![]() |
Thuisnetwerk van 2 pc's maken... HELLUP!
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik wil namelijk de pc van m'n vader en mijn eigen in een klein thuis-netwerkje plakken. Onze pc's draaien allebei op Windows XP en we internetten via een ADSL-modem. (Dus ADSL-kastje beneden in de kast en dan met zo'n mooi zwart snoertje naar elke pc.) Ik weet niet echt hoe dat moet... Ik heb het met de 'Wizard Nieuwe Verbinding' geprobeerd maar dat wil nog niet lukken... :s Heeft iemand een ID hoe dat moet? :bloos: BVD! |
Als ze beiden gezellig in hetzelfde adsl modempie/ routertsje zitten met een Netwerk kabeltje dan heb je toch al een netwerk
|
Citaat:
Op geen mogelijkheid... :s |
Beste mensen, wie wil me helpen?
|
firewall zit misschien in de weg, daarnaast moet je effe kijken wat zn ip is, en dan in explorer naar \\ip-adres
|
Ok zal ff kijken.
|
Dan krijg ik een of ander schermpje van ons adsl-modem...
SpeedTouch510.... Hey... Het ip van m'n pa en mij is hetzelfde... :s Klopt ook niet he? |
dan ga je naar de verkeerde ip
op je vaders computer moet je naar start-->uitvoeren daar typ je cmd in het zwarte scherm wat je krijgt moet je typen ip-config en dan kijken wat er staat achter ip-adres (dus niet standaardgateway ofzo) edit, nee dat isdus de ip van je router :) |
Ok. Heb gekeken.
Krijg het gewone IP-nummer, het Gateway-nummer en een Subnet-nummer... Maar als ik die intik in Verkenner kom ik op de zoeksite van Wanadoo... En als ik die Gateway-dinges intyp kom ik ook weer op die van m'n router... |
wel met een dubble backslash ervoor he!
dus \\10.0.0.5 ofzo (als de ip 10.0.0.5 zou zijn) |
Dan zegt 'ie dat 'ie het niet kan vinden...
Hij houdt gewoon 'dood'... Hij doet niks... |
zet de firewall eens uit op die computer dan. En kijk daarnaast of je die computer vanaf jou computer kan pingen
start--> uitvoeren --> cmd in de prompt typ je dan ping ipadres |
Ok. Bij zijn IP-adres zegt hij dit:
"Pingen naar *ipadres* met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Ping-statistieken voor *ipadres*: Paketten: verzonden = 4, ontvangen - 0, verloren = 4 (100% verlies)." Bij zijn StandaardGateway geeft hij antwoord. Op de pc van m'n pa kan ik wel mezelf 'pingen'. Dat werkt goed. Maar naar hem lukt niet. |
zet zn firewall eens uit, start--> configuratiescherm-->beveiliging ofzo en dan firewall uitschakelen
of als je een andere firewall hebt zoals norton ofzo, zet dat eens uit |
JA!!!! NU DOET IE HET! :D
En nu? Kan de FireWall en Avast! niet uit laten staan want dan ontploft de pc straks van de virussen... |
nu zou ook \\ip moeten werken :)
|
Ja klopt. :) Ik moet nu één of ander wachtwoord inkloppen. :s
Maar z'n pc is nu een 'virus-vreter'. :| |
euhm, je moet waarschijnlijk de accountnaam en wachtwoord van zn computer invoeren.
|
Maar hoe weet je dat wachtwoord? :confused: Hij weet het zelf ook niet.... :bloos:
|
euhm, als je niets hebt veranderd is de gebruikersnaam administrator en wachtwoord leeg
het staat ook boven in je start menu en bij het aanmelden http://common.packardbell.com/PrsPicDwn/tpc_1452_a.jpg |
Ik zal het proberen!
In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp! :cool: Ik ga nu weg maar als ik weer vragen heb kom ik hier wel weer terug. Mag ik je eventueel PM'en als ik nog weer vragen heb? Groetjes! :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58. |