![]() |
[Sentinel] Vraag..
Vraagje daarover: Iemand die nu al meerdere nicks heeft, wordt die dan ook door de Sentinel geregistreerd en verwijderd?
|
Quote uit dat topic:
"Ik weet geeneens wat een proxy is!" Geeneens... :nono: |
nee, alleen nieuwe nicknames worden eruitgehaald.
|
En wat als ik deze nick beu ben maar geen nickchange wil omdat ik deze nick wil laten zoals hij is, en vervolgens een nieuwe nickname wil registreren, dat gaat dan niet neem ik aan?
|
Het is dus alleen pro-actief, met andere woorden alle inactieve of slapende nicks die nu al geregistreerd zijn en klaarstaan om ooit door een spammer gebruikt te worden blijven buiten Sentinels schot?
|
Citaat:
|
.. .. "Het maakt registratie vrijwel onmogelijk via anonieme en buitenlandse proxies." ..
.. dan vraag ik me af; .. als je dus bij een vriendje ff een nick registreert, kan je dus daarna *wel* met een anonieme proxy gebruik maken van die nick .. of sterker nog .. gewoon een proxy die niet anoniem is gebruiken om te registreren om vervolgens dan met een anonieme proxy te forummen? Daarnaast IP bans .. dan worden dus mensen met een provider die met dynamische IP adressen werkt, hier 't slachtoffer van? |
Citaat:
Je kan alleen geen nicknames registreren op een anoniem ip |
Citaat:
Bovendien kan je gewoon gebant worden als je met een ano proxy forumt, als wij een post met een onbekend ip adres tegen komen, bannen we. Het blijft verboden om met ano proxies te forummen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
What about: Citaat:
|
Citaat:
Er zijn maar een paar providers met dynamische ip's, het meeste is statisch. Volgens mij wordt er bij dynamisch niet ip-gebanned omdat het onwaarschijnlijk is dat de user veel keer hetzelfde ip heeft. Daarnaast is het iptoewijzing wel bekend bij de provider, dus als het erg vervelend wordt :evil: |
Waarom trouwens de naam Sentinel?
Geklooi met Proxy's leek me veel leuker. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom heet jij Ufke? |
Wat gebeurt er als je zusje nadat de Sentinel is ingeschakeld op dezelfde computer waarop jij altijd het forum opgaat ook lid wil worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Waarom heet jij Manuzhai? |
Maar goed, een belangrijke sleutel tot succes van dit systeem ligt dus nog steeds in de bereidheid van providers om mensen die overlast veroorzaken op een forum 'aan te pakken' (wat dat dan ook inhoudt).
|
Citaat:
|
Het idee is het weren van mensen die consequent anonieme proxies gebruiken om aan hun ban te ontkomen. Behulpzaamheid van providers is alleen gewenst bij transparante proxies die wel toegstaan zijn, maar waarbij we wel je IP kunnen zien. (beetje nutteloos dus om zo'n proxy te gebruiken, maar goed)
|
Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk viel mijn keus op Sentinel. Klinkt leuk, is makkelijk te onthouden en geeft precies aan wat het doet: een wachtpost / bewaker. En nee ik heb de naam niet van The Matrix. |
Wat ik me afvraag is, stel iemand gebruikt een transparante proxy, gaat hier dingen doen die niet door de beugel kunnen -volgens de hoge heren en dames-, mevrouw Enlightenment rost een abusemailtje in elkaar, en dan..?
Omdat ik zo ongelofelijk 1337 ben weet ik dat "men" op abusemailtjes naar aanleiding van usenetabuse al àmper reageert (toegegeven, een aantal providers waren d'r wel scherp op, maar 't gros reageerde niet eens), dus ik vraag me dan ook serieus af hoe providers eventuele klachten van Enlightenment@Scholieren.com reageert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige kaashema-providers doen idd niets met abusemails, maar ik heb regelmatig succes. Dat houdt overigens vaak niet meer in dat er een email gaat van de abusedesk naar de klant, maar dat is ook wat we willen. Als hij dan nog ballen heeft om terug te komen zal de provider vanzelf hardere maatregelen treffen, mits ik het kan aantonen dat ze weer de fout in gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Uh, **********, jij zou toch beter moeten weten dan deze nutteloze up.
|
Citaat:
Vreemd, ik zag 'm vrij bovenaan staan dacht ik... :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |