![]() |
discopas
ik las vandaag de metro en op de voorpagina stond een artikel waarin staat dat ze erover denken met een "discopas" te gaan werken.
de discopas houd in dat je lid (of dit geld zou gaan kosten staat er niet in) moet zijn van een discotheek om er binnen te komen. dit om discriminatie door oa de uitsmijters te verminderen. dit zou dus betekenen dat je niet meer zomaar ergens een discotheek kan bezoeken, maar er eerst lid van moet zijn. dus zou je elke keer naar dezelfde discotheek moeten. ik vind het goed dat ze discriminatie tegen willen gaan. maar niet op deze manier! zo kan je bijna niet meer naar een dicotheek toe. wat vinden jullie hiervan? |
Het lijkt me een nogal omslachtige oplossing.
|
Citaat:
|
Behoorlijk achterlijk, een pas nodig hebben om een discotheek binnen te stappen? Welke lul de behanger is nou weer op dit idee gekomen?
Dat zou betekenen dat je dus nooit spontaan eens een keer naar een andere discotheek kunt, omdat je moet wachten op de discopas. En denk maar niet dat zoiets gratis is. Nee de discotheken moeten daar vast weer onkosten voor maken. ;) |
beetje dom
|
Waarom zou het discriminatie tegengaan? Als ze dan al discrimineren, dan kunnen ze iemand die pas toch gewoon weigeren
|
Kunnen ze niet 1 pas maken voor alle disco's?
|
Beetje omslachtig, maar ik ben er niet principieel tegen. Bij sportscholen moet je vaak ook een ledenpas hebben en ik zie niet in waarom dat bij discotheken anders zou zijn, bij discotheken is het juist handig omdat daar vaak veel tuig naar binnen wil (hoewel het bij sportscholen niet veel scheelt :D).
|
Citaat:
En als er wel beperkingen zijn, dan moet eerst worden uitgezocht of iemand een pas kan krijgen, en dat kost ook weer geld. En het verschil met een sprotschool is dat je niet regelmatig naar een andere sprotschool gaat, veel lui gaan vaak naar een andere discotheek. |
Mja, ik heb eigenlijk ook geen enkel probleem met het huidige deurbeleid bij discotheken, het zijn toch voornamelijk kampers en allochtonen die buiten moeten blijven :o
|
Citaat:
|
Nope. Maar ik kan me wel voorstellen dat vooral in de randstad grote groepen allochtone jongeren buiten de deur gehouden worden en dat ze zich daarom gefrustreerd voelen en misschien herrie gaan trappen ergens anders. Maarja, dat blijft natuurlijk altijd het probleem met deurbeleid en dat had je destijds ook al met gabbers: misschien veroorzaken 7 van de 10 gabbers problemen, maar als je alle gabbers weigert dan voelen er 3 zich heel terecht gediscrimineerd.
|
Citaat:
|
Kerel,
Je hebt net de meeste domste vergelijking van het jaar gemaakt. Een gabber kan je zijn een allochtoon ben je. Als je geen gabber meer wilt zijn laat je je haar groeien en andere kleren.MAar je kan moeilijk je huidskleur veranderen :nono: Al hoewel ik zeker tevreden ben men men huidskleur en uiterlijk ;) :) :D :rolleyes: |
Citaat:
|
het gaat erom dat "het vrouwelijke volk ook veilig is op de dansvloer zonder geintimideerd te worden" (of zoiets)
en het idee kwam van een of andere minister (geen idee meer hoe hij heet) en trouwens, ik ga met heel veel gabbers om en 7 van de 10 is nu echt niet meer zo 1 op de 10, echte gabbers maken er gewoon een leuk feest van, de wannabe´s, die doen dat. zij denken dat het zo hoort als je gabber bent (net zoals de rest van de mensen blijkt) maar dat is echt niet zo. ga maar eens naar een hardcore feest, iedereen is 1 en aardig voor elkaar (op die paar wannabe´s na dan). maar de buitenwereld denkt hier anders over, omdat de wannabe´s steeds in het nieuws komen. maar goed, ik zal er niet langer over doorgaan, even om een misverstand eruit te helpen, want ik word wel kwaad als mensen "gabber" associeren met "de boel verkloten" (of zoiets) want dit is echt niet zo! zo, dat is eruit :) |
daarom ga ik niet naar de "disco"
omdat ik daar: - niks te zoeken heb - niet binnen kom omdat: mijn kleren ze niet aanstaan ik allochtoon ben en mensen daar toch over bitchen al doe ik ze niks ik vast nie oud genoeg ben ik geen pasjes heb voor die shit |
Citaat:
|
uhm, er zijn al discotheken waar je niet in komt zonder pas....
|
Die pasjes , moet je die op voorhand aanvragen of kan je die op de avond zelf kopen ? Hier is het namelijk zo dat je voor (bijna) elke discotheek een pasje moet hebben , dat maken ze dan op de moment zelf en ze nemen ook een foto van je. Dan kan je daarna gewoon elke keer met dat pasje naar binnen.
|
Citaat:
sukkel (n) |
Citaat:
|
Citaat:
jij hebt zojuist bewezen dat je een van de grootste autisten van het afgelopen jaar bent. Hoewel je inderdaad je huidskleur niet kunt veranderen is dat voor het deurbeleid en met name de ervaring daarvan door een persoon absoluut niet van belang. Als een gabber, een skater of wie dan ook op grond van zijn kleding wordt geweigerd is dat evengoed een belediging en diep grievend voor die persoon als geweigerd worden op grond van zijn etniciteit. Voortaan gewoon even dóórdenken voor je zulke grote woorden gebruikt, dus. :) |
Citaat:
Maar ook zonder pasje kom je er dus gewoon in? Alleen moet je even wachten tot het pasje klaar is? En waar is hier? Is dat toevallig de randstad? |
Citaat:
|
In Haarlem hebben sommige disco's dit al. En alsnog kunnen ze je weigeren. Dan zeggen ze dat het vol is, of dat je kleren niet passen bij de club. Dus veel zal het niet helpen.
|
het is echt een lidmaatschapspas, je moet hem van tevoren hebben, je moet je dus "binden" aan 1 (of meerdere) disco(s). ook kan je niet meer zomaar naar een disco gaan omdat je dan lid moet zijn.
het kan dat dit als bij een aantal discoteken zo is, maar ze willen het nu in gaan voeren in alle discoteken in nederland. |
Ik woon in België :p En hier krijg je die pasjes normaal gezien altijd , maar als er problemen geweest zijn met jou en je vrienden kunnen ze die weer afnemen en je de toegang ontzeggen omdat ze je foto hebben. In sommige raak je zonder wel binnen (vergeten ofzo) maar dan kunnen ze als ze het niet vertrouwen nog steeds je identiteitskaart controleren en zien of je in de pc als niet welkom staat. Je betaalt hier trouwens ook minder toegangsgeld als je een pasje hebt.
|
Ik las het ook. Wat een idioot plan! Ten eerste omdat je dan nooit meer 'zomaar' ergens uit kunt gaan, spontaan. Want je hebt overal die pasjes nodig. Ten tweede: dat PvdA-kamerlid, die het voorstel toelichtte, zei dat er minder overlast in discotheken zou zijn en dat er minder meiden op de dansvloer lastig zouden worden gevallen, als er alleen maar pas-houders binnen mochten. Terwijl zo'n pas-houder natuurlijk ook stennis kon gaan schoppen. Typisch PvdA-geouwehoer! (n)
|
Drama :D
|
Citaat:
Het heeft voor- én nadelen. :o |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]S. schreef op 17-02-2005 @ 22:04 :
[B]Ja, maar die pashouders zijn dan ook makkelijker op te sporen, (ID is bekend)als er stennis uitbreekt. Zo zullen zij zich waarschijnlijk beter gaan gedragen, aangezien het "bekende gezichten" zijn. Dit kan dus ook met pasjes die je op de moment zelf kan krijgen Nog even een vraagje , op basis waarvan zouden mensen dan geweigerd worden ? Nationaliteit , kleding , .. ? Ik zie hier eerlijk gezegd totaal het nut niet van in , alleen dat de disco's minder (toevallige) bezoekers zullen hebben. |
Dit plan is gewoon een big joke :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
wil je uberhaupt naar een disco? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alsof de discos hierop zitten te wachten. Die hebben echt geen zin om allemaal pasjes te gaan verstrekken enzo. Zetten liever een paar grote kerels voor de deur die je wel even vriendelijk de deur wijzen als er problemen zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |