![]() |
[Formatteren] Pc
Ik wil mijn hele pc formatteren hoe doe ik dit? Ik wil daarna er ook weer win xp op hebben.
|
1. stop je windows 98 cd in je cd rom
2 boot naar dos met ondersteuning voor cdrom 3. ga naar (d:\win98\ cd win98 type format c: /q 4. daarna stop de cd rom van xp in je cdrom speler 5. ga naar d:\i386 6. cd i386 type winnt nu start de installatie van xp http://www.michaelstevenstech.com/cleanxpinstall.html |
:s
Rot op met je Win98 CD :p gewoon met winXP cd booten en dan vraagt ie of je de partitie wil formateren... die kies je en daarna begint hij gewoon met de installatie.. |
dan gaat ie de pc opstarten via de cd :S
|
Citaat:
dat heet de setup, daarmee kan je je HD formatteren (desnoods naar NTFS/NFTS.. whatever) en dan je WinXP opnieuw installeren |
moet te wil een bootable cd van xp hebben :P
|
oke, ik heb mn hd geformatterd met het windows 98 setup.
zal ik nu eerst windows 98 instaleren of uit het setup gaan en windows xp installeren? |
nee nu moet je de xp cd er in doen en dan die stappen van boven doen
|
dus uit het setup gaan dan start ie de pc opnieuw op en krijg ik de melding:
boot from cd: boot from cd: Druk op een toets om de computer vanaf de cd te laten opstarten en dan doe ik dat en dan komt hetzefde weer |
als het van xp is dan moet je die door laten gaan, niet als de windows 98 cd er in zit
|
als ik de 98 cd erin doe kom ik weer in het setup van 98.
zal ik die anders instaleren en dan als ik in 98 zit xp installeren? |
doe de cd van win98 er in
herstart de computer dan krijg je 3 keuzes pak computer starten met cd ondersteuning dan komt tie in dos c:\ of wat ever dan stop je de xp cd er in dan ga je naar de cd type: d:\ type: cd i386 type: winnt nu start de installatie van xp |
Forget heel die win98 cd :s
Wat moet je daarmee... Vind je het zelf ook niet dom klinken dat je WinXP wil instaleren en daarvoor de win98 cd nodig hebt :s |
mijn xp cd boot niet dus doe ik het altijd zo
|
:D Dan 'koop' je toch op een verkeerde plek je O.S'en
|
hah nee hij is orgineel
|
ik ben nu xp aan het instaleren maar als ik wil kiezen staat er maar 1 partitie
ik heb voor de tijd met partition magic 2 partitites erbijg emaakt waar al mijn doucmenten opstaan en nog meer. maar bij de setup geeft ie maar 1 partitite aan van 117 gb(schijf is 120gb) zijn die andere 2 dan weg ofzo? |
het is gelukt maar die partities zijn dus foetsie :(
daar gaan mijn documenten en alle andere bestanden |
Citaat:
Dan waren het dus geen 2 partities.... Hij voegt namelijk zelf geen partities samen, tenzij je dat zelf tijdens de installatie hebt gekozen. |
Citaat:
|
Citaat:
En iedere copy die ik heb gehad ook gewoon :) |
Citaat:
|
Of je hebt je boot squence niet helemaal heanig staan, maar ik zie niet in waarom je dan wel met Win98-cdtjes kan booten. Stom verhaal, ik ga er ook niet meer over nadenken :p
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |