hebben jullie dan ook .WAVs ipv MP3s/OGGs? Ik vind het maar bullshit. DVD "10 keer mooier" dan een XviD? :|
En natuurlijk AC3? Welke kneus ript nu met stereo geluid als het 5.1 surroundgeluid is? Kweenie waar jullie van downloaden, maar het zijn altijd deftige XviD-AC3 rips, veelal ook 2CD. |
Ik raak vrijwel nergens zo snel van geïrriteerd als van mensen die menen dat ze voor mij kunnen bepalen wat voor kwaliteit in beeld of geluid ik wel of niet kan waarderen.
Dat jij toevallig minder hoge eisen stelt aan beeld en geluid moet jij weten. Maar kom alsjeblieft niet aan met die bullshit dat het 'onzin' is om DVDR-films te downloaden, want dat werkt heel erg op mijn zenuwen. |
Citaat:
Ow, enneh... ik download alleen maar scene releases en je moest eens weten hoe vaak je nog rips tegenkomt met stereogeluid. |
Nou het is altijd wel .XviD.AC3.C00lDuDe.CD1.avi.
Ik moet toegeven dat ik niet vaak (zelden) DVDs kijk. Dus misschien moet ik beter vergelijken. Maar ik vind de kwaliteit van XviDs gewoon perfect. En dan kijk ik nog wel op een 50 inch plasma scherm (waardoor het schermoppervlak dus vrij groot is waardoor je kwaliteitsverschillen eerder merkt). Maar als ik de closeups zie van doom9.net die regelmatig codec-vergelijkingen doen, dan zie ik bijzonder weinig verschil tussen de "source" (dvd) en de XviD/NeroVision captures. Jullie doen alsof er een wereld van verschil is, ik vraag me dat serieus af. Misschien een amateur-rip, maar geen goede rips. Althans daar ben ik vooralsnog niet van overtuigd. |
Data transferred today
downloaded 449.08mb uploaded 963.90mb Data transferred since 28-11-2004 downloaded: 143.86 gb uploaded: 69.22 gb |
per maand ~50gb down en ~30gb up?
adsl lite btw, deze maand zal het wel 70 down worden :evil: da tzie je niet veel lite'ers doen, verbeter mij anders even :P |
Ikweet niet wat jouw lite inhoudt, maar als dat 25KB/s inhoudt dan kun je maximaal 61.8GB per maand downloaden, waarbij de lijn continu 24/7 openstaat op het maximaal haalbare. Ik heb dus mijn twijfels over de haalbaarheid daarvan.
|
Citaat:
Want de lijn constant in gebruik lijkt me erg sterk, je moet wachten in quelijsten en de download starten. Daarnaast de lijn ten alle tijden 100% benutten kan niet, je hebt altijd pieken en dalen. |
Tja, ik kom downstream toch wel aan een gig of 80 denk ik. Verloekte DVD rips ook. :)
|
Citaat:
Ik zou mijn up- en downloads niet echt weten, heb niet een monitor (dat ik weet?:)) Heb @home kabel |
lite is 1600 kbit/s down (praktisch dus ~169 kB/s down) en 512 kbit/s up (praktisch dus ~50kb/s)
|
10/15 gig permaand
Downloadn bijna nooit wat. Maar game veel (Heb een *** datalimiet) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |